קוד: העברת מסר לרבים - דרשנים בתנ"ך
סוג: מאמר
מאת: רביד נגר - רחובות (052218520 @ walla.com)
אל:
בדור קשה זה בו איש הישר בעיני יעשה, חייב אדם לקבל הכוונה אישית, חייב אדם לנסות לחשוב באנפי
נפשיה על ייעודו ותפקידו בעולם.
בכל אחד מאתנו נופחה נשמה, חלק אלוק' ממעל ולא יתכן ש-"אור" זה הטמון בכל יהודי יתבזבז בזה העולם
בלא
מטרה. זיכרו אחים ורעים, אם נצטרף אור לאור תאיר אבוקה גדולה. ומעט מן
האור דוחה הרבה מן החושך. אך אם נשאר כולנו עם האור הקטן לו זכינו ונלמד
לבד, נחדש לעצמנו, נתפלל על עצמנו בלבד. לא נזכה להאיר באור גדול.
במגילת איכה חבוי רמז מדהים שחשוב שכל אחד ואחד מאתנו יפנים. ירמיהו הכהן הנביא מענתות היא אחד משלושה נביאים באותו הדור. ירמיה, צפניה וחולדה.
לכל אחד מהשלושה, היה תפקיד רוחני זהה אך שונה. ירמיה היה הולך ומנבא בשווקים... צפניה היה הולך ומנבא בבתי כנסיות... וחולדה הנביאה הייתה הולכת ומנבא אצל הנשים...
רומז לנו הדבר. כי חלק מאתנו ממונים על הפצת "אור" לרבים. בשווקים וברחובות,,, ובכל מקום בו תדרוך כף רגלינו,,, יש נשמות שבאו לתקן ברשות הרבים... ולא ירגישו סיפוק רוחני בעת ישוחחו עם בודדים. אך ודאי יועיל הדבר. מנגד יש נשמות שלא ירגישו סיפוק רוחני בעת בה ישוחחו עם המון העם... אך גם כאן ודאי יועיל הדבר לאין ערוך... דעו לכם אחיי ורעי, נשמה שירדה לעולם ואין בכוחה לדבר מול קהל כנראה שאין זה תיקונה ואינה צריכה לבכות ולהתייפח בשל כך. שכן כנראה שמקורה ברוך ואין לה צורך בתיקון גדול מעין זה. אך נשמה שירדה לעולם ובכוחה להשפיע על קהל. תיקון גדול וחשוב יש לה ומן הראוי שתעמול רבות להשתדל לתקן פגמי גלגוליה הקדומים.
"בטרם אצרך בבטן ידעתיך ובטרם תצא מרחם הקדשתיך"
לכל
אחד יש ייעוד אליו יועד עוד בטרם יצא לאוויר העולם. כל אחד בתוך תוכו יודע
למה הוא מסוגל וכמה אור הוא עשוי להפיץ בהידתבקותו באורות נוספים משורש
נשמתו. אולם, היות ומדובר בכח רוחני עצום ובהארה אדירה, יצרו הרע לא מאפשר
לו לתת ביטוי לרגשות העצומים אותם הוא חווה ומיד הוא דוחק את רגשותיו אל
הפינה. גם ירמיה הנביא בעודו "נער" פתח פיו ואמר: איני יכול!!! הפחד
מתגובות הקהל, הפחד מביקורתיות הקהל, מהבעת זלזול ומחוסר ידיעה לענות על
שאלות הקהל, מרתיע כל דורש מתחיל, אך אל לנו להירתע מכל אלה, שכן הכנה
טובה של המסר המועבר והרגשה עזה של צורך להעברה תעפיל ותעלה על כל אלה...
ויצאו התשובות מעצמן באורח נס ופי ה' יהא הדובר,,, שכן בידוע שכאשר אדם
מכין דרשה וכותב את ראשי הפרקים ע"מ שיוכל לדרוש ע"פ סדר ובצורה בנויה
וברורה ובעת הדרשה אינו טורח לעיין בראשי הפרקים ויוצאים הדברים מלבו
בשטף. בידוע ששכינה מדברת מתוך גרונו, בבחינת: "את אשר ישים ה' בפי אותו
אדבר". הראוי לומר דבר ה' הוא אדם קדוש השומר בריתו ועיניו ולא מקדים פיו
לעינו (כפי שמביא מר ידיד במאמר) שכן ב-"איכה" בפרק הראשון כל האותיות
מסודרות ע"פ סדר הא-ב ובפרק השני אות אחת משתנה. הלא היא האות "פ" שקודמת
לאות "ע" וכפי שמביאה הגמרא בסנהדרין ק"ד ע"ב, שהקדימו המרגלים פיהם למה
שראו עיניהם.
דעו לכם אחים יקרים, ראייה נכונה של העולם מולידה דיבור נכון, ראייה פגומה מולידה דיבור פגום והרסני
אדם
שלא חי אורח חיים תורני, אורח חיים של חסד ונתינה, של התבטלות ואמונה, גם
אם ידבר בפני כל המדינה אינו משפיע על אצבע אחת קטנה. שכן ידועה האמרה
הנבונה, דברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב בצורה נכונה.
וצריך המשפיע להיות בקשר עם המושפעים, ערב ובקר אף אם אינם נשמעים, כי בזכות תוכחה נעימה ומוסר ידע ויבין את סוד הדבר, שכן באם בא לקרב רחוקים ואינם מוכנים לקבל הדברים זוכה המשפיע להתמלא מניצוצות החסד של אותם רשעים, את ניצוץ הטומאה המצוי בדורש אותו רשע בו ברגע יורש... ואם זכה המושפעים לקבל ולשנות דרכיהם, זוכים להיות מושפעים מניצוץ מוריהם ולקבל הארה וזכות אבותם מסייעת תזכה נשמתם בכסא הכבוד לגעת.
מי יתן ונזכה להשפיע אורות
טלך על כל ישראל בני רחומיך ויבוא גואל צדק במהרה לעירך ונחזה כולנו
בבניין מקדשך.. עד כאן כתבתי אני עבדך...
(*)
קישור למאמר באתר אחר על: מאמר חדש לדורשים ברבים.
/ רביד נגר -> 052218520 @ walla.com
[נכתב ב-07:13:03 24.07.2007]