מאת: אראל
אל:
נכתב ב: 10:33:16 17.03.2007, כתוספת/תגובה ל: אראל סגל אם מבני ישראל אתה למה אתה חוגג את חג המולד
"
הלא כתוב
(ד) תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֵּסֶה לְיוֹם חַגֵּנוּ:
(ה) כִּי חֹק לְיִשְׂרָאֵל הוּא מִשְׁפָּט לֵאלֹהֵי יַעֲקֹב:
(ו) עֵדוּת בִּיהוֹסֵף שָׂמוֹ בְּצֵאתוֹ עַל אֶרֶץ מִצְרָיִם שְׂפַת לֹא יָדַעְתִּי אֶשְׁמָע:
לאמור לך כי עדות ביהוסף לפני זמן יציאת מצרים וכי ספירת חודשי השנה החלה אחרי כן ביציאת מצרים ככתוב:
הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם רֹאשׁ חֳדָשִׁים רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם לְחָדְשֵׁי הַשָּׁנָה
לאמור החל מיציאת מצרים
ואם כתוב "עֵדוּת בִּיהוֹסֵף שָׂמוֹ" אז מתי היה אז החודש השביעי בימי יוסף הצדיק הגד אם ידעת בינה
"
אם הבנתי נכון, אתה טוען שהפסוק "תקעו בחודש שופר" מתייחס לתקופה שלפני יציאת מצרים, שבה עדיין לא היה "החודש השביעי" ולכן גם לא היה "יום תרועה".
אם כך, למה מתייחס המשך הפסוק "בכסה ליום חגנו"? והרי בתקופה שלפני יציאת מצרים לא היו חגים! כל החגים - פסח, שבועות, סוכות וכמובן פורים - נקבעו לזכר מאורעות שקרו אחרי יציאת מצרים!
מכאן ברור, שהפסוק "תקעו בחודש שופר, בכסה ליום חגנו" מתייחס לתקופה שלאחר יציאת מצרים, שבה כבר היה חודש שביעי, כפי שכתבתי.
ואתה עדיין לא ענית על השאלה - אם ה"כסה" הוא ה-15 לחודש, איך אפשר להבין את הפסוק "בכסה ליום חגנו", והרי אין אף חג ב-15 לחודש שבו תוקעים בשופר?! לא בפסח, לא בשבועות, לא בסוכות ובוודאי שלא בפורים!