תגובה על: האם מותר ליהנות ממעשה רע של אדם אחר?

מאת: רמי ניר

אל:

נכתב ב: 07:19:24  19.12.2006, כתוספת/תגובה ל: האם מותר ליהנות ממעשה רע של אדם אחר?

הזמן ההיסטורי בו אנו חיים קשה הוא מכל זמן אחר שידעו כותבי תעודות ההיסטוריה...ואמנם אלהים יעשה את "רגע האמת" כדי להגשים את נבואות האחרית "מוצא-פיו"...וחובה עלינו לזכור כי נביאיו דוגמת ישעיה שהלך "ערום"...או הושע שנשא "אשת זנונים"...עשו כמצוותו למען יתועד "מוצא פי-יהוה" להוכיח כי בעומק ההיסטוריה תוכנן בואו של "רגע אמת" זה...

לפי-כך, בזמן הזה (זמננו) אין האדם יודע מה טוב ומה רע במעשיו...ואין האדם שולט בתיקון עולמות...גם אין האדם יודע מדוע (בזמן קשה מסוג אחר) יחזקאל הנביא (מ'-מה') כתב את תכנית המקדש השלישי ביום הכיפורים...ומדוע מצא אל נכון האלהים לשלוח את המלאך "אבישי" להכתיב ליחזקאל את התכנית דווקא ביום הכיפורים...אפשר רק לשער כי העיתוי המחייב הזה מוכיח את הכוונה האלהית לסלוח לקהל החוטאים "אשר לא-ידע בין-ימינו לשמאלו"...(יונה ד' 11)...וברור שיהיה מי שיהנה מכל אלה...

לפי-כך, מתאים לשקול את דברי קהלת:
"אַל-תֹּאמַר"
"מֶה הָיָה--שֶׁהַיָּמִים הָרִאשֹׁנִים הָיוּ טוֹבִים מֵאֵלֶּה"
"כִּי לֹא מֵחָכְמָה שָׁאַלְתָּ עַל-זֶה"

"טוֹבָה חָכְמָה עִם-נַחֲלָה"
"וְיֹתֵר לְרֹאֵי הַשָּׁמֶשׁ"

"כִּי בְּצֵל הַחָכְמָה בְּצֵל הַכָּסֶף"
"וְיִתְרוֹן דַּעַת הַחָכְמָה תְּחַיֶּה בְעָלֶיהָ"

"רְאֵה אֶת-מַעֲשֵׂה הָאֱלֹהִים"
"כִּי מִי יוּכַל לְתַקֵּן אֵת אֲשֶׁר עִוְּתוֹ"

"בְּיוֹם טוֹבָה הֱיֵה בְטוֹב"
"וּבְיוֹם רָעָה רְאֵה"
"גַּם אֶת-זֶה לְעֻמַּת-זֶה עָשָׂה הָאֱלֹהִים"
"עַל-דִּבְרַת שֶׁלֹּא יִמְצָא הָאָדָם אַחֲרָיו מְאוּמָה"

"אֶת-הַכֹּל רָאִיתִי בִּימֵי הֶבְלִי"
"יֵשׁ צַדִּיק אֹבֵד בְּצִדְקוֹ"
"וְיֵשׁ רָשָׁע מַאֲרִיךְ בְּרָעָתוֹ"

"אַל-תְּהִי צַדִּיק הַרְבֵּה"
"וְאַל-תִּתְחַכַּם יוֹתֵר"
"לָמָּה תִּשּׁוֹמֵם"

"אַל-תִּרְשַׁע הַרְבֵּה"
"וְאַל-תְּהִי סָכָל"
"לָמָּה תָמוּת בְּלֹא עִתֶּךָ"

"טוֹב אֲשֶׁר תֶּאֱחֹז בָּזֶה"
"וְגַם-מִזֶּה אַל-תַּנַּח אֶת-יָדֶךָ"
"כִּי-יְרֵא אֱלֹהִים יֵצֵא אֶת-כֻּלָּם"...
(קהלת 18-10)



תגובות