קוד: הגברים היפים בתנ"ך
סוג: כלל
מאת: עידית
אל: כפית ה'תשס"א כסלו
חבר'ה יקרים!
מאז "עלייתנו" על מסך הכפית, נפגשנו עם דמויות יפות ורבות, חלקן טובות, חלקן רעות. חלקן ידעו לנצל בצורה מדהימה את חצוניותן וחלק … ישמור הא-ל! רגע לפני שנעזוב את הצד הגברי בנושא הזה, ונעבור לצד הנשי, אשתדל לסכם את שעברנו יחד עם גיבורינו:
האנשים אותם ציין המקרא, חוץ מחיצוניותם היפה המקשרת אותם תחת אותה כותרת, מקשרת אותם גם הזיקה למלכות או המלכות עצמה.
לפי המקור בתהלים, אנו רואים כי מלך צריך להיות יפה. היופי אינו מתקשר רק למלכי עם ישראל, אלא גם למלכי העולם כולו, כדוגמת מלך צור המופיע ביחזקאל.
מטרת יופיו של המלך היא למשוך את עינו של העם. רק אחרי המשיכה הראשונית ניתן לגלות גם את פנימיותו של האדם. אם מלך משלב בתוכו יופי חיצוני אם עולם רוחני-פנימי עשיר, אז יש לנו את השילוב המושלם שניתן למזג באדם.
יוסף טוען למלכות ובגלל זה הוא החל לטפח את יופיו הטבעי כלפי חוץ, על ידי אותו טיפוח הוא רצה להוכיח, שאכן הוא ראוי למלוכה כיוון שיש בחיצוניותו יופי הראוי למלוכה וחיצוניות הדרושה לתפקיד.
אבשלום התבסס על אותו העיקרון ממש. הוא ניסה להוכיח התאמה למלכות על ידי יופיו, טיפוחו והבאתו לראוות כל.
יופי שאול ויופי אבשלום לא עמד להם בכהונתם, כשם שלא עמד יופיו של אליאב כסיבה להמלכתו.
מסתבר כי לא מספיק להיות יפה, כאשר הפנים מרוקן מתוכן ממשי, מכוחות נפשיים ומתכונות חזקות. אי אפשר להנהיג עם רק על ידי התכונות החיצוניות כפי שקרה בסופו של שאול, וכפי שראינו ביסודות מלכותו של אבשלום.יוסף , לעומת זאת, למרות יסודותיו שהועמדו על בסיס לא יציב - דמות הופעתו החיצונית - הצליח להתעלות מעל לזאת.
דוד המלך היא הדמות המושלמת מבחינת מלוכה. הוא יודע לשלב חוץ ופנים ועל ידיהם להנהיג את העם. כאשר הוא מבליט את חיצוניותו הוא עושה זאת למטרה מסוימת, ולא בתור הוכחה להצדקת מלכותו.
הגענו למסקנה כי הדוד בשיר השירים, מראה לנו את השלמות האלוקית, כי הדוד מתייחס במשל לקב"ה.
אם כך, מי היה לנו פה?
יוסף, שאול, אליאב, דוד, אבשלום, מלך צור, המלך בתהלים והדוד בשיר השירים. יכול להיות שדילגתי על מישהו (לדוגמא, אדניה בן חגית שגם מתקשר לנו למלוכה ע"ע מסקנת הסיכום), אבל השתדלתי ממש לא לעשות את זה.
בכל אופן, שיהיה לכולנו
חנוכה שמח
!!!
חיים יפים
עידית
פינת ההדרכה
והפעם, כך נראה לי מתאים, בהתאם לרוח הזמן, נעסוק קצת בחידון. (ל-א-! די! נמאס לנו לשמוע על זה!!!) כן, נכון. גם אני בתור מישהי שלא ניגשה (כן, קשה להודות בכך. אכן תמונות קשות) לחידון, הייתי מרגישה קצת בצד בתקופה טרופה זו של השנה. מה לעשות, כנאמר: "אלה הם החיים...".
בכל אופן, שנושא הלימוד וכל מיני פטנטים ללימוד, לא צריכים להשתתף רק "יחידי סגולה" שניגשים לחידון, אלא כל אחד ואחת מכם!
כן, כן, גם אתם יכולים!!! תתפלאו! כנהוג בקודש, אחד העיסוקים בנח"ת (אני לא רוצה להיכנס לדברים, ע"ע הכפית הקודמת בדבריו של שחר יו"רינו היקר) היא עיסוק בתנ"ך. כל אחד מאתנו משתדל ללמוד תנ"ך. מי להנאתו האישית, ומי לצורך ליוד לחידון. כל אחד הוא עולם בפני עצמו, ולכל אחד רעיונות אין ספור.
ספרו לנו, לאנשים שלומדים, ולכל הסובב אתכם (אין צורך לשתף את הקירות) איך אתם לומדים!
אחד לומד בשירה ו"הלביש" פרק שלם במנגינה של "רכבת לילה לקהיר" של משינה, והאחר צייר תמונה מוזרה שממחישה את הפרק. השלישי בכלל מקשיב בווקמן (שמעון!!! התנצלות שלוחה לסיגל ולשני), ועוד אחד מספיק לו רק לקרוא ולשנן כמו תוכי...
כל אחד עולם ומלאו. תעשו טובה. משעמם לכם בשיעורים?
תחביאו תנ"ך על הברכיים (לא חינוכי!!! - סליחה...) ותכתבו שאלות. הרבה שאלות. רותי כתבה כבר בנושא בכפית האחרונה, אבל כ"כ חשוב להדגיש את הנקודה של העזרה ההדדית בכלל בנח"ת ובפרט כרגע בעונה כזו. ככה, כשתעזרו לאחרים, גם תעזרו לעצמכם. כן, כן, תאמינו לי. כשאתם יושבים וכותבים שאלות, בעצם אתם בעצמכם מעמיקים בחומר הלימוד. יש לכם סיפוק וגם הנאה, והאדם שתכינו למענו את השאלות לא יפסיק לברך אתכם. הרי לכם שכרכם.
אז יללה חברה, לעבודה! ככה לא תרגישו שאתם "מחוץ לתמונה", כשמדברים "חידון" בנח"ת, וגם תהנו. ומי יודע, אולי תחליטו בעקבות זה גם אתם לגשת...
שיהיה לכולנו ה-מ-ו-ן "בהצלחה"!!!
ואם מישהו צריך עזרה, נא
לא
להתבייש להתקשר!!!
עידית.