מאת: רמי ניר
אל:
נכתב ב: 21:45:28 21.10.2006, כתוספת/תגובה ל: הגדרה: עמוד = דבר שעומדים עליו
בקובץ "עַמּוּד הַיָּמִין" (עמ' 4-5) ניתן לעמוד על משמעותו של "עַמּוּד" במקדש אשר בנה שלמה ירושלים...
לא יהיה זה מן ראוי לפרש "וַיַּעֲמֹד הַמֶּלֶךְ עַל-הָעַמּוּד" כאילו יש סולם בו עולה המלך ומטפס למעלה ואז "וַיַּעֲמֹד הַמֶּלֶךְ עַל-הָעַמּוּד" וכאילו הוא עומד ממש על העמוד - כאשר מבנה העמוד מתועד בספר מלכים (א' ז') וגובהו 18 אמות ועליו כותרת בגובה 5 אמות...
ראה את "אמות המידה" לעמוד בקובץ "ים מזבח ועמוד" בין קבצי השירטוטים למקדש...
מכאן, ראוי לפרש "וַיַּעֲמֹד הַמֶּלֶךְ עַל-הָעַמּוּד" כלומר, ליד העמוד לצורך טקס [אֱמוּנָה]=[5+9+7]=[3]
בשנת -1017 לפנה"ס התחיל לבנות שלמה את המקדש בו ישכון [שֵׁם אֱלֹהִים]=[3]=[אֱמוּנָה]...
כאמור, מתחייב כי "הַסֵּמֶל הַגִּימַטְרִי" במילה [אֱמוּנָה]=[5+9+7]=[3] יחפוף "לַסֵּמֶל הַגִּימַטְרִי" המתחבר בין שלושת "שְׁמוֹת הָעַמֻּדִים וְהַיָּם" כתנאי לפענוח הצופן:
א. [יָכִין]=[הָאֵשׁ]=[אֱמֶת]=[9] =[ט]
ב. [בֹּעַז]=[שָׁלוֹם]=[7] =[ז]
ג. [יָם]=[צֶדֶק]=[5] =[ה]
ואמנם, סדר השמות נובע מאופן הצבתם של "הָעַמֻּדִים בַּמָּבוֹא" הוא "הַמָּבוֹא בֵּין הָאֻלָם וְהַהֵיכָל", שם "הַמָּקוֹם": = במעבר הרחב שכינויו "הָאֵילִים" ומשקופו "נִפְרָשׂ" כאוהל קימורי מעל "הָעַמֻּדִים". שם, "בַּמָּבוֹא" התקיימו טקסים של קודש ושבועה "בְּשֵׁם אֱלֹהִים":
+137 שָׁנָה
בשנת -880 לפנה"ס = "וְהִנֵּה הַמֶּלֶךְ עוֹמֵד עַל-עַמּוּדוֹ בַּמָּבוֹא": (דב"הי ב' כג' 13-11) = "הַמֶּלֶךְ יְהוֹאָשׁ" עמד ליד "עַמּוּדוֹ" ="בֹּעַז" ושם משח אותו "יְהוֹיָדָע הַכֹּהֵן" כאשר פניו אל = "וּמִמִּזְרַח-שֶׁמֶשׁ אֶת-כְּבוֹדוֹ": (ישעיה נט' 19).
+257 שָׁנָה
בשנת -623 לפנה"ס = "בִּשְׁמֹנֶה עֶשְׂרֵה שָׁנָה לַמֶּלֶךְ יֹאשִׁיָּהוּ" = (מלכים ב' כג' 3) = "וַיַּעֲמֹד הַמֶּלֶךְ עַל-הָעַמּוּד וַיִּכְרֹת אֶת-הַבְּרִית לִפְנֵי יְהוָה": שם "בַּמָּבוֹא" כרתו "יֹאשִׁיָּהוּ וְהַכֹּהֵן הַגָּדוֹל חִלְקִיָּהוּ".. "בְּרִית חֲדָשָׁה": כדי להציל את "הַמִּקְדָּשׁ" ואת הממלכה מחורבן וודאי. במהלך כריתת "הַבְּרִית" תמך "הַמֶּלֶךְ יֹאשִׁיָּהוּ בְּיָד יְמִינוֹ בָּעַמּוּדוֹ" ="בֹּעַז" ומבטו אל = "וּמִמִּזְרַח-שֶׁמֶשׁ אֶת-כְּבוֹדוֹ": (ישעיה נט' 19).
כלומר, כדי למצוא סדר נכון "לְאוֹתִיוֹת הַסֵּמֶל הַגִּימַטְרִי", אכן, יש לציין כי פתח הכניסה "לַמִּקְדָּשׁ" היה במזרחו וכאשר "הַדְּבִיר--זֶה קֹדֶשׁ הַקֳּדָשִׁים": = (יחזקאל מא' 4) = היה בחלקו המערבי של "הַמִּקְדָּשׁ". כך שבמבט ממערב למזרח מוצבים העמודים כאילו במהופך:
"בֹּעַז": = "כְּעַמּוּד הַיָּמִין בַּמָּבוֹא":
"יָכִין": = "כְּעַמּוּד הַשְּׂמֹאל בַּמָּבוֹא":
"יָם הַנְּחֹשֶׁת": = "בַּהֵיכָל": - לשמאלם - מצפון להם.
מכאן = "עַמּוּד הַיָּמִין" = "עַמּוּד הַמֶּלֶךְ": = [בֹּעַז]=[שָׁלוֹם]=[7] ועוצמתו נמשלת = "מִגְדַּל-עֹז שֵׁם יְהוָה": (משלי יח' 10)
ועל-כן, "הַסֵּמֶל הַגִּימַטְרִי" [אֱמוּנָה]=[3] = "צְפוּנִי": יפוענח מנוכחות סדר המילים כדלקמן:
[שָׁלוֹם]+[אֱמֶת]+[צֶדֶק]
[בֹּעַז]+[יָכִין]+[יָם]
[7]+[9]+[5]
"צְפוּנִי": = [ז]+[ט]+[ה] = "שְׁמִי הַמֻּצְפָּן" = "צוֹפֵן הַתָּמִיד" וזו היא = "צָפְנַת אֱמוּנָה".