אין לשכתב (לפי הנוחיות) את ההיסטוריה ואת התנ"ך

מאת: רמי ניר

אל:

נכתב ב: 21:58:20  08.02.2007, כתוספת/תגובה ל: תגובה על: משכתב ההיסטוריה והתנך (מר משה דין) מלמד את הקוראים

לא "פסל" האבן בשני "לוחות" שפיסל משה הם הכבוד והעוצמה...
מכתב "יְהוָה" כתוב "בְּאֶצְבַּע אֱלֹהִים" (דברים ט' 10)...
זה הכבוד לנצח...וזאת העוצמה המחייבת כל כהן גדול לשמור על "לוחות הברית"...

"וַיִּכְתֹּב עַל-הַלֻּחֹת כַּמִּכְתָּב הָרִאשׁוֹן"
"אֵת עֲשֶׂרֶת הַדְּבָרִים"
"אֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה אֲלֵיכֶם בָּהָר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ בְּיוֹם הַקָּהָל"
"וַיִּתְּנֵם יְהוָה אֵלָי"

"וָאֵפֶן וָאֵרֵד מִן-הָהָר"
"וָאָשִׂם אֶת-הַלֻּחֹת בָּאָרוֹן אֲשֶׁר עָשִׂיתִי"
"וַיִּהְיוּ שָׁם כַּאֲשֶׁר צִוַּנִי יְהוָה"...
(דברים י' 5-4)

מאותו רגע "לוחות הברית" אף פעם לא הוצאו מן "הָאָרוֹן"...
מאז...בניו או אחיו של הכהן הגדול רק הם היו נושאים את "הָאָרוֹן"...
עוצמת "הָאָרוֹן" הייתה ממיתה כל אדם אחר שנגע "בָּאָרוֹן"...כמו שקרה ב"פרץ עוזא"...

כהן גדול לא קיבל בירושה את "לוחות הברית" לקחת אותם כלאחר "יד" וללכת אתם ממקום למקום...גם לא לגולה...
כלומר, אם היה "יהוצדק בן שריה" הולך עם "הָאָרוֹן" לגולה היה המהלך הזה מתועד...כמו-כן, היה מתועד מסע "הָאָרוֹן" מבבל לירושלים עם "יהושוע בן יהוצדק"...

ולבסוף:
דברי הנביא חגי מתייחסים באמת למקדש "האחרון"...ולא למקדש השני...כלומר, מקדש "אחרון" זה שיבנה בימינו אחרי שהאלהים "יהוה" יופיע וינפץ את "אבן השתייה"...
אז יושב "הָאָרוֹן" לידי הכהן הגדול מזרע "בני צדוק" ויוכנס לדביר המקדש...
אז "ענן ערפל"...כמו בכניסת "הָאָרוֹן" אל אוהל מועד וכמו בכניסת "הָאָרוֹן" למקדש הראשון...ימלא את המקדש הזה "האחרון" ויתקיים "ונפחתי בו" (חגי א' 9)...מה שלא תועד כי לא התקיים במקדש השני...כי "הָאָרוֹן" נשאר בקבר כספת "אבן השתייה"...



תגובות