"עֵלִי בֶן-אֲחִטוּב" מעולם לא היה כהן גדול - סוף...

מאת: רמי ניר

אל:

נכתב ב: 22:21:07  21.02.2007, כתוספת/תגובה ל: הודעה חשובה על: בניקוד נכון: עֵלִי בֶן-אֲחִטוּב מעולם לא היה כהן גדול

כנראה הלוי (מר משה דין) הוא מזרע "בית עלי"...
כנראה הלוי (מר משה דין) מנסה "להחזיר עטרה ליושנה" ולהשתרר על ישראל...
זו דרכם של "בְּנֵי בְלִיָּעַל לֹא יָדְעוּ אֶת-יְהוָה"...

"עֵלִי בֶן-אֲחִטוּב" מעולם לא היה כהן גדול...שמו אינו מתועד ברשימת הכהנים הגדולים (דבה"י א' ה' 41-27)

כנראה הלוי (מר משה דין) "במתכוון" בדא מלבו שושלת כהנים גדולים חדשה..."הלא אחיה הוא אחימלך"...
(ציטוט) "הלא אחיה הוא אחימלך [כהן נב] בן-אחיטוב בן-פנחס בן-עלי הכהן הגדול שהיה בשילו" (סוף ציטוט)

כנראה הלוי (מר משה דין) "מבלבל במתכוון" את אחימלך בן אחיטוב שנרצח בימי שאול עם אחימלך שהיה מופקד על כהנים משרתים במקדש והם "מן בני איתמר"...בימי דוד המלך (דבה"י כד')...

אולם האמת המתועדת מוכיחה כי:
"וַאֲמַרְיָה הוֹלִיד אֶת-אֲחִיטוּב"...כלומר, גם בימי הולדת שמואל וגם בימי מלכות דוד...אחיטוב היה הכהן הגדול...והוא כיהן עד יום מותו בימי שלמה המלך...
לכן, "עֵלִי" מעולם לא היה כהן גדול...

אם היה עלי "כֹּהֵן נֶאֱמָן כַּאֲשֶׁר בִּלְבָבִי וּבְנַפְשִׁי יַעֲשֶׂה"...היה "בית עלי" ממשיך את רצף שושלת הכהנים הגדולים...
ואמנם בני עלי חפני ופנחס...נשאו את "ארון האלהים"...בזכות מקומם בשושלת...
ואמנם אחיה בן פנחס..."לבש אפוד" וגם נשא את "ארון האלהים"...בזכות מקומו בשושלת...

אולם "מוצא פי-יהוה" קבע כי אנשי הלוי "בית עלי" יהיו רק משתחווים לכהנים "בני צדוק"...
ויתחננו אל "בני צדוק"...כמתועד "וְאָמַר סְפָחֵנִי נָא אֶל-אַחַת הַכְּהֻנּוֹת--לֶאֱכֹל פַּת-לָחֶם"...

כנראה הלוי (מר משה דין) רוצה...כמו "אביתר" בן אחימלך בן אחיטוב מזרע "בית עלי"...לעקוף את הנבואה ולהדיח את זרע בני צדוק מן הכהונה הגדולה...

כנראה זה המניע של הלוי (מר משה דין)...אשר נוקט "לשון תהפוכות" וגם בדא מלבו את "עֵלִי" להיות כהן גדול...

וזאת נבואת "איש האלהים"...אותה לא ניתן לעקוף...על עלי הכהן ובניו חפני ופנחס:
"לָמָּה תִבְעֲטוּ בְּזִבְחִי וּבְמִנְחָתִי אֲשֶׁר צִוִּיתִי מָעוֹן"
"וַתְּכַבֵּד אֶת-בָּנֶיךָ מִמֶּנִּי לְהַבְרִיאֲכֶם מֵרֵאשִׁית כָּל-מִנְחַת יִשְׂרָאֵל לְעַמִּי"
"לָכֵן נְאֻם-יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל"
"אָמוֹר אָמַרְתִּי בֵּיתְךָ וּבֵית אָבִיךָ יִתְהַלְּכוּ לְפָנַי עַד-עוֹלָם"
"וְעַתָּה נְאֻם-יְהוָה חָלִילָה לִּי כִּי-מְכַבְּדַי אֲכַבֵּד וּבֹזַי יֵקָלּוּ"

"הִנֵּה יָמִים בָּאִים וְגָדַעְתִּי אֶת-זְרֹעֲךָ וְאֶת-זְרֹעַ בֵּית אָבִיךָ--מִהְיוֹת זָקֵן בְּבֵיתֶךָ"
"וְהִבַּטְתָּ צַר מָעוֹן בְּכֹל אֲשֶׁר-יֵיטִיב אֶת-יִשְׂרָאֵל"
"וְלֹא-יִהְיֶה זָקֵן בְּבֵיתְךָ כָּל-הַיָּמִים"
"וְאִישׁ לֹא-אַכְרִית לְךָ מֵעִם מִזְבְּחִי לְכַלּוֹת אֶת-עֵינֶיךָ וְלַאֲדִיב אֶת-נַפְשֶׁךָ"
"וְכָל-מַרְבִּית בֵּיתְךָ יָמוּתוּ אֲנָשִׁים"
"וְזֶה-לְּךָ הָאוֹת אֲשֶׁר יָבֹא אֶל-שְׁנֵי בָנֶיךָ"
"אֶל-חָפְנִי וּפִינְחָס בְּיוֹם אֶחָד יָמוּתוּ שְׁנֵיהֶם"

"וַהֲקִימֹתִי לִי כֹּהֵן נֶאֱמָן כַּאֲשֶׁר בִּלְבָבִי וּבְנַפְשִׁי יַעֲשֶׂה"
"וּבָנִיתִי לוֹ בַּיִת נֶאֱמָן וְהִתְהַלֵּךְ לִפְנֵי-מְשִׁיחִי כָּל-הַיָּמִים"
"וְהָיָה כָּל-הַנּוֹתָר בְּבֵיתְךָ יָבוֹא לְהִשְׁתַּחֲו‍ֹת לוֹ לַאֲגוֹרַת כֶּסֶף וְכִכַּר-לָחֶם"
"וְאָמַר סְפָחֵנִי נָא אֶל-אַחַת הַכְּהֻנּוֹת--לֶאֱכֹל פַּת-לָחֶם"...
(שמואל א' ב' 36-29)

ואמנם חפני ופנחס כדבר הנבואה "מתו באותו יום" כאשר בגללם "לוחות הברית" נפלו בשבי בידי פלשתים "בשדה האבן העזר"...

ואמנם גם עלי הכהן אביהם איש "בְלִיָּעַל" היה...מת באותו יום...כהן גדול אמור היה להיות אחרי מות אביו אחיטוב...הוא אצה לו הדרך...שופט היה...
ובניו הפושעים "וּבְנֵי עֵלִי בְּנֵי בְלִיָּעַל לֹא יָדְעוּ אֶת-יְהוָה"...
(שמואל א' ב' 12)
בעזרתם השתרר עלי הכהן על אוהל מועד ועל ישראל...

ואמנם, התקיים "וַהֲקִימֹתִי לִי כֹּהֵן נֶאֱמָן כַּאֲשֶׁר בִּלְבָבִי וּבְנַפְשִׁי יַעֲשֶׂה"...והוא צדוק הכהן...אשר מינה שלמה המלך "למלא" אחר דבר הנבואה על "בית עלי"...

ואמנם, יתקיים...ורק בני צדוק ישרתו במקדש האחרון שייבנה...אחרי רגע האמת...עם סיום "מלחמה נחרצת על אבן השתייה"...



תגובות