ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 10/03/2024

כל הספרים > ספר ויקרא > פרק יד

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א וידבר יהוה אל-משה לאמר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ב זאת תהיה תורת המצרע ביום טהרתו והובא אל-הכהן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ג ויצא הכהן אל-מחוץ למחנה וראה הכהן והנה נרפא נגע-הצרעת מן-הצרוע. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ד וצוה הכהן ולקח למטהר שתי-צפרים חיות טהרות ועץ ארז ושני תולעת ואזב. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ה וצוה הכהן ושחט את-הצפור האחת אל-כלי-חרש על-מים חיים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ו את-הצפר החיה יקח אתה ואת-עץ הארז ואת-שני התולעת ואת-האזב וטבל אותם ואת הצפר החיה בדם הצפר השחטה על המים החיים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ז והזה על המטהר מן-הצרעת שבע פעמים וטהרו ושלח את-הצפר החיה על-פני השדה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ח וכבס המטהר את-בגדיו וגלח את-כל-שערו ורחץ במים וטהר ואחר יבוא אל-המחנה וישב מחוץ לאהלו שבעת ימים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ט והיה ביום השביעי יגלח את-כל-שערו את-ראשו ואת-זקנו ואת גבת עיניו ואת-כל-שערו יגלח וכבס את-בגדיו ורחץ את-בשרו במים וטהר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
י וביום השמיני יקח שני-כבשים תמימם וכבשה אחת בת-שנתה תמימה ושלשה עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ולג אחד שמן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יא והעמיד הכהן המטהר את האיש המטהר ואתם לפני יהוה פתח אהל מועד. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יב ולקח הכהן את-הכבש האחד והקריב אתו לאשם ואת-לג השמן והניף אתם תנופה לפני יהוה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יג ושחט את-הכבש במקום אשר ישחט את-החטאת ואת-העלה במקום הקדש כי כחטאת האשם הוא לכהן קדש קדשים הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יד ולקח הכהן מדם האשם ונתן הכהן על-תנוך אזן המטהר הימנית ועל-בהן ידו הימנית ועל-בהן רגלו הימנית. יש ביאור - קראו וערכו אותו
טו ולקח הכהן מלג השמן ויצק על-כף הכהן השמאלית. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טז וטבל הכהן את-אצבעו הימנית מן-השמן אשר על-כפו השמאלית והזה מן-השמן באצבעו שבע פעמים לפני יהוה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יז ומיתר השמן אשר על-כפו יתן הכהן על-תנוך אזן המטהר הימנית ועל-בהן ידו הימנית ועל-בהן רגלו הימנית על דם האשם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יח והנותר בשמן אשר על-כף הכהן יתן על-ראש המטהר וכפר עליו הכהן לפני יהוה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יט ועשה הכהן את-החטאת וכפר על-המטהר מטמאתו ואחר ישחט את-העלה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כ והעלה הכהן את-העלה ואת-המנחה המזבחה וכפר עליו הכהן וטהר.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כא ואם-דל הוא ואין ידו משגת ולקח כבש אחד אשם לתנופה לכפר עליו ועשרון סלת אחד בלול בשמן למנחה ולג שמן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כב ושתי תרים או שני בני יונה אשר תשיג ידו והיה אחד חטאת והאחד עלה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כג והביא אתם ביום השמיני לטהרתו אל-הכהן אל-פתח אהל-מועד לפני יהוה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כד ולקח הכהן את-כבש האשם ואת-לג השמן והניף אתם הכהן תנופה לפני יהוה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כה ושחט את-כבש האשם ולקח הכהן מדם האשם ונתן על-תנוך אזן-המטהר הימנית ועל-בהן ידו הימנית ועל-בהן רגלו הימנית. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כו ומן-השמן יצק הכהן על-כף הכהן השמאלית. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כז והזה הכהן באצבעו הימנית מן-השמן אשר על-כפו השמאלית שבע פעמים לפני יהוה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כח ונתן הכהן מן-השמן אשר על-כפו על-תנוך אזן המטהר הימנית ועל-בהן ידו הימנית ועל-בהן רגלו הימנית על-מקום דם האשם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כט והנותר מן-השמן אשר על-כף הכהן יתן על-ראש המטהר לכפר עליו לפני יהוה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ל ועשה את-האחד מן-התרים או מן-בני היונה מאשר תשיג ידו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לא את אשר-תשיג ידו את-האחד חטאת ואת-האחד עלה על-המנחה וכפר הכהן על המטהר לפני יהוה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לב זאת תורת אשר-בו נגע צרעת אשר לא-תשיג ידו בטהרתו.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לג וידבר יהוה אל-משה ואל-אהרן לאמר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לד כי תבאו אל-ארץ כנען אשר אני נתן לכם לאחזה ונתתי נגע צרעת בבית ארץ אחזתכם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לה ובא אשר-לו הבית והגיד לכהן לאמר כנגע נראה לי בבית. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לו וצוה הכהן ופנו את-הבית בטרם יבא הכהן לראות את-הנגע ולא יטמא כל-אשר בבית ואחר כן יבא הכהן לראות את-הבית. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לז וראה את-הנגע והנה הנגע בקירת הבית שקערורת ירקרקת או אדמדמת ומראיהן שפל מן-הקיר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לח ויצא הכהן מן-הבית אל-פתח הבית והסגיר את-הבית שבעת ימים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לט ושב הכהן ביום השביעי וראה והנה פשה הנגע בקירת הבית. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מ וצוה הכהן וחלצו את-האבנים אשר בהן הנגע והשליכו אתהן אל-מחוץ לעיר אל-מקום טמא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מא ואת-הבית יקצע מבית סביב ושפכו את-העפר אשר הקצו אל-מחוץ לעיר אל-מקום טמא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מב ולקחו אבנים אחרות והביאו אל-תחת האבנים ועפר אחר יקח וטח את-הבית. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מג ואם-ישוב הנגע ופרח בבית אחר חלץ את-האבנים ואחרי הקצות את-הבית ואחרי הטוח. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מד ובא הכהן וראה והנה פשה הנגע בבית צרעת ממארת הוא בבית טמא הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מה ונתץ את-הבית את-אבניו ואת-עציו ואת כל-עפר הבית והוציא אל-מחוץ לעיר אל-מקום טמא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מו והבא אל-הבית כל-ימי הסגיר אתו יטמא עד-הערב. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מז והשכב בבית יכבס את-בגדיו והאכל בבית יכבס את-בגדיו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מח ואם-בא יבא הכהן וראה והנה לא-פשה הנגע בבית אחרי הטח את-הבית וטהר הכהן את-הבית כי נרפא הנגע. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
מט ולקח לחטא את-הבית שתי צפרים ועץ ארז ושני תולעת ואזב. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נ ושחט את-הצפר האחת אל-כלי-חרש על-מים חיים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נא ולקח את-עץ-הארז ואת-האזב ואת שני התולעת ואת הצפר החיה וטבל אתם בדם הצפר השחוטה ובמים החיים והזה אל-הבית שבע פעמים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נב וחטא את-הבית בדם הצפור ובמים החיים ובצפר החיה ובעץ הארז ובאזב ובשני התולעת. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נג ושלח את-הצפר החיה אל-מחוץ לעיר אל-פני השדה וכפר על-הבית וטהר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נד זאת התורה לכל-נגע הצרעת ולנתק. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נה ולצרעת הבגד ולבית. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נו ולשאת ולספחת ולבהרת. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
נז להורת ביום הטמא וביום הטהר זאת תורת הצרעת.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש