מאת: רמי ניר
אל:
נכתב ב: 22:34:40 30.09.2007, כתוספת/תגובה ל: הזכאי שפיו מכשיל אותו
הלא הכוונה מתועדת בספר להוכיח כי התנהלה שיחה גלויה במשפט בין אלהים ואיוב...
כאשר את תחילתו של מעשה...בין אלהים והמלאכים...איוב לא ידע:
***
וַיְהִי הַיּוֹם
וַיָּבֹאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים לְהִתְיַצֵּב עַל יְהוָה
וַיָּבוֹא גַם הַשָּׂטָן בְּתוֹכָם
וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל הַשָּׂטָן מֵאַיִן תָּבֹא
וַיַּעַן הַשָּׂטָן אֶת יְהוָה
וַיֹּאמַר מִשּׁוּט בָּאָרֶץ וּמֵהִתְהַלֵּךְ בָּהּ...
וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל הַשָּׂטָן
הֲשַׂמְתָּ לִבְּךָ עַל עַבְדִּי אִיּוֹב
כִּי אֵין כָּמֹהוּ בָּאָרֶץ
אִישׁ תָּם וְיָשָׁר יְרֵא אֱלֹהִים וְסָר מֵרָע...
וַיַּעַן הַשָּׂטָן אֶת יְהוָה
וַיֹּאמַר:
הַחִנָּם יָרֵא אִיּוֹב אֱלֹהִים
הֲלֹא את (אַתָּה) שַׂכְתָּ בַעֲדוֹ וּבְעַד בֵּיתוֹ
וּבְעַד כָּל אֲשֶׁר לוֹ--מִסָּבִיב
מַעֲשֵׂה יָדָיו בֵּרַכְתָּ וּמִקְנֵהוּ פָּרַץ בָּאָרֶץ
וְאוּלָם שְׁלַח נָא יָדְךָ וְגַע בְּכָל אֲשֶׁר לוֹ
אִם לֹא עַל פָּנֶיךָ יְבָרְכֶךָּ...
וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל הַשָּׂטָן
הִנֵּה כָל אֲשֶׁר לוֹ בְּיָדֶךָ
רַק אֵלָיו אַל תִּשְׁלַח יָדֶך...
וַיֵּצֵא הַשָּׂטָן מֵעִם פְּנֵי יְהוָה...
(איוב א' 12-6)
***
כלומר, כאשר התנהלה שיחה בין אלהים ומשה על הר-סיני...הכוונה האלהית הובילה לתיעוד השלם...
אז...משה כתב מפי-אלהים את תעודת איוב...
אז...מתועדים דברי איוב...והוא...מחוסר ידע וחסר אונים להוכיח את צדקתו...
והלא השטן קטרג עליו...והוא איוב לא ידע...
***
לכן...שאל את המלאך...
הוא...המלאך באותו יום...היה עד אשר שמע וגם ראה...
כאשר...הוא "הִתְיַצֵּב עַל יְהוָה"...יחד עם כל בְּנֵי הָאֱלוֹהִים...