אז בתורה מובן לנו שלאישה בוודאות אסור לשכב ללא נישואים.
הדבר מאוד ברור לנו מספר דברים פרק כב
במקרה שלא נמצאה האשה בתולה כך יהיה:
"ואם-אמת היה הדבר הזה לא-נמצאו בתולים לנער (לנערה). -והוציאו את-הנער (הנערה) אל-פתח בית-אביה וסקלוה אנשׁי עירה באבנים ומתה כי-עשׂתה נבלה בישׂראל לזנות בית אביה ובערת הרע מקרבך"
אז מאוד ברור שנערה שהתחתנה ולא נמצאו בתוליה חייבת מיתה.
ויש מקרה אחר של קיום יחסים לפני החתונה (ולפעמים אף ללא רצונה של הנערה)
"כי-ימצא אישׁ נער בתולה אשׁר לא-ארשׂה ותפשׂה ושׁכב עמה ונמצאו. - ונתן האישׁ השׁכב עמה לאבי הנער(הנערה) חמשׁים כסף ולו-תהיה לאשׁה תחת אשׁר ענה לא-יוכל שׁלחה כל-ימיו."
כאן רואים שאשה לא בתולה חייבת להנשא מייד ולהסתיר את חרפתה וחרפת משפחתה.
אבל בענין הגבר אין מצוות מפורשות.
אבל כפי שאמרו חכמינו "מעשה אבות סימן לבנים"
אנו יודעים בודאות שיעקב אבינו לא קיים יחסים לפי חתונתו. וזאת אנו יודעים לפי הברכה שיעקב ברך את ראובן בנו "ראובן בכרי אתה כחי וראשית אוני יתר שאת ויתר עז"
ראשית אוני- מפרש רש"י שיעקב אבינו לא ראה טיפת זרע עד לפעם הראשונה שהוא שכב עם לאה אשתו וכאן זו נתעברה.
האיסור הידוע הוא איסור שפכת הזרע ארצה לבלתי תת הזרע.
חכמים פסקו זאת כהריגה
ואסור לשפוח את הזרע. ולכן אם יחסי המין לא נועדו להפרות את אישה הם איסור.
אונן בן יהודה שפך את זרעו ארצה כפי שנאמר:
"וידע אונן כי לא לו יהיה הזרע והיה אם בא אל אשת אחיו ושחת ארצה לבלתי נתן זרע לאחיו"
ה' המית אותו בגלל מעשה זה ולכן ברור לנו שהדבר חמור.
ולכן יש לנו ללמוד מאבותינו ולהתאפק עד החתונה.