תגובה למאמר

מאת: דוד (לוי)

אל: האתר

קוד: 6077

נשלח על-ידי דוד (לוי)(davidyl @ walla.co.il) (194.90.39.102) ב11:27:51  08.09.2004,

בתגובה ל: הסבר, שנשלח על-ידי איילת. ב18:54:19  20.10.2003:


לעניות דעתי אני חושב שאין צורך שבתורה יהיה כתוב במפורש שיום ר"ה הוא יום דין. כי אם נחשוב מה זה אומר לנו חידוש אז נבין למה התורה לא פרטה לנו שזהו יום דין.
בכל ערב ר"ח נוהגים חסידים ואנשי מעשה לצום. נשאלת השאלה למה הם צריכים לצום הרי יש מצוה להרבות באכילה ושתיה בר"ח?
אם נדקדק במנהג זה נראה שהוא בכלל לא סותר את את ההלכה הפסוקה אלא משלים אותו.
למה אנו אוכלים ושותים כי יש חודש חדש-יש חידוש. אבל החידוש הזה אי אפשר לקבל כמובן מאליו, אפשר לקבל אותו רק אם עשינו חשבון מה עשינו בחודש הקדם ושאנחנו מוכנים לקבל את החדוש של החודש הבא.
אותו דבר בדיוק בר"ה, כדי שנוכל ללבוש בגדים נאים ולאכול מאכלים, אנו צריכים להראות שאנו מוכנים -לקבל- את השנה החדשה וזה רק עם חשבון נפש.
שיהיה לכולנו כתיבה וחתימה טובה ובשורות טובות


תגובות