מאת: רמי ניר
אל:
נכתב ב: 21:06:24 19.05.2007, כתוספת/תגובה ל: הגדרה: נוכח = בטווח ראיה, נכוח = ראוי
גם במילת היחס..."נכח"...וגם בשם התואר..."נוכח"...גלומה עוצמתה של "הוכחה"...
כל "הוכחה" חייבת להיות מושתתת על "ראייה" משפטית ו/או "ראיות" משפטיות...כלומר, "עדות" שלא ניתן לערער עליה...
לפי-כך, אלהים טורח להציג לפני האדם "הוכחות"...במגוון "אפשרויות" העומדות לרשותו...
לכן נתן את "לוחות הברית"...להיות "הוכחה":
"וַיָּקֶם עֵדוּת בְּיַעֲקֹב וְתוֹרָה שָׂם בְּיִשְׂרָאֵל"
"אֲשֶׁר צִוָּה אֶת-אֲבוֹתֵינוּ--לְהוֹדִיעָם לִבְנֵיהֶם"
"לְמַעַן יֵדְעוּ דּוֹר אַחֲרוֹן--בָּנִים יִוָּלֵדוּ"
"יָקֻמוּ וִיסַפְּרוּ לִבְנֵיהֶם"
"וְיָשִׂימוּ בֵאלֹהִים כִּסְלָם"
"וְלֹא יִשְׁכְּחוּ מַעַלְלֵי-אֵל וּמִצְוֹתָיו יִנְצֹרוּ"
"וְלֹא יִהְיוּ כַּאֲבוֹתָם--דּוֹר סוֹרֵר וּמֹרֶה דּוֹר לֹא-הֵכִין לִבּוֹ"
"וְלֹא-נֶאֶמְנָה אֶת-אֵל רוּחוֹ"...
(תהלים עח' 8-5)
***
"בָּקַע יָם וַיַּעֲבִירֵם"...(תהלים עח' 13)
"וַיּוֹצִא נוֹזְלִים מִסָּלַע"...(תהלים עח' 16)
"וְדַלְתֵי שָׁמַיִם פָּתָח"...(תהלים עח' 23)
"בְּכָל-זֹאת חָטְאוּ-עוֹד"...(תהלים עח' 32)
***
"וַיִּבֶן כְּמוֹ-רָמִים מִקְדָּשׁוֹ"...(תהלים עח' 69)
***
כל ההוכחות לא שכנעו..."לַמְרוֹת עֶלְיוֹן בַּצִּיָּה"...
לכן, נקברו "לוחות הברית" לטווח זמן ארוך של אלפי שנים...להוכיח את עוצמת "רגע האמת"...
***
אז בעוצמת "רגע האמת"...יתהפך הדחף האנושי המתאווה רק להוציא "דיבה רעה"...על כל "אמת" מוכחת...להתאוות "אֶת-הַר צִיּוֹן אֲשֶׁר אָהֵב"...(תהלים עח' 68)