קינה המבוססת על הברכות והקללות בפרשת בחוקותיי - ויקרא כו. המילה הראשונה בכל קטע לקוחה מהפסוק המתאים באיכה פרק ב; המשפט האחרון בכל קטע לקוח מפרשת בחוקותיי. הטקסט מתוך קינות לתשעה באב בהוצאת אורטל ת"א:
-
איכה תפארתי מראשותיי השליכו, וכנגד כיסא הכבוד צורה המליכו, בחללם תנאי אשר חוזיי נמלכו, ונם
אם בחוקותיי תלכו
.
- למה תריבו אליי כולכם, חזקו עליי דבריכם,
מידכם היתה זאת לכם
;
-
בילע שופטיי, במועצות עיוותם, ופנים הסתיר מהם כשר עוותתם, ויוּמר לאבק מטרם להבעיתם, חלף
ונתתי גשמיכם בעתם
.
- סחי ומאוס שמני, כילה באפו וישטמני, ניחומיו מהרה ישעשעוני;
-
גדע רום קרנם ועילומם הקציר, ובאבחת חרב שעריהם הציר, מזי רעב עש בקציר, תמור
והשיג לכם דיש את בציר
;
-
דרך קשתו וכילה בחרץ, וכברזל עיפל שמי ארץ, פרצני שלוש עשרה פרץ, תחת
ונתתי שלום בארץ
;
-
היה צורכם ומעוזכם ומשגבכם, הפך לאכזר ונלחם בכם, הנוצרכם ריחקכם, חושקכם תיעבכם, ואיה הבטחת
ורדפתם את אויביכם
?
-
ויחמוס פינת צדק מלאה, כי במשכיותה מצא כל טומאה, ומכבדיה הזילוה כדוה מטומאה, בשינוי
ורדפו מכם חמישה מאה
;
-
זנח עליון קרית מועדיכם, והאביל שערי חל עמידת רגליכם, מי ביקש זאת פץ והגלכם, וגמר אומר
ופניתי אליכם
;
-
חשב שנוא אום לוקט כשושן, ומחלב עולליה אותה דישן, קיטור חופתה הועלה ככבשן, ושאלו
איה דגן?
תמור
ואכלתם ישן נושן
;
-
טבעו, נכסו, רובדי דוכני, בגיא חמת, כנקטל מכהני, הרי כמה שנים גילה יסוד מכוני, וסע מתוכי אומר
ונתתי משכני
;
-
ישבו מבכים מנאק מתיכם, בארבע מיתות הפיל מתיכם, חרב ורעה וחיה ודבר שיחתכם, כסר צילם - פץ
והתהלכתי בתוככם
;
-
כלו לשור כרגע אהליכם, ובכם נשבעו מהולליכם, לחיקכם נשפכו נפשות עולליכם, במואסכם שיח
אני ה' אלהיכם
;
-
לאמותם כלכול אנה שיוועו, וצור למלאכיו שח 'מני שעו, ארץ הכרמל הבאתים ושועשעו, ושנאו מוכיח
ואם לא תשמעו
';
-
מה אעידך, ישישייך עם גורייך בוססו, אומרים '
על סוס ננוס' על כן
נסו, נלאיתי נשוא עוונותיכם כהועמסו, ואייסרכם כנמתי
אם בחוקותיי תמאסו
;
-
נביאייך תעו תרמית שווא חזות, ואדרוש לסלוח ופצתי
אי לזאת
, פיתיתים וכנגדי השיבו עזות, ואנפתי ושחתי
אף אני אעשה זאת
;
-
ספקו חרקו שרקו מוניי, מבפנים ומבחוץ להצמית אמוניי, כי בני זדים חיללו צפוניי,
לרעה ולא לטובה
נם
ונתתי פניי
;
-
פצו זדים 'לפני מי תחלה?' עם כבד עוון פקד וילאה, לא תחכו עוד למופת ופלא, אנף ונסע ונם
ואם עד אלה
;
-
עשה וירם קדקוד בגי שאון, ודמי שיכרנו בגיא צימאון, ובכל שנה ושנה הוסיף יגון על און, מעת כעס ונם
ושברתי את גאון
;
-
צעק 'הוי! הוי!' ואשפתו הריק, מפה ומפה הביא עלי מעריק, ובלעגי מעוג שיני צר החריק, וכילה כוחי בנאום
ותם לריק
;
-
קומי, דפקי, שוועי, אל דומי! ותני כאוב מארץ קולך, והומי: '
מי רוש השקני
והדמי, וחשך הילוכי, בנאום
ואם תלכו עמי'
;
-
ראה גורל איווית הושם לרועים לעיית, ולקאת מדבר הייתי דמויית, גולה כנויית וסורה גנויית, בשמעי
והשלחתי בכם את חיית
;
-
שכבו בעילוף כתוא מכמר ואין דולה, המלאים גער ואין מרווא עולה, הרי כמה שנים הממני להתכלה, אנושים בויכוח
ואם באלה
;
- בצאת קול מארמוני, כנהממתי בריב -
והלכתי אף אני
...
המשפט האחרון הוא משפט קישור לקינה הבאה:
- אף אני לכוד ביוקש שיכרון, ערבה שמחה והשבית חרון, לארץ אשב ואהגה בגרון, איכה ישבה, חבצלת השרון...