יהושע ב - תמליל שיעורשת

קוד: יהושע ב - תמליל שיעורשת בתנ"ך

סוג: פרטים2

מאת: נריה קליין

אל: תמליל שיעורשת מוצ"ש ט"ז כסלו ה'תשס"ו

אסתי ונריה: השיעור יהיה על יהושע פרק ב'. אני אניח שכולכם עם תנ"ך לידכם, אז תפתחו שם, ופשוט תקראו את הפרק. הוא מדבר על מרגלי יהושע ועל רחב הזונה. קראתם? יש שאלות?

אביעד: למה הוא שולח?

אראל: לי יש שאלה: מה אנחנו יכולים ללמוד מהפרק הזה לימינו?...

איילת: למה רחב מחביאה אותם?

אביעד: מז"א "ובחומה היא יושבת"? (איפה בחומה?)

אסתי ונריה: יפה - רחב מסתכנת בכך שהיא מחביאה את המרגלים.
אביעד - לא לגלות הכל עכשיו.

אסתי ונריה: ובקשר לשאלה של אראל - ברור שיש, אבל בשביל זה צריך קודם להבין מה הפרק בכלל אומר!

אביעד: למה דווקא חוט שני?
אסתי ונריה: V

אסתי ונריה: טוב, אם אין לאף אחד עוד שאלות.... אני אשאל אתכם: מתי לדעתכם ארעה שליחת המרגלים (ביחס לפרק א' וג')

אביעד: באותם שלושת ימים שהוא אומר לשוטרים בפרק הבא.. (או בפרק הקודם לא זוכר..)

אסתי ונריה: יש קשר. בפרק א', יהושע מצווה את השוטרים לעבור בקרב העם, כי בעוד 3 ימים עוברים את הירדן. אביעד מציע שבתוך 3 ימים אלו יהושע שולח את המרגלים...

כי תצא: nire li she'ze kore daka lifnei perek vav..

אסתי ונריה: אז תוכלי לומר לי, על פי סוף הפרק שלנו, מה אנחנו יודעים על זמן מעבר הירדן?

[20:09:20] "כי תצא למלחמה על אויביך וראית סוס ורכב עם רב ממך לא תירא מהם כי ה' אלוקיך עמך...":
ah she'hem lo avru...
[20:09:38] "כי תצא למלחמה על אויביך וראית סוס ורכב עם רב ממך לא תירא מהם כי ה' אלוקיך עמך...":
aval ulay ha'yta lahem machane b'ever ha'yarden afilu acharei she'hem avru?
[20:10:07] אסתי ונריה:
האמת - ברור שהיה! שניים וחצי השבטים!
[20:10:42] אסתי ונריה:
אבל התכוונתי למשהו אחר. אביעד אמר שלדעתו המרגלים נשלחו בתוך 3 הימים שלפני מעבר הירדן.
[20:10:55] אסתי ונריה:
אבל זה לא יתכן.
[20:10:59] אביעד:
למה?
[20:11:00] אסתי ונריה:
השאלה היא: למה?
[20:11:14] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
שניים וחצי השבטים היו בעבר הירדן המזרחי וגבולות של שבט ראובן וחצי שבט מנשה.
[20:11:40] אסתי ונריה:
נכון... זה בסדר, זה לא קשור לשאלה...
[20:11:52] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
ה הבטחת ה' בגלל התנהגות כלב?
[20:12:07] אסתי ונריה:
???
[20:13:33] אסתי ונריה:
אם תעיינו בסוף פרק ב' ותחילת פרק ג', תוכלו לומר לי כמה זמן עבר מאז יציאת המרגלים ועד שבני ישראל עברו את הירדן?
[20:13:42] אסתי ונריה:
שאלה פתוחה לכולם...
[20:14:35] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
משהו עם חלקי הארץ הנשארת(חלקים שעדיין לא נכבשו..)?
[20:14:36] אביעד:
לא יודע כמה זמן זה,אבל אולי מהזמן שהם היו בשיטים,לזמן שהם עוזבים את השיטים?
[20:15:04] אסתי ונריה:
זאת עם האדום - את בטוחה שאת בספר הנכון?
[20:15:33] אסתי ונריה:
זה נשמע שאת בתחילת שופטים.
[20:15:35] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
?
[20:15:40] אסתי ונריה:
אנחנו ביהושע....
[20:15:47] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
אני בלי ספר אם אתה מדבר אליי
[20:16:06] אסתי ונריה:
מוזר...
[20:16:13] הלל joins conversation
[20:16:20] אסתי ונריה:
אז איך מה שאת אמרת עונה על השאלה?
[20:16:36] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
אין לי מוסג...
[20:16:43] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
ניחשתי
[20:16:50] אסתי ונריה:
להזכיר לכולם: אנחנו מנסים להבין מתי המרגלים נשלחו.
[20:16:51] דבורה-שיעורשת הערב ב19:30, כווולם באים!!! joins conversation
[20:16:59] לא נשכח ולא נסלח - נזכור ונחזור! joins conversation
[20:17:05] אסתי ונריה:
דבורה:
[20:17:05] adi joins conversation
[20:17:09] אביגיל!... joins conversation
[20:17:15] סרגיי joins conversation
[20:17:24] אסתי ונריה:
טוב, אני רואה שיש פה כמה פנים חדשות.
[20:17:29] שי joins conversation
[20:17:39] אסתי ונריה:
אז נעשה סיכום של הכלום שהתקדמנו בינתיים:
[20:17:39] הלל leaves conversation
[20:17:47] הלל joins conversation
[20:17:54] adi:
חחחחחחחחחח אני בדיוק קוראת^^
[20:18:02] adi:
מה על הפרק?
[20:18:04] דבורה-שיעורשת הערב ב19:30, כווולם באים!!! leaves conversation
[20:18:37] אסתי ונריה:
אנחנו מנסים להבין כמה זמן לפני שעברו ישראל את הירדן, שלח יהושע את המרגלים ליריחו.
[20:19:02] אסתי ונריה:
למישהו יש רעיון? הצעתי שאנשים יעיינו בסוף פרק ב' ותחילת פרק ג'.
[20:19:07] הלל leaves conversation
[20:19:33] adi:
אתם תכעסו אם לא אשתתף כל כך?:P
[20:19:49] אסתי ונריה:
את משתתפת הכי הרבה....
[20:19:56] adi:
אני הבטחתי לעצמי לסיים את בראשית עד סוף היום:P
[20:20:05] adi:
אז בוא נדבר על בראשית
[20:20:07] אסתי ונריה:
אני מניח שאת לומדת לחידון...
[20:20:14] adi:
קראתי היום כתבה ממש יפה
[20:20:20] adi:
בידיעות אחרונות
[20:20:27] אסתי ונריה:
על הרב מדן?
[20:20:31] adi:
כן
[20:20:52] adi:
איזה כיף לקרוא על דברים כאלה
[20:21:00] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
באותו יום?
[20:21:11] אסתי ונריה:
אנשים עדיין בעניינים או שלא?
[20:21:25] אביעד:
כן..,אבל למה לא מדברים על יהושע?
[20:21:26] אסתי ונריה:
באותו יום? על סמך מה?
[20:21:35] אסתי ונריה:
אני אנסה לחזור.
[20:21:47] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
תשא-ל שוב
[20:21:52] אסתי ונריה:
אני אעשה שאלון קצר.
[20:22:09] אסתי ונריה:
השאלה המרכזית (לא מרכזית, אבל גזלה מספיק זמן)
[20:22:19] אסתי ונריה:
"מתי נשלחו המרגלים?"
[20:22:39] אסתי ונריה:
ניסיתי לומר שהם נשלחו עוד לפני פרק א'.
[20:22:49] אביעד:
לא אמרת את זה...
[20:22:57] אסתי ונריה:
עכשיו ננסה להוכיח את זה.
[20:23:14] אסתי ונריה:
בפרק א' מוזכר לנו איזהו אלמנט של זמן?
[20:23:22] אביעד:
מות משה
[20:23:40] עדן-שבי תתחבר leaves conversation
[20:23:40] אסתי ונריה:
מות משה לא מוזכר, אלא "אחרי מות משה".
[20:23:52] אביעד:
(התכוונתי לזה)
[20:24:11] אסתי ונריה:
רש"י אומר שמדובר ביום שבו נגמרו 30 היום של האבל, אבל לא חייבים להבין כך את הפסוק.
[20:24:20] אסתי ונריה:
אני מחפש אלמנט זמן אחר.
[20:24:55] adi:
בפרק האחרון של דברים
[20:25:09] אסתי ונריה:
גם משם קשה להוכיח משהו חד משמעי.
[20:25:35] אסתי ונריה:
שם כתוב שאחרי מות משה יהושע הופך למנהיג.
[20:25:35] adi:
ביכו את משה 30 יום,ואז באמת תה תקופת האבל
[20:26:01] adi:
בדיוק
[20:26:04] אסתי ונריה:
כן, אבל לא מוכרחים לומר שספר יהושע מתחיל רק לאחר סוף האירועים של ספר דברים.
[20:26:20] אסתי ונריה:
וא,א לומר משם משהו מדויק.
[20:26:30] adi:
נכון
[20:26:36] adi:
אבל רגע,מה המטרה של מציאת זמן המדויק?
[20:26:37] אסתי ונריה:
אני מתכוון לדברי יהושע לשוטרי העם.
[20:26:39] adi:
את מה זה ישרת?
[20:26:49] אסתי ונריה:
לדעת מתי המרגלים נשלחו.
[20:26:49] adi:
אה טוב
[20:26:57] אסתי ונריה:
מה כתוב שם?
[20:27:06] אסתי ונריה:
(בדברי יהושע)
[20:27:06] adi:
שעוד שלושה ימים הם הולכים
[20:27:08] adi:
לרגל
[20:27:14] אסתי ונריה:
לרגל???
[20:27:24] adi:
לא
[20:27:26] adi:
לעבור את הירדן
[20:27:33] אסתי ונריה:
נון.
[20:27:36] אסתי ונריה:
*נכון
[20:27:44] adi:
השאלה היא מתי הם נשלחו
[20:27:46] adi:
לא כתוב לרגל
[20:27:49] אסתי ונריה:
נכון.
[20:28:05] adi:
ו?
[20:28:35] אסתי ונריה:
האם האנשים נשלחו לאחר אירועי פרק א'<?
[20:28:57] אסתי ונריה:
מישהו חוץ מעדי? לא שיש לי בעיה,...
[20:28:59] אביעד:
יכול להיות..
[20:29:11] אסתי ונריה:
אני רוצה לומר שלא יכול להיות.
[20:29:15] אסתי ונריה:
ומדוע?
[20:29:29] אסתי ונריה:
לאחר שהמרגלים נשלחו, כמה זמן עבר עד מעבר הירדן?
[20:29:32] adi:
פרק א' מדבר על שוטרי עם
[20:29:36] אביעד:
3 ימים
[20:29:49] אסתי ונריה:
לא, אבל השאלה היא מדוע.
[20:30:01] אסתי ונריה:
עיינו בסוף פרק ב' ותחילת ג', כמו שאמרתי
[20:30:05] adi:
לא נכון,הוא אמר להם שעוד שלושה ימים הם אמורים ללכת.
מנריה הבנתי שכנראה והם לא הלכו
[20:30:11] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
מדוע מה?
[20:30:13] adi:
בעצם לא יודעת.
[20:30:32] אסתי ונריה:
מה שיהושע אומר בפרק א' הוא לא לאנשים שנשלחו לרגל.
[20:30:35] אילת leaves conversation
[20:30:40] adi:
כן
[20:30:48] adi:
בפרק ב' מדובר על המרגלים
[20:30:53] אסתי ונריה:
אבל מדברי יהושע ועד מעבר הירדן אנו אמורים לראות שעברו 3 ימים, נכון?
[20:31:02] שי leaves conversation
[20:31:02] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
אבל הם התגלו..
[20:31:06] adi leaves conversation
[20:31:13] אסתי ונריה:
ואז -
[20:31:33] אביעד:
אולי לאחר שהם עברו המרגלים הגיעו ודיווחו לו שכולם מפחדים מהם
[20:31:39] אסתי ונריה:
(עוד אנשים יכולים להשתתף)
[20:31:50] adi joins conversation
[20:31:58] אסתי ונריה:
תגיד לי אתה: למה לא?
[20:32:01] דבורה-שיעורשת הערב ב19:30, כווולם באים!!! joins conversation
[20:32:09] adi:
תדוה
[20:32:10] adi:
תודה*
[20:32:26] adi:
מה לא?:S
[20:32:39] אביעד:
כי היו כבר כותבים את זה אח"כ..
[20:32:45] אסתי ונריה:
זה לוקח יותר מדי זמן, אז אני אוביל למסקנה.
[20:33:05] אסתי ונריה:
כמה זמן עבר מאז שהמרגלים נשלחו ועד חזרתם?
[20:33:17] אסתי ונריה:
רמז: פסוק כ"ב
[20:33:26] adi:
שלושה ימים
[20:33:37] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
כל זמםןן הכיבוש
[20:33:47] אסתי ונריה:
ואחרי שהם חזרו: כמה זמן עבר עד שבנ"י עברו את הירדן?
[20:33:57] אביעד:
לילה
[20:34:04] אסתי ונריה:
זמן הכיבוש? הוא עוד לא התחיל אז...
[20:34:12] אסתי ונריה:
לילה ועוד.
[20:34:36] אסתי ונריה:
אז מרגע שהמרגלים נשלחו ועד חציית הירדן עברו לפחות 4-5 ימים.
[20:34:40] adi:
רגע,שלושה ימים רחב אמרה להם להתחבאות בהר
[20:35:09] אביעד:
אז אין סיכוי שהם הגיעו בדיוק בזמן,אם הם יצאו שלושה ימים לפני..
[20:35:13] אסתי ונריה:
ומכיון שכך, ברור שהם נשלחו לפני פרק א', שבו יהושע אומר לשוטרים שיש עוד 3 ימים עד למעבר הירדן.
[20:35:22] adi:
מקרה המרגלים קדם או היה בזמן שיהושע ציווה על שוטרי העם
[20:35:23] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
שלושה ימים
[20:35:27] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם! leaves conversation
[20:35:41] אסתי ונריה:
פרק ב' ללא ספק קדם לפרק א'.
[20:35:47] אסתי ונריה:
זוהי המסקנה.
[20:35:52] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם! joins conversation
[20:35:56] אביעד:
אז יהושע הוא לא כורנולוגי?
[20:35:59] adi:
אין מוקדם או מאוחר בתורה
[20:36:02] אסתי ונריה:
רשמתם בראש...? נמשיך.
[20:36:04] adi:
למרות שיהושע לא בתורה:P
[20:36:22] אביעד:
*כרונולוגי
[20:36:31] דבורה-שיעורשת הערב ב19:30, כווולם באים!!! leaves conversation
[20:36:48] אסתי ונריה:
הנושא העיקרי של השיעור הוא ה"שבועה" שהמרגלים נשבעו לרחב.
[20:37:23] אסתי ונריה:
מישהו/י יכול/ה לומר בקצרה מה רחב עשתה למרגלים ומה הם השיבו לה טובה?
[20:37:34] adi:
הסתירה אותם
[20:37:41] אביעד:
והם הצילו אותה
[20:38:10] אסתי ונריה:
בשילוב שתי התשובות, רחב החביאה את המרגלים ולכן הם הצילו אותה.
[20:38:44] אסתי ונריה:
האם הצלת רחב, לדעתכם, היתה גמילת חסד או פרעון חוב?
[20:38:54] adi:
הם לא היו חייבים לה כלום
[20:38:57] אסתי ונריה:
למה לא?
[20:39:01] adi:
בעצם הם נשבעו
[20:39:02] אסתי ונריה:
אולי את חייהם?
[20:39:11] אביעד:
אולי גם וגם..
[20:39:14] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
הם נשבעווו להציל אותה ואת המשפחה שלה
[20:39:14] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
בתנאי שהיא לא תספר
[20:39:14] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
 והם ישהוו בביתה בזמן הכיבוש
[20:39:31] adi:
שבועה לא אמרה הרבה בתקופה הזו
[20:39:34] אסתי ונריה:
מי ישהה בביתה בזמן הכיבוש?
[20:39:34] שי joins conversation
[20:39:42] adi:
היא וכל בית אביה
[20:39:51] אסתי ונריה:
נכון.
[20:39:56] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
המשפחה שלה[,
[20:40:00] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
נראה לי[
[20:40:30] adi:
משפחה מורחבת:P
[20:40:36] אסתי ונריה:
איך רחב מגדירה את הענין: האם הם גומלים איתה חסד או פשוט פורעים את מה שחייבים לה?
[20:40:49] adi:
הם תיארו את זה כשבועה בלבד
[20:40:52] אסתי ונריה:
עיינו בפסוקים
[20:40:55] adi:
"נקים אנו משבועתך"
[20:41:01] אביעד:
חסד
[20:41:03] אסתי ונריה:
לפני זה.
[20:41:12] אביעד:
"ועשינו איתך חסד ואמת"
[20:41:21] אביעד:
*עימך
[20:41:32] אסתי ונריה:
האמת, במקום "פרעון חוב" נוכל לשים מילה אחרת המופיעה בפסוקים.
[20:41:33] adi:
הם נשבעו בחיים שלהם
[20:41:37] אסתי ונריה:
איזו?
[20:42:02] adi:
שבוע
[20:42:03] adi:
ה
[20:42:13] אסתי ונריה:
עדי - האם בפסוק שאמרת מוזכרת בדרך כלשהי לשון שבועה?
[20:42:29] adi:
קודם הייתה מוזכרת
[20:42:36] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
שהם יצילו אוןתה ואת משפחתה?
[20:42:43] adi:
פה מעלים אותה שוב,המילה שבועה חוזרת על עצמה יותר מ10 פעמים
[20:42:55] אסתי ונריה:
מה?
[20:42:57] אביעד:
אין פה שבועעה שלהם
[20:43:01] אביעד:
*שבועה
[20:43:05] adi:
בטח שכן,בהתחלה.
[20:43:06] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
אהה טוב
[20:43:19] אסתי ונריה:
היא מופיעה 4 פעמים, לדעתי.
[20:43:21] אביעד:
איפה?
[20:43:25] adi:
"ויאמרו לה הנאשים נפשנו ת חתיכם"
[20:43:35] אביעד:
הם לא נשבעים,היא משביעה אותם
[20:43:37] אסתי ונריה:
זו לא לשון שבועה.
[20:43:40] אסתי ונריה:
בדיוק!
[20:43:50] אסתי ונריה:
אם נעשה כאן סדר:
[20:44:02] adi:
גם אחר כך הם מזכירים באמת שהיא השביעה אותם
[20:44:12] אביעד:
"נקים אנחנו משבועתך הזה אשר השבעתנו"
[20:44:17] adi:
זה משנה אם היא השביעה אותם?אם הם הסכיו,הם נשבעו לה.
[20:44:23] adi:
הסכימו*
[20:44:26] אסתי ונריה:
הביטו בפסוק י"ב.
[20:44:40] אסתי ונריה:
רחב מבקשת 2-3 דברים.
[20:44:45] אסתי ונריה:
מהם?
[20:44:52] אביעד:
הם אמורים להישבע,והם לא נשבעים?
[20:45:00] adi:
שיתנו לה גם אות אמת
[20:45:02] adi:
חוט השני
[20:45:06] Erel Segal:
חסד
[20:45:14] אסתי ונריה:
חוט השני לא מופיע בפסוק י"ב.
[20:45:22] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
שהיא תסמן את ביתה בחוט שני.
[20:45:22] אביעד:
א.שישבעו לה.ב.שיחיו אותה.ג.אות אמת
[20:45:24] adi:
"נתתם לי אות אמת"
[20:45:47] אסתי ונריה:
עדי - איזה מספר בקשה היא זו? (בפסוק?)
[20:45:58] adi:
שלישית
[20:46:01] אסתי ונריה:
נכון.
[20:46:05] אסתי ונריה:
אז מה השניה?
[20:46:07] adi:
אתה מדבר על סוג של סדר עדיפויות?
[20:46:11] אסתי ונריה:
לא.
[20:46:16] adi:
לעשות עם בית אביה ואיתה חסד
[20:46:22] אסתי ונריה:
אני מדבר על הפרדה בין 2 דברים:
[20:46:35] אסתי ונריה:
דייקי בלשונך: עם מי לעשות חסד?
[20:46:44] adi:
עם בית אביה
[20:46:46] adi:
לא איתה..
[20:46:48] אביעד:
היא עשתה איתם
[20:46:48] אסתי ונריה:
נכון.
[20:46:51] אסתי ונריה:
ומה לעשות לה?
[20:47:00] אסתי ונריה:
"אות אמת". כבר ענית על זה.
[20:47:12] adi:
היא לא מבקשת שיצילו אותה,אלא את משפחתה
[20:47:25] אסתי ונריה:
במידת מה זה נכון, אבל תיכף.
[20:47:32] אביעד:
להישבע
[20:47:33] אסתי ונריה:
עכשיו שאלה, למרות שכבר ענינו עליה.
[20:47:44] אסתי ונריה:
(להישבע זה הראשון, נכון.)
[20:47:48] אסתי ונריה:
שאלה:
[20:48:05] אפרת:
יש לי שאלה(לא קשורה ליהושע)
[20:48:07] אסתי ונריה:
מה ההבדל (כבר אמרנו) בין "חסד" ו"אמת"?
[20:48:22] אפרת:
אופס לא לכם
[20:48:28] אסתי ונריה:
טוב.
[20:48:29] adi:
אוי..
[20:48:32] adi:
אממ
[20:48:33] אסתי ונריה:
למישהו יש תשובה?
[20:48:37] adi:
להביא מילון?
[20:48:39] adi:
חחח
[20:48:40] אביעד:
אמת,זה אולי ה"פירעון חוב".
[20:48:43] אסתי ונריה:
לא רק עדי ואביעד?
[20:48:53] אסתי ונריה:
אמת זה ה"פרעון חוב". למה?
[20:48:55] adi:
חסד זה במובן של משו שהוא בקשה,האמת זה יותר חובה?
[20:48:56] Erel Segal:
אמת - קיום ההבטחה, חסד - מעבר להבטחה
[20:49:14] אסתי ונריה:
אראל אומר משהו נכון, אבל אני אחדד אותו.
[20:49:17] Erel Segal:
(מלבי"ם)
[20:49:21] אסתי ונריה:
אראל - תגיד לי אם אתה מסכים.
[20:49:57] סרגיי leaves conversation
[20:50:13] אסתי ונריה:
חסד: עשיית טובה למישהו שאתה לא חייב לו טובה (גומל איתו חסד).
אמת: עשיית טובה למישהו שאתה חייב לו טובה, ובכך אתה בעצם עושה את מה שהאמת מחייבת.
[20:50:24] adi:
לזה התכוונתי
[20:50:25] אסתי ונריה:
מסכים/מסכימים?
[20:50:29] אביעד:
מסכים
[20:50:30] Erel Segal:
נכון
[20:50:32] adi:
מסכימה
[20:50:35] אסתי ונריה:
יפה.
[20:51:00] אסתי ונריה:
אם כן, עיינו שוב בפסוק י"ב.
[20:51:03] אסתי ונריה:
כעת ברור:
[20:51:28] אסתי ונריה:
לעשות חסד עם בית אביה, שהרי הם לא חייבים להם כלום, כי רחב היא שהצילה אותם ולא בית אביה.
[20:51:39] אסתי ונריה:
אבל לתת לרחב, שהצילה אותם, אות "אמת".
[20:51:54] Erel Segal:
(y)
[20:52:13] אסתי ונריה:
בקשר לשבועה, ברור שהם נשבעים למרות  שלא כתוב...
[20:52:26] אסתי ונריה:
נמשיך בפסוקים.
[20:52:41] אסתי ונריה:
מה האנשים עונים לה על בקשתה?
[20:52:48] אסתי ונריה:
פסוק י"ד.
[20:53:01] adi:
"תח תיכם"כולל אותה
[20:53:22] אביעד:
שהם יעשו איתה חסד ויצילו אותה
[20:53:23] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
הם עשו איתה תנאים
[20:53:33] אסתי ונריה:
הם מסכימים בתנאי ש:
[20:53:34] אסתי ונריה:
?
[20:53:44] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
שהיא לא תפרסם את הדבר
[20:53:45] adi:
אם היא לתגיד דבריהם
[20:53:50] adi:
לא*
[20:54:05] אסתי ונריה:
"אם לא תגידו את דברנו זה" - את מה?
[20:54:14] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
ומשהו עם חוט שני נראה לי קוראים לו..
[20:54:23] אסתי ונריה:
זה אחר כך.
[20:54:25] אביעד:
אולי שהם הולכים לתקוף את הארץ?
[20:54:46] אסתי ונריה:
זה לא תנאי..
[20:55:03] אסתי ונריה:
הרי זה ברור שהם הולכים לכבוש את הארץ.
[20:55:09] אסתי ונריה:
להזכירכם:
[20:55:36] אסתי ונריה:
כמה חודשים לפני כן עשה משה מסע כיבוש שכל כיבושי יהושע בארץ כנען לא ישוו לו!
[20:55:45] אסתי ונריה:
נראה לי שכולם מבינים מה הולך לקרות....
[20:56:01] אסתי ונריה:
מה אם כן, אסור לרחב ובית אביה לומר?
[20:56:15] אסתי ונריה:
אני יכול להעלות בדעתי 2 תשובות.
[20:56:19] adi:
שהם היו אצלה
[20:56:19] אסתי ונריה:
...
[20:56:26] אסתי ונריה:
זה אחד.
[20:56:29] אסתי ונריה:
ועוד אפשרות?
[20:56:44] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
שהיא לא תספרר מה שהיא יודעת
[20:56:45] אסתי ונריה:
אתם לא אמורים לדעת אותה, כי עוד לא הגענו אליה.
[20:57:10] אסתי ונריה:
אז כעת נתייחס רק לראשונה. - מה שעדי אמרה.
[20:57:20] adi:
שהם לא יגלו את הדברים על חוט השני
[20:57:23] adi:
בין י"ח לכ'
[20:57:36] אסתי ונריה:
נכון, אבל: שששששש!!!!
[20:57:36] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם!:
טוב.. ביי אני זזתי...
[20:57:41] אסתי ונריה:
ביי.
[20:58:08] אסתי ונריה:
האם ניתן לומר שאסור לרחב לספר שהם היו אצלה?
[20:58:18] אסתי ונריה:
או במילים אחרות: תוכיחו שלא.
[20:58:38] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם"  אוהבת אותכם! leaves conversation
[20:59:07] אסתי ונריה:
אין מצב? לתת רמז?
[20:59:52] אסתי ונריה:
תגידו לי אתם: האם באמת ף אחד לא יודע שהם היו אצלה?
[21:00:01] אסתי ונריה:
תראו בתחילת הפרק.
[21:00:16] adi:
אויש רגע חח
[21:00:23] אסתי ונריה:
?
[21:00:29] adi:
מלך יריחו
[21:00:50] adi:
הוא ידע שיש אצלה את האנשים
[21:00:54] אסתי ונריה:
תקנו אותי אם אני טועה, אבל נכון לחלק הזה של הסיפור כולם יודעים שהם היו אצלה...
[21:00:56] frieda1@walla.com leaves conversation
[21:01:13] adi:
מי זה כולם?
[21:01:20] אסתי ונריה:
לפחות כל העיר....
[21:01:32] Erel Segal:
לא נכון, הם חושבים שהם כבר יצאו והלכו
[21:02:16] adi:
הם ידעו מבחינתם שהאנשים היו אצלה,אבל חושבים שהם הלכו
[21:02:18] אסתי ונריה:
נכון, אבל גם אז זה לא משנה אם רחב תגיד שהם היו אצלה. הדבר היחיד שזה עלול לגרום זה שהיא תיענש...
[21:02:25] אסתי ונריה:
נכון?
[21:02:33] adi:
יותר מזה
[21:02:41] אסתי ונריה:
כן...
[21:02:56] adi:
היא גם שיתפה פעולה
[21:02:57] adi:
שיקרה
[21:03:06] אסתי ונריה:
בדיוק - אז יש חשש שהיא תגלה?
[21:03:12] אסתי ונריה:
לא נראה לי...
[21:03:46] אסתי ונריה:
אז נמשיך בפסוקים.
[21:04:25] אסתי ונריה:
מה רחב עושה?
[21:04:48] אסתי ונריה:
פסוק ט"ו ט"ז.
[21:05:08] adi:
מורידה אותם מהחלון
[21:05:13] adi:
ונותנת להם הנחיות
[21:05:18] אסתי ונריה:
נכון.
[21:05:37] אסתי ונריה:
למה היא מורידה אותם בעד החלון? נגיע לזה אח"כ.
[21:05:46] אסתי ונריה:
נמשיך: מה הם עונים לה.
[21:05:48] אסתי ונריה:
?
[21:05:56] אסתי ונריה:
מישהו פה עוד חוץ מעדי?
[21:06:14] adi:
שהם נקיים מהשבועה
[21:06:22] אסתי ונריה:
מה אמרת?
[21:06:29] אסתי ונריה:
הרגע הם נשבעו לה!
[21:06:37] אסתי ונריה:
למה הם כבר משנים?
[21:06:45] adi:
כי את שלהם הם קיבלו
[21:06:48] adi:
יצאו כבר החוצה
[21:07:00] אסתי ונריה:
מה, נארה לך שהם היו כאלה רעים?
[21:07:05] adi:
הם עכשיו מזכירים את התנאי
[21:07:11] אסתי ונריה:
בדיוק.
[21:07:24] adi:
הם נקיים משבועה אם היא לא תעשה בדיוק מה שהם אומרים
[21:07:36] אסתי ונריה:
נכון, אבל לא בדיוק.
[21:08:16] אסתי ונריה:
הם מוסיפים עכשיו פתאום, שהיא צריכה לתלות איזשהו חוט שני בחלון.... ולהכניס את כולם הביתה ולא להוציא...
[21:08:19] אסתי ונריה:
מה זה?
[21:08:27] אסתי ונריה:
מין פולחן עתיק...?
[21:08:41] אסתי ונריה:
למה חייבים להציל את רחב וביתה בצורה כזו מוזרה?
[21:08:45] פרידה joins conversation
[21:09:09] אסתי ונריה:
ושוב, אולי זה לא ייראה לכם מוזר, אבל זה רק כי אתם כבר רגילים לסיפור.. זה באמת מוזר.
[21:09:13] אסתי ונריה:
מישהו?
[21:09:42] adi:
תסלח לי על הדיליי
[21:09:43] Erel Segal:
זה כמו סרט כתום
[21:09:54] adi:
הם מציבים מלא תנאים פתאום
[21:09:58] אסתי ונריה:
מאיזו בחינה?
[21:09:58] adi:
מראים לה שזו שבועה בלבד
[21:10:03] adi:
אם הם ירצו באמת להציל
[21:10:06] adi:
הם יודעים איפה היא גרה
[21:10:07] אסתי ונריה:
שזו שבועה בלבד?
[21:10:17] אסתי ונריה:
שבועה זה לא דבר פעוט!
[21:10:26] אסתי ונריה:
שבועה בשם ה'!
[21:10:28] Erel Segal:
מבטא הזדהות
[21:10:32] adi:
נוא
[21:10:43] adi:
טוב
[21:10:45] אסתי ונריה:
הזדהות עם מה?
[21:10:46] adi:
אז לא שבועה בלבד
[21:10:55] adi:
זו שבועה גדולה והכל
[21:10:57] adi:
נכון
[21:11:05] אסתי ונריה:
לא כולם יחד...
[21:11:06] adi:
אבל הם מציבים קווים והנחיות לשבועה הזו
[21:11:09] Erel Segal:
עם תומכי הכיבוש...
[21:11:39] אסתי ונריה:
עדי: ברור שאנחנו צריכים להבין למה הם מציבים תנאים. אבל זה לא מפחים מערך של שבועה.
[21:11:51] אסתי ונריה:
אראל: תסביר את עצמך.
[21:12:22] adi:
השבועה היא שבועת אמת
[21:12:26] adi:
שלא עוברים עליה
[21:12:39] אסתי ונריה:
נכון. ואנחנו עוד נבין למה הם מציבים "תנאים"
[21:13:07] Erel Segal:
הנה: http://ledavid.com/deot/viewtopic.php?t=172
[21:13:15] אסתי ונריה:
סתם ככה, לפני שנתקדם - מי עוד פה?
[21:13:22] "כי תצא למלחמה על אויביך וראית סוס ורכב עם רב ממך לא תירא מהם כי ה' אלוקיך עמך...":
ye
[21:13:46] אסתי ונריה:
את פה, דינה? אז אולי ניעזר בך עוד מעט...
[21:14:24] אסתי ונריה:
אראל - אתה לא מתכוון ברצינות...
[21:15:37] אסתי ונריה:
בכל אופן, ברצוני גם להוסיף שזה לדעתי לא בדיוק שהם כבר ירדו מהחבל והם אומרים לה מה לעשות כי היא לא יכולה לומר להם כלום.
[21:16:08] אסתי ונריה:
לדעתי היא עוד תופסת בחבל והם נתונים בידיה.
[21:16:15] אסתי ונריה:
אם תשימו לב:
[21:16:18] פרידה leaves conversation
[21:16:23] Erel Segal:
\u05d1\u05e1\u05e4\u05e8 \u05e9\u05e2\u05e8 \u05d4\u05db\u05d5\u05d5\u05e0\u05d5\u05ea \u05dc\u05e8\u05d1\u05d9 \u05d7\u05d9\u05d9\u05dd \u05d5\u05d5\u05d9\u05d8\u05dc \u05ea\u05dc\u05de\u05d9\u05d3 \u05d4\u05d0\u05e8\u05d9 \u05de\u05d1\u05d0\u05e8 \u05e9\u05d4\u05e6\u05d1\u05e2 \u05d4\u05d0\u05d3\u05d5\u05dd \u05d4\u05d5\u05d0 \u05d2\u05d1\u05d5\u05e8\u05d5\u05ea \u05d5\u05d0\u05d9\u05dc\u05d5 \u05e6\u05d1\u05e2 \u05ea\u05d5\u05dc\u05e2\u05ea \u05d4\u05e9\u05e0\u05d9 \u05d4\u05d5\u05d0 \u05d2\u05d1\u05d5\u05e8\u05d5\u05ea \u05e2\u05dd \u05d7\u05e1\u05d3\u05d9\u05dd
[21:16:32] Erel Segal:
סליחה, העתקתי מהאינטרנט
[21:16:38] adi:
לדעתך,היא יכולה להחזיק שני גברים לבד בחבל?
[21:16:54] אסתי ונריה:
לא נחשב את זה מדעית, אבל כן.
[21:17:09] adi:
ותוך כדי שהם יורדים היא מדברת איתם והם איתה..?
[21:17:17] אסתי ונריה:
וכמו שרש"י אומר, זה אותו החבל שבו היא הורידה את הנואפים שבאו אליה כל פעם.
[21:17:23] אסתי ונריה:
לעדי: כן.
[21:17:43] אסתי ונריה:
ותראו: עפ"י הפסוקים, היא מורידה אותם, הם מדברים ואז:
[21:18:00] אסתי ונריה:
"ותאמר כדבריכם כן הוא, ותשלחם וילכו".
[21:18:07] Erel Segal:
איך הם לא פחדו שהיא תעזוב את החבל והם יפלו?!
[21:18:14] אסתי ונריה:
כשהיא מאשרת את הענין, היא "נותנת להם" ללכת.
[21:18:19] adi:
הם כבר יצאו מהחלון
[21:18:45] Erel Segal:
הרי היא היתה יכולה להיבהל מהתנאי החדש, לספוק את כפיה ולומר "מה?!"
[21:18:49] adi:
נפילה מחלון,שהוא על חומה,שהיא מקסימום 3-4 מטרים,לא כל כך נוראית
[21:18:51] אביגיל!...:
חחח....כנראה שמו לב שהיא לא כל כך רעה...
[21:19:08] אסתי ונריה:
לדעתי, הם דיברו בזמן שהיא שלשלה אותם דרך  החלון, לאט לאט, כדי שלא ישמעו.
[21:19:36] אסתי ונריה:
השאלה של "איך בדיוק זה קרה" פחות משמעותית וכל אחד יכול למצוא לה תשובה לבד...
[21:20:44] אסתי ונריה:
אני רוצה לבוא ולומר, שהאנשים רצו לעשות עם רחב "חסד ואמת" (הצלת בית אביה והצלתה היא) בצורה של מידה כנגד מידה.
[21:20:46] adi:
נכון
[21:21:01] אסתי ונריה:
ולכן הם היו צריכים לעשות את הטס המוזר הזה.
[21:21:05] אסתי ונריה:
אני אסביר.
[21:21:29] אסתי ונריה:
אם נחזור לתחילת הפרק, נשאל את עצמנו: דרך איפה המרגלים נכנסו לבית רחב?
[21:21:41] אסתי ונריה:
אף פעם לא שאלתם את עצמכם את זה?
[21:21:56] אסתי ונריה:
איך בדיוק זה היה בנוי?
[21:22:02] אסתי ונריה:
מה קרה שם בפועל?
[21:22:11] אסתי ונריה:
ועוד כהנה וכהנה....
[21:22:22] אסתי ונריה:
אז מה אנחנו כבר יודעים?
[21:22:31] אסתי ונריה:
ביתה של רחב בקיר החומה.
[21:22:34] אסתי ונריה:
מה זה אומר?
[21:22:52] Erel Segal:
שהם נכנסו דרך החומה?
[21:23:02] אסתי ונריה:
לדעתי, בפשטות, קיר אחד מהבית שלה היה החומה.
[21:23:13] adi:
לא נכון
[21:23:18] אסתי ונריה:
אולי, אראל, אבל רגע.
[21:23:23] adi:
היא לא תשים לב שזרים נדחפים לה לבית..?
[21:23:37] אסתי ונריה:
לא סביר לומר שהם נכנסו דרך השער הראשי...
[21:23:47] אסתי ונריה:
כי אז היו מגלים אותם.
[21:23:50] אסתי ונריה:
נכון?
[21:23:55] adi:
הם באו חרש
[21:23:59] adi:
נכנסו לעיר
[21:24:03] אסתי ונריה:
מה זה אומר?
[21:24:14] adi:
באו בסתר
[21:24:35] אסתי ונריה:
יתכן, אך לא חייבים להסביר כך.... אבל גם אם כן...
[21:25:29] אסתי ונריה:
לדעתי היה לבית רחב שער לכיון חוץ ליריחו, דרך החומה, ודרכו היו באים הנואפים/סוחרים.
[21:26:05] אסתי ונריה:
אם תסתכלו טוב, כשבאים לרחב ומבקשים ממנה להוציא את האנשים שבאו לביתה,
[21:26:37] אסתי ונריה:
רחב אומרת שהאנשים הלכו לפני כן, לפני שסגרו את השער.
[21:27:24] adi:
אולי הבית שלה לא היה בשער העיר
[21:27:27] אסתי ונריה:
יתכן ולחלק מהבתים שהיו עם קיר בחומה, היה שער החוצה, וכללילה היה עובר מישהו ודואג שכולם יסגרו את השערים.
[21:27:33] adi:
הוא יכל להיות בסוף ההעיקר גם
[21:27:39] adi:
העיר*
[21:27:44] אסתי ונריה:
השער שלה בבירור לא היה בשער העיר.
[21:27:54] adi:
נו,כנראה שער צדדי
[21:28:07] אסתי ונריה:
אבל היה עוד שערים לעיר, כניסות לבתים שיש להם קיר בחומה.
[21:28:10] אסתי ונריה:
נכון.
[21:28:35] adi:
הם מרגלים,הם באו בבסתר,הם בוודאי לא יכנסו דרך השער הראשי
[21:28:38] אסתי ונריה:
זה יכול להסביר פסוק מוזר (תחבירית): פסוק ז'.
[21:28:59] אסתי ונריה:
אחרי שהרודפים הלכו: מי סגר את השער?
[21:29:22] adi:
שומרי העיר
[21:29:24] adi:
בטח שלא רחב
[21:29:35] adi:
כי אז השומרים של המלך לא יכלו להכנס
[21:29:44] adi:
הם רדפו אחריהם עוד ממעברות הירדן
[21:30:04] אסתי ונריה:
או שלא. אם אני הייתי הרודפים, הייתי יוצא דרך השער של רחב, כי ודאי משם יצאו האנשים ויהיה יותר קל למצוא עקבות.
[21:31:15] אסתי ונריה:
ואחרי זה יתכן לומר (רד"ק מעלה את האפשות הזו) שהמרגלים עצמם עם רחב סגרו את הדלתות. וגם אם לא - ברור שהמרגלים לא יכולים לצאת דרך השער משום שדבר זה "יש לו קול" וכל העיר תדע על זה...
[21:31:24] אסתי ונריה:
עד כאן יש הסכמה?
[21:31:53] אסתי ונריה:
לא כולם יחד...
[21:31:55] adi:
נניח
[21:32:33] אסתי ונריה:
גם אם נאמר שלא מדובר בשער שלה, עדיין אין מצב שהם יוכלו לצאת דרך השער, לא שלה ולא אחר, נכון?
[21:32:43] אסתי ונריה:
ברור שלא דרך השער הראשי.
[21:33:12] Erel Segal:
הרודפים בטח סגרו את השער שלה אחרי שהם יצאו
[21:33:18] Erel Segal:
"ויריחו סוגרת ומסוגרת..."
[21:33:29] Erel Segal:
היה אסור להשאיר שער פתוח בלילה
[21:33:43] adi:
אמרו שזה היה לפני שסגרו את השערים
[21:33:48] אסתי ונריה:
ברור! זה כתוב בפירוש בפסוק.
[21:34:06] adi:
"ויהי השער לסגור בחושך"
[21:34:12] אסתי ונריה:
אם כן, המרגלים נכנסו אל רחב "דרך הדלת", ואח"כ לא יכולים לצאת דרך הדלת.
[21:34:16] אסתי ונריה:
נכון.
[21:34:22] אסתי ונריה:
יש אישור?
[21:34:37] אסתי ונריה:
שתיקה כהודאה?
[21:34:48] adi:
חחחחח
[21:34:55] adi:
תן זמן לקרואא
[21:34:59] Erel Segal:
נכון
[21:35:04] אסתי ונריה:
לא כתבתי כל כך הרבה...
[21:35:13] אסתי ונריה:
טוב, ואיך הם יוצאים?
[21:35:18] adi:
לא,אני מעיינת בפרק
[21:35:20] adi:
דרך החלון
[21:35:21] אסתי ונריה:
טוב...
[21:35:48] אסתי ונריה:
דרך החלון, על ידי חבל.
[21:36:28] אסתי ונריה:
כעת נגיע לדברי המרגלים: מה הם אומרים לה לקשור בחלון?
[21:36:34] אסתי ונריה:
תדייקו בפסוק.
[21:36:35] adi:
קו חוט שני
[21:36:40] adi:
תקוות חוט שני
[21:36:45] אסתי ונריה:
איזה?
[21:36:52] adi:
יח
[21:37:11] אסתי ונריה:
כן, אבל איזה "תקוות חוט שני"?
[21:37:21] adi:
זה שהם הביאו לה
[21:37:30] אסתי ונריה:
מניין לך?
[21:37:35] adi:
"הזה"
[21:37:40] אסתי ונריה:
ומניין שיהיה להם חוט שני???
[21:37:42] adi:
לאו דווקא שהביאו לה
[21:37:48] אסתי ונריה:
אבל דייקת נכון.
[21:38:08] adi:
זה הרי ידוע שלכל מי שיוצא לרגל,יש איתו פקעת חוט שני,זה תמיד מועיל.
[21:38:16] אסתי ונריה:
"הזה" - אני מבין שהכוונה לחוט המדובר, ונראה לי שאני יכול להצביע ולומר איזה חוט.
[21:38:24] <adi> כלומר הם לא היו בבית
[21:38:37] adi:
הם כנראה הביאו לה אחד
[21:38:43] <adi> כי חבל לא יכול להיות עשוי מחוט שני
[21:38:49] <adi> זה דבר דק
[21:38:53] <אסתי ונריה> הפסוק הזה הוא במידה מסוימת דו משמעי, כי אפשר להבין את המילים "אשר הורדתנו בו" כמתייחס ל- 2 דברים.
[21:39:12] <adi> אולחוט או לחלון
[21:39:13] <אסתי ונריה> עדי - את מניחה הנחות...
[21:39:46] <אסתי ונריה> לדעתי, הפסוק הזה בא לומר בכוונה את שתי האפשרויות.
[21:40:12] <אסתי ונריה> האנשים אומרים לה: תקשרי את החוט הזה, אשר הורדתנו בו, לחלון אשר הורדתנו בו.
[21:40:31] adi:
אתה צודק
[21:40:36] adi:
ייתכן גם שזה החבל
[21:40:39] <adi> כי לא רשום חוט שני
[21:40:40] <אסתי ונריה> (הערה: ברור לפי זה למה היא קושרת את זה אחרי שהם יורדים לה מהחבל.
[21:40:41] <adi> אלא תקוות
[21:41:03] <אסתי ונריה> יתכן שמדובר בחבל שמלופף בו גם חוט שני...
[21:41:07] <אסתי ונריה> זה יותר "רומנטי".
[21:41:10] <adi> או שזירה של חוט שני,או פקעת של חוט שני
[21:41:12] <אסתי ונריה> אבל זה לא משמעותי.
[21:41:31] <אסתי ונריה> היא מצילה את האנשים ע,י חבל זה, דרך חלון זה.
[21:41:40] <adi> נכון
[21:41:47] <אסתי ונריה> עכשיו שניה.
[21:41:52] <אסתי ונריה> שוב ספירת מלאי:
[21:42:02] <אסתי ונריה> מי פה, חוץ מעדי ואראל?
[21:42:14] <אסתי ונריה> המצב קשה...
[21:42:23] <adi> בכלל לא
[21:42:26] <אסתי ונריה> למה?
[21:42:33] <Erel Segal> אתה יודע לנדנד?
[21:42:35] <adi> קבוצה קטנה אך איכותית:P
[21:42:46] <אסתי ונריה> אני לא יכול לנדנד... יש לי אחד ישן מדי...
[21:42:59] <אסתי ונריה> אביגיל!
[21:43:06] <אסתי ונריה> עוד מישהו...
[21:43:12] <אביגיל!...> טוב....הקבוצה קטנה רק בגלל שיש שבת נח"ת...
[21:43:16] <adi> אראל סגל
[21:43:21] <Erel Segal> כולם עכשיו בדרך הביתה
[21:43:32] <אסתי ונריה> אני מתכוון לקבוצה קטנה ביחס לי שהיה פה מהתחלה...
[21:43:37] <אביגיל!...> (מכירים אותי)?
[21:43:44] <אסתי ונריה> נראה לי..
[21:43:45] <adi> כן^^
[21:43:53] <אסתי ונריה> בכל אופן - רוצים להתקדם?
[21:43:58] <אביגיל!...> כן
[21:44:02] <adi> אביגיל אחות של דוד?:P
[21:44:07] <adi> סליחה,תמשיך
[21:44:08] <אביגיל!...> לא
[21:44:19] <Erel Segal> קבוצה קטנה אבל פרושה על שטח מאד גדול...
[21:44:19] <אביגיל!...> מבלגיה
[21:44:23] <אסתי ונריה> אביגיל שלא אחות של דוד?
[21:44:29] <אביגיל!...> כן
[21:44:29] <אסתי ונריה> אז מי את?
[21:44:35] <אסתי ונריה> אביגיל מה?
[21:44:45] <אסתי ונריה> אהההה...
[21:44:54] <אסתי ונריה> אז את מכירה את.. טוב, אחר כך...
[21:45:00] <אביגיל!...> אביגיל מבלגיה!!! באתי לפעילות סוכות!!! ממש בושה שאתם לא זוכרים!
[21:45:05] <adi> אפשר להמשיך?עוד 10 דקות אני חייבת לזוז פשוט..
[21:45:11] <אסתי ונריה> חבר'ה - ממשיכים.
[21:46:02] <אסתי ונריה> האנשים עושים מידה כנגד מידה, אבל כמו שכבר הסברנו - הם לא יכולים לעשות זאת עם רחב, כי היא עשתה איתם חסד והם עתה יכולים לעשות איתה רק,אמת".
[21:46:06] <אסתי ונריה> נכון?
[21:46:25] <אביגיל!...> נכון
[21:46:32] <adi> כן
[21:46:56] <אסתי ונריה> אז אם כן, ה"מידה כנגד מידה" נעשית עם בית אביה של רחב, ולכן אנחנו נראה שאיתם קורה אותה צורה של הצלה כמו עם האנשים המרגלים.
[21:47:07] <אסתי ונריה> מה המרגלים אומרים:
[21:47:31] <אסתי ונריה> את כל משפחתך תכניסי לבית (אני מניח שדרך הדלת)
[21:47:39] <adi> כן..
[21:48:09] <אסתי ונריה> וכמו שהאנשים לא יכולים לצאת אח,כ דרך הדלת, כך מי שיצא מדלתי ביתה של רחב דמו בראשו.
[21:48:20] <אסתי ונריה> עד כאן זה כמו המרגלים.
[21:48:29] <adi> כן
[21:48:32] <Erel Segal> אז הם יוכלו לצאת דרך החלון?
[21:48:46] <adi> נכון
[21:48:56] <אסתי ונריה> וכמובן שמה שמציל אותם בסוף זה אותו חבל/תקוות חוט שני שנמצא באותו חלון.
[21:49:36] <אסתי ונריה> ברור שא"א לומר להם לצאת דרך החלון באמצע המלחמה (גם אם המרגלים עוד לא יודעים שהחומה הולכת ליפול)
[21:49:57] <אסתי ונריה> וכך, לדעתי, המרגלים גומלים בדיוק מידה כנגד מידה.
[21:50:03] <Erel Segal> רגע, אם החומה נפלה, איפה בדיוק היה החוט?
[21:50:11] <Erel Segal> הוא בטח לא היה באותו חלון...
[21:50:19] לא נשכח ולא נסלח - נזכור ונחזור! leaves conversation
[21:50:24] <adi> זו שבועה שתקויים בגלל שהיא שבועה,ולא מסיבות של "רצון טוב"
[21:50:40] <אסתי ונריה> נכון.
[21:50:54] <אסתי ונריה> השאלה שלך, אראל, ידועה - ויש לה הרבה תשובות.
[21:51:09] <אסתי ונריה> כמו למשל, שכל החומה נפלה חוץ מקיר ביתה של רחב.
[21:51:36] <אסתי ונריה> או שהקיר נפל אבל חבל ארוך כן יכול להשאר מחוץ להריסות...
[21:51:48] <אסתי ונריה> וכו' וכו', כיד הדמיון הטובה עליכם.
[21:52:08] <אסתי ונריה> וכך גמלו המרגלים לרחב מידה כנגד מידה.
[21:52:12] <אסתי ונריה> ה-ס-ו-ף.
[21:52:18] <אסתי ונריה> שאלות?
[21:52:22] <adi> לא
[21:52:37] <Erel Segal> אז כל הסיבוך הזה היה רק כדי שתהיה "מידה כנגד מידה"?
[21:52:38] <אביגיל!...> ישר כח!
[21:52:46] <adi> אה נגמר?
[21:52:47] <אביגיל!...> בנראה
[21:52:48] <אסתי ונריה> כן, לדעתי.
[21:52:50] <adi> היה שיעור מעולה
[21:52:58] <אסתי ונריה> תודה!
[21:53:00] <Erel Segal> רגע, מה אם השאלה ששאלתי בתחילת השיעור?
[21:53:13] <Erel Segal> מה המשמעות המעשית של הפרק - שצריך לסבך אנישם כדי שיהיה "מידה כנגד מידה"?
[21:53:17] <אסתי ונריה> מה זה יכול לתת לימינו?
[21:53:23] <אסתי ונריה> לא.
[21:53:53] <adi> לא יודעת אם זה קשור,היה פה עניין של"כבדהו וחשדהו"

[21:54:51] <אסתי ונריה> אחד המסרים שניתן להוציא מהפרק הוא מה שאני אמרתי - ללמוד מאנשים אלו מהי באמת מידה כנגד מידה - א"א להחזיר למישהו שהציל את חייך בכך שתציל את חייו, זוהי "אמת" שגם אותה צריך לעשות, אבל זו חובה ולא חסד שאתה עושה.

[21:55:14] <אסתי ונריה> חסד אמיתי הוא כזה שבו אתה באמת נותן לשני משהו שלא היה מחויב לקבל.

[21:55:21] <אסתי ונריה> איך זה בתור מסר?
[21:55:23] <adi> נכון
[21:55:35] <אסתי ונריה> יפה.
[21:55:42] <אסתי ונריה> עדי,
[21:55:47] <adi> כן?
[21:55:52] <אסתי ונריה> מאיפה את??
[21:55:57] <adi> ראשון לציון
[21:56:04] <אסתי ונריה> את מגיעה לנח"ת?
[21:56:12] <adi> אני מאוד בספק שאתה מכיר אותי חח
[21:56:14] <adi> לצערי לא
[21:56:17] <Erel Segal> יפה!
[21:56:23] <אסתי ונריה> אני לא חושב שאני מכיר אותך...
[21:56:38] <אביגיל!...> אתם באמת לא זוכרים אותי???
[21:56:43] <אסתי ונריה> אראל אהב את המסר?
[21:56:48] <adi> אלא אם כן היית בשבתביום ההכנה לחידון הארצי
[21:56:52] <Erel Segal> אבל אין בזה איסור ריבית?
[21:56:55] <אסתי ונריה> אביגיל - את מכירה את בניה טרבלסי, נכון?
[21:57:05] <אביגיל!...> ברור!
[21:57:07] <אסתי ונריה> יכול להיות שהייתי...
[21:57:27] <אסתי ונריה> עדי - אולי נמשיך לדבר בחלון אחר (לא זה שהורדתנו בו)
[21:57:32] <אביגיל!...> איך ידעת??
[21:57:35] <אסתי ונריה> רוצה להוסיף אותנו?
[21:57:39] <Erel Segal> טוב, במקרה הזה זו לא בעיה כי לגויים מותר לתת ריבית...
[21:57:42] <אסתי ונריה> אביגיל,
[21:57:52] <אסתי ונריה>  ידעתי כי הוא החברותא הצעיר שלי.
[21:57:58] <אביגיל!...> חחח*
[21:58:25] <אביגיל!...> אבל איך אתה יודע שהוא מכיר אותי?
[21:58:30] <אסתי ונריה> כי אני יודע.
[21:58:38] <אסתי ונריה> היית בעולמי, לא?
[21:58:50] <adi> לא כל כך
[21:58:53] <adi> P:
[21:59:03] <אסתי ונריה> לא את, עדי.
[21:59:07] <אביגיל!...> כן
[21:59:12] <אסתי ונריה> את עלית למחוזי, לא?
[21:59:25] <אסתי ונריה> נו, אז אני הייתי בעולמי בתשס"ג...
[21:59:32] <אסתי ונריה> ואראל היה בתשנ"ג.
[21:59:38] <אביגיל!...> חחח
[21:59:45] ליאורה-לא נשכח ולא נסלח!!!עם הנ-צ-ח לא מפחד מדרך ארוכה!!!     נ-צ-ח ישראל לא ישקר ולא ינחם כי לא אדם הוא להנחם!!! leaves conversation
[22:00:19] <אביגיל!...> לא הייתי במחוזי
[22:00:24] <אביגיל!...> אני מבלגיה
[22:00:38] <אסתי ונריה> לא את..
[22:00:52] <אסתי ונריה> אביגיל היתה בעולמי, ועדי עלתה למחוזי...
[22:01:01] <אביגיל!...> כן
[22:01:08] <אסתי ונריה> עדי:
[22:01:10] <adi> כן..הייתי בארצי..
[22:01:14] <אסתי ונריה> יש לך מסנג'ר?
[22:01:19] <אביגיל!...> למי?
[22:01:22] <אסתי ונריה> ואת ניגשת השנה שוב?
[22:01:27] <adi> כן
[22:01:28] <אביגיל!...> מי??
[22:01:30] <אסתי ונריה> לעדי.
[22:01:31] <adi> צירפת אותי לא?
[22:01:33] <אביגיל!...> אה
[22:01:35] <אסתי ונריה> לך אני יודע שיש...
[22:01:40] <אסתי ונריה> לא יודע...
[22:01:58] <adi> תגידו,מי שמשתתף פה,גם לכם יש טיול מחוזי לעמק האלה?
[22:02:06] <אסתי ונריה> מתי?
[22:02:26] <adi> לי יש ב5.1
[22:02:30] <אביגיל!...> תגידו,למה לא הלכתם לשבת??????
[22:02:37] <אסתי ונריה> כי אני נשוי...
[22:02:42] <אסתי ונריה> ואין לי כח
[22:02:43] <adi> אין כסף או זמן..
[22:02:53] <אביגיל!...> הבנתי
[22:03:04] <אסתי ונריה> ואת?
[22:03:17] <אביגיל!...> אני כ"כ רציתי ללכת.......רק ש.........ממש קשה...כי אני בכלל לא בארץ
[22:03:19] <adi> כי היא גרה בבלגיה,אולי:P
[22:03:35] <אסתי ונריה> אני יודע....;)
[22:03:42] <adi> אני חייבת לזוז
[22:03:44] <אביגיל!...> עצוב נכון?
[22:03:48] <adi> היה שיעור מעולה,תודה נריה
[22:03:53] <adi> תודה לכולם:)
[22:03:55] <אסתי ונריה> שהיא חייבת לזוז? כן...
[22:03:59] <אסתי ונריה> בכיף.
[22:04:03] <adi> שבוע טוב:]
[22:04:10] <Erel Segal> תודה, ושבוע טוב!
[22:04:11] <אביגיל!...> שבוע טוב
[22:04:16] <"כי תצא למלחמה על אויביך וראית סוס ורכב עם רב ממך לא תירא מהם כי ה' אלוקיך עמך..."> toda toda raba shavua tov gam ani chayevet lazuz
[22:04:28] <אסתי ונריה> שלום גם לך!
[22:04:39] <אסתי ונריה> אני סוגר את העסק...
[22:04:44] <אביגיל!...> טוב
[22:04:50] "כי תצא למלחמה על אויביך וראית סוס ורכב עם רב ממך לא תירא מהם כי ה' אלוקיך עמך..." leaves conversation
[22:05:01] אסתי ונריה leaves conversation
[22:05:46] adi leaves conversation
 

תגובות