[מתוך
בבא בתרא צא.
]
אמר רב חנן בר רבא אמר רב:
-
אמיה דאברהם: 'אמתלאי בת כרנבו';
-
אמיה דהמן:
'אמתלאי בת עורבתי'
(
לפי שאמותן של יצחק ויעקב הוזכרו - צריכין אנו לידע שם
אם אברהם; ואגב גררא נקט אימיה דהמן לפי ששמותיהן שוין)
; וסימניך: טמא טמא טהור טהור
(
'כרים' – מצאן; טהורין הן, ואברהם טהור; עורב - טמא הוא,
והמן נמי טמא היה);
-
אמיה דדוד
(
לפי שכל
אמהות של מלכים כתובות בנביאים - הוצרך לפרש גם אם דוד)
:
'נצבת בת עדאל' שמה;
-
אמיה דשמשון: 'צללפונית'
(
משום דאיירי בה קרא טובא, וכתיב נמי '
לאביו ולאמו לא הגיד
' הוצרך לפרש).
-
ואחתיה 'נשיין'
(
כך שמה; ואגב גררא דאימיה נסבה).
למאי נפקא מינה? - לתשובת המינים
(
שכל הדברים האלו שואלין המינים: מה טעם אין אנו יודעין
שמותן; ששואלין לנו יותר באלו מנשים אחרות כדפשרישית טעמא, ואנו משיבין להן שמסרו
לנו הנביאים בעל פה)
.