וימי הפורים האלה לא יעברו מתוך היהודים

קוד: וימי הפורים האלה לא יעברו מתוך היהודים בתנ"ך

סוג: מאמר

מאת: רמי ניר

אל:

אין צורך (ולעיתים גם אין יכולת) להביא אסמכתאות להוכחת קיומה של התופעה הבזויה המצטיינת (גם בימים של הזמן הזה) בגניבת מסמכים לצורך מחיקת "האמת ההיסטורית" ו/או הכחשת אירועים שרישומם נותר (וייוותר) לעד... על-אף שיכתוב ההיסטוריה. ואמנם, בעניין האקטואלי כאשר מגיע זמן "ימֵי פּוּרִים" - כולם, ילדים ומבוגרים - לא יוותרו על מסיבות ותחפושות גם אם אינם נוהגים להשתייך אל קהל הקוראים את המתועד:

עַל-כֵּן קָרְאוּ לַיָּמִים הָאֵלֶּה פוּרִים
עַל-שֵׁם הַפּוּר
עַל-כֵּן עַל-כָּל-דִּבְרֵי הָאִגֶּרֶת הַזּוֹאת
וּמָה-רָאוּ עַל-כָּכָה וּמָה הִגִּיעַ אֲלֵיהֶם
קִיְּמוּ וקבל (וְקִבְּלוּ) הַיְּהוּדִים עֲלֵיהֶם
וְעַל-זַרְעָם וְעַל כָּל-הַנִּלְוִים עֲלֵיהֶם
וְלֹא יַעֲבוֹר--לִהְיוֹת עוֹשִׂים אֵת שְׁנֵי הַיָּמִים הָאֵלֶּה
כִּכְתָבָם וְכִזְמַנָּם בְּכָל-שָׁנָה וְשָׁנָה
וְהַיָּמִים הָאֵלֶּה נִזְכָּרִים וְנַעֲשִׂים בְּכָל-דּוֹר וָדוֹר
מִשְׁפָּחָה וּמִשְׁפָּחָה מְדִינָה וּמְדִינָה וְעִיר וָעִיר
וִימֵי הַפּוּרִים הָאֵלֶּה לֹא יַעַבְרוּ מִתּוֹךְ הַיְּהוּדִים
וְזִכְרָם לֹא-יָסוּף מִזַּרְעָם...
(מגילת אסתר ט' 26 - 28)

ואכן, כדאי לזכור כי תעודות "האמת ההיסטורית" = "נצח ישראל" מספקות יותר ספקות בעניין "ימֵי הַפּוּרִים הָאֵלֶּה" ופחות אסמכתאות - להוציא את מגילת אסתר הכלולה בתנ"ך - כי תמיד (מאי-שם) מופיע "עמלקי נבזה" הטורח לשבש כל אמת להכחיש כל ראייה ולהגדיל את אבדן המסמכים. לפי-כך, קהל הקוראים במגילה מתקשה להאמין כי אכן יש משהו מן "האמת ההיסטורית" בתיעוד - כדלקמן:

וְכָל-מַעֲשֵׂה תָקְפּוֹ וּגְבוּרָתוֹ
וּפָרָשַׁת גְּדֻלַּת מָרְדֳּכַי אֲשֶׁר גִּדְּלוֹ הַמֶּלֶךְ
הֲלוֹא-הֵם כְּתוּבִים עַל-סֵפֶר דִּבְרֵי הַיָּמִים לְמַלְכֵי מָדַי וּפָרָס
כִּי מָרְדֳּכַי הַיְּהוּדִי מִשְׁנֶה לַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ
וְגָדוֹל לַיְּהוּדִים וְרָצוּי לְרוֹב אֶחָיו
דּוֹרֵשׁ טוֹב לְעַמּוֹ וְדוֹבֵר שָׁלוֹם לְכָל-זַרְעוֹ...
(מגילת אסתר י' 2 - 3)

ואם קהל הקוראים של "האמת ההיסטורית" = "נצח ישראל" יאמץ לעצמו את המחוייבות לבסס "קשר אמת" בין זמן ועניין לא תהיה זו טעות מצידו להאמין כי אותו שביט המופיע אחת ל-76 שנה "בְּיוֹם-שְׁלוֹשָׁה עָשָׂר לְחוֹדֶשׁ אֲדָר" (י"ג באדר) הוא אכן "כוכב יעקב" (המכונה האלֵי) הוא אותו שביט אשר הופיע ביום הולדתו של יוסף - ובוודאי עמלק מתאמץ למחוק את זכרו של יוסף ואת עוצמתו ההיסטורית... "הֶן-עָם לְבָדָד יִשְׁכּוֹן וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב"...

והלא כך גם מתעד בלעם:

אֶרְאֶנּוּ וְלֹא עַתָּה
אֲשׁוּרֶנּוּ וְלֹא קָרוֹב
דָּרַךְ כּוֹכָב מִיַּעֲקֹב
וְקָם שֵׁבֶט מִיִּשְׂרָאֵל
וּמָחַץ פַּאֲתֵי מוֹאָב
וְקַרְקַר כָּל-בְּנֵי-שֵׁת
וְהָיָה אֱדוֹם יְרֵשָׁה
וְהָיָה יְרֵשָׁה שֵׂעִיר--אוֹיְבָיו
וְיִשְׂרָאֵל עוֹשֶׂה חָיִל
וְיֵרְדְּ מִיַּעֲקֹב וְהֶאֱבִיד שָׂרִיד מֵעִיר...

וַיַּרְא אֶת-עֲמָלֵק וַיִּשָּׂא מְשָׁלוֹ וַיּוֹאמַר רֵאשִׁית גּוֹיִם עֲמָלֵק וְאַחֲרִיתוֹ עֲדֵי אוֹבֵד...
במדבר כד' 17 - 20)

תגובות