תגובה ל: תגובה ל: מדוע אחאב נחשב רשע?
תגובה ל: תגובה ל: מדוע אחאב נחשב רשע? שנכתבה ב10:02:42 12.04.2005
בעניין התנאים שיודעים או לא יודעים מה יש בעולם הבא (שהתנא מנסה להציב לנו קריטריונים בסיסיים לחיינו- מה לעשות ומה לא, ע"י איום של לאבד את העוה"ב שלנו)- זה רעיון שקיבלתי מהרב יאיר יעקבי, הר"מ שלי משיעור א'.
דווקא הקטע של "ארוחת הערב" זה בדיוק מה מה שכתוב "וישכב על מיטתו ויסב את פניו ולא אכל לחם" (מ"א:כא:ד). אם יש לך דוגמאות אחרות אשמח לשמוע ואנסה לענות.
ההשוואה בין שלמה לאחאב מבוסס על השוואות של חז"ל בין זמן דוד לזמן של אחאב- ובכולם הם משבחים את אלאב לעומת דוד. וגם כן העניין של נשיאת אשה (או נשים) נכרי(ו)ת- כזכור, זה אחד מהדברים שהביאו לפילוג הממלשכה- עונש די רציני אם חושבים על זה. סימן שהחטא הוא די רציני. ואצל אחאב לא היה משהו דוגמת פירוד הממלכה- בעיקר בגלל שהוא היה טוב לעם, בניגוד לשלמה הדיקקטור, ואכמ"ל.
בקשר לאסמכתאות- אפשר לקרוא את המדרשים על אחאב (אני קראתי דרך "אישי התנ"ך" של יש"י חסידה, מאוד מומלץ...) ולהבין שחז"ל מנסים לרמוז לנו משהו. יש גם הרבה דברים מעניינים בספר של הרב סמט "פרקי אליהו". גם כן, יש בישיבה שלי השנה שיעורים של הרב יוסי אליצור במלכים א', ובדיוק הגענו לקטע הזה. הרבה מהחברים שלי הופתעו לשמוע שהרב אליצור מסכים איתי בעניינים האלו. אני יכול להשיג הקלטה למעוניינים.
חודש טוב!
תגובות