ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 10/03/2024

כל הספרים > ספר ויקרא > פרק יג

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א וידבר יהוה אל-משה ואל-אהרן לאמר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ב אדם כי-יהיה בעור-בשרו שאת או-ספחת או בהרת והיה בעור-בשרו לנגע צרעת והובא אל-אהרן הכהן או אל-אחד מבניו הכהנים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ג וראה הכהן את-הנגע בעור-הבשר ושער בנגע הפך לבן ומראה הנגע עמק מעור בשרו נגע צרעת הוא וראהו הכהן וטמא אתו. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ד ואם-בהרת לבנה הוא בעור בשרו ועמק אין-מראה מן-העור ושערה לא-הפך לבן והסגיר הכהן את-הנגע שבעת ימים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ה וראהו הכהן ביום השביעי והנה הנגע עמד בעיניו לא-פשה הנגע בעור והסגירו הכהן שבעת ימים שנית. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ו וראה הכהן אתו ביום השביעי שנית והנה כהה הנגע ולא-פשה הנגע בעור וטהרו הכהן מספחת הוא וכבס בגדיו וטהר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ז ואם-פשה תפשה המספחת בעור אחרי הראתו אל-הכהן לטהרתו ונראה שנית אל-הכהן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ח וראה הכהן והנה פשתה המספחת בעור וטמאו הכהן צרעת הוא.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ט נגע צרעת כי תהיה באדם והובא אל-הכהן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
י וראה הכהן והנה שאת-לבנה בעור והיא הפכה שער לבן ומחית בשר חי בשאת. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יא צרעת נושנת הוא בעור בשרו וטמאו הכהן לא יסגרנו כי טמא הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יב ואם-פרוח תפרח הצרעת בעור וכסתה הצרעת את כל-עור הנגע מראשו ועד-רגליו לכל-מראה עיני הכהן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יג וראה הכהן והנה כסתה הצרעת את-כל-בשרו וטהר את-הנגע כלו הפך לבן טהור הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יד וביום הראות בו בשר חי יטמא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טו וראה הכהן את-הבשר החי וטמאו הבשר החי טמא הוא צרעת הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טז או כי ישוב הבשר החי ונהפך ללבן ובא אל-הכהן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יז וראהו הכהן והנה נהפך הנגע ללבן וטהר הכהן את-הנגע טהור הוא.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יח ובשר כי-יהיה בו-בערו שחין ונרפא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יט והיה במקום השחין שאת לבנה או בהרת לבנה אדמדמת ונראה אל-הכהן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כ וראה הכהן והנה מראה שפל מן-העור ושערה הפך לבן וטמאו הכהן נגע-צרעת הוא בשחין פרחה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כא ואם יראנה הכהן והנה אין-בה שער לבן ושפלה איננה מן-העור והיא כהה והסגירו הכהן שבעת ימים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כב ואם-פשה תפשה בעור וטמא הכהן אתו נגע הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כג ואם-תחתיה תעמד הבהרת לא פשתה צרבת השחין הוא וטהרו הכהן.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כד או בשר כי-יהיה בערו מכות-אש והיתה מחית המכוה בהרת לבנה אדמדמת או לבנה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כה וראה אתה הכהן והנה נהפך שער לבן בבהרת ומראה עמק מן-העור צרעת הוא במכוה פרחה וטמא אתו הכהן נגע צרעת הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כו ואם יראנה הכהן והנה אין-בבהרת שער לבן ושפלה איננה מן-העור והוא כהה והסגירו הכהן שבעת ימים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כז וראהו הכהן ביום השביעי אם-פשה תפשה בעור וטמא הכהן אתו נגע צרעת הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כח ואם-תחתיה תעמד הבהרת לא-פשתה בעור והוא כהה שאת המכוה הוא וטהרו הכהן כי-צרבת המכוה הוא.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כט ואיש או אשה כי-יהיה בו נגע בראש או בזקן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ל וראה הכהן את-הנגע והנה מראהו עמק מן-העור ובו שער צהב דק וטמא אתו הכהן נתק הוא צרעת הראש או הזקן הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לא וכי-יראה הכהן את-נגע הנתק והנה אין-מראהו עמק מן-העור ושער שחר אין בו והסגיר הכהן את-נגע הנתק שבעת ימים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לב וראה הכהן את-הנגע ביום השביעי והנה לא-פשה הנתק ולא-היה בו שער צהב ומראה הנתק אין עמק מן-העור. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לג והתגלח ואת-הנתק לא יגלח והסגיר הכהן את-הנתק שבעת ימים שנית. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לד וראה הכהן את-הנתק ביום השביעי והנה לא-פשה הנתק בעור ומראהו איננו עמק מן-העור וטהר אתו הכהן וכבס בגדיו וטהר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לה ואם-פשה יפשה הנתק בעור אחרי טהרתו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לו וראהו הכהן והנה פשה הנתק בעור לא-יבקר הכהן לשער הצהב טמא הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לז ואם-בעיניו עמד הנתק ושער שחר צמח-בו נרפא הנתק טהור הוא וטהרו הכהן.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לח ואיש או-אשה כי-יהיה בעור-בשרם בהרת בהרת לבנת. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לט וראה הכהן והנה בעור-בשרם בהרת כהות לבנת בהק הוא פרח בעור טהור הוא.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מ ואיש כי ימרט ראשו קרח הוא טהור הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מא ואם מפאת פניו ימרט ראשו גבח הוא טהור הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מב וכי-יהיה בקרחת או בגבחת נגע לבן אדמדם צרעת פרחת הוא בקרחתו או בגבחתו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מג וראה אתו הכהן והנה שאת-הנגע לבנה אדמדמת בקרחתו או בגבחתו כמראה צרעת עור בשר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מד איש-צרוע הוא טמא הוא טמא יטמאנו הכהן בראשו נגעו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מה והצרוע אשר-בו הנגע בגדיו יהיו פרמים וראשו יהיה פרוע ועל-שפם יעטה וטמא טמא יקרא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
מו כל-ימי אשר הנגע בו יטמא טמא הוא בדד ישב מחוץ למחנה מושבו.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מז והבגד כי-יהיה בו נגע צרעת בבגד צמר או בבגד פשתים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מח או בשתי או בערב לפשתים ולצמר או בעור או בכל-מלאכת עור. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מט והיה הנגע ירקרק או אדמדם בבגד או בעור או-בשתי או-בערב או בכל-כלי-עור נגע צרעת הוא והראה את-הכהן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נ וראה הכהן את-הנגע והסגיר את-הנגע שבעת ימים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נא וראה את-הנגע ביום השביעי כי-פשה הנגע בבגד או-בשתי או-בערב או בעור לכל אשר-יעשה העור למלאכה צרעת ממארת הנגע טמא הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נב ושרף את-הבגד או את-השתי או את-הערב בצמר או בפשתים או את-כל-כלי העור אשר-יהיה בו הנגע כי-צרעת ממארת הוא באש תשרף. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נג ואם יראה הכהן והנה לא-פשה הנגע בבגד או בשתי או בערב או בכל-כלי-עור. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נד וצוה הכהן וכבסו את אשר-בו הנגע והסגירו שבעת-ימים שנית. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נה וראה הכהן אחרי הכבס את-הנגע והנה לא-הפך הנגע את-עינו והנגע לא-פשה טמא הוא באש תשרפנו פחתת הוא בקרחתו או בגבחתו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נו ואם ראה הכהן והנה כהה הנגע אחרי הכבס אתו וקרע אתו מן-הבגד או מן-העור או מן-השתי או מן-הערב. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נז ואם-תראה עוד בבגד או-בשתי או-בערב או בכל-כלי-עור פרחת הוא באש תשרפנו את אשר-בו הנגע. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נח והבגד או-השתי או-הערב או-כל-כלי העור אשר תכבס וסר מהם הנגע וכבס שנית וטהר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נט זאת תורת נגע-צרעת בגד הצמר או הפשתים או השתי או הערב או כל-כלי-עור לטהרו או לטמאו.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש