משכתב ההיסטוריה והתנ"ך (מר משה דין) "מלמד את הקוראים"

מאת: רמי ניר

אל:

נכתב ב: 11:45:02  08.02.2007, כתוספת/תגובה ל: תגובה על: אבן השתייה קיימת במרכז הר הבית ואותה גם קידש האיסלם

משכתב ההיסטוריה והתנ"ך (מר משה דין) משכתב את ערכם וקורותם של "לוחות הברית" - כדלקמן:

הלא מתועד לפעם הראשונה: "וְהַלֻּחֹת--מַעֲשֵׂה אֱלֹהִים הֵמָּה וְהַמִּכְתָּב מִכְתַּב אֱלֹהִים הוּא--חָרוּת עַל-הַלֻּחֹת" (שמות לב' 16)...וכך גם לפעם השנייה...

ומשכתב ההיסטוריה והתנ"ך (מר משה דין) כותב:
(ציטוט 1) "שבלוחות הברית מעשי משה איש האלהים"...

(ציטוט 2) "ולכן לוחות הברית שבארון יהוה היו גם בבית המקדש השני לאמור לאחר שכהן הראש שריה מת וכי בנו עזרא הסופר המהיר בתורת-משה כהן לוי אחריו"...
(סוף ציטוטים)

כלומר, משכתב ההיסטוריה והתנ"ך (מר משה דין) מתעלם מהתיעוד כי הכהן הגדול שריה עזב את ירושלים לרבלה ולא לקח איתו את "לוחות הברית" וכי שם ברבלה הוצא להורג...ולכן, "לוחות הברית" נשארו בירושלים בקבר כספת "אבן השתייה"...

כמו-כן, משכתב ההיסטוריה והתנ"ך (מר משה דין) מעלים את קיומו של הכהן הגדול "יהוצדק בן שריה" ואת קיומו של הכהן הגדול "יהושוע בן יהוצדק"...

כלומר, משכתב ההיסטוריה והתנ"ך (מר משה דין) לא צריך להסביר לקוראים למה - אין בתנ"ך תיעוד - על הכהן הגדול "יהושוע בן יהוצדק" המכניס את "לוחות הברית" למקדש השני...

ועל-כן, משכתב ההיסטוריה והתנ"ך (מר משה דין) מתעלם מנאום מלאכי השלם:

"כִּי-שִׂפְתֵי כֹהֵן יִשְׁמְרוּ-דַעַת"
"וְתוֹרָה יְבַקְשׁוּ מִפִּיהוּ"
"כִּי מַלְאַךְ יְהוָה-צְבָאוֹת הוּא"

"וְאַתֶּם סַרְתֶּם מִן-הַדֶּרֶךְ"
"הִכְשַׁלְתֶּם רַבִּים בַּתּוֹרָה"
"שִׁחַתֶּם בְּרִית הַלֵּוִי"
"אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת"

"וְגַם-אֲנִי נָתַתִּי אֶתְכֶם נִבְזִים וּשְׁפָלִים--לְכָל-הָעָם"
"כְּפִי אֲשֶׁר אֵינְכֶם שֹׁמְרִים אֶת-דְּרָכַי"
"וְנֹשְׂאִים פָּנִים בַּתּוֹרָה"...
(מלאכי ב' 9-7)



תגובות