מאת: מורה לתורה משה דין
אל:
נכתב ב: 07:50:20 24.11.2008, כתוספת/תגובה ל: גירסתו של משה לעניין כל אפסי-ארץ = יחדו אפסי-ארץ
מלאכי ג 22-24: "
זִכְרוּ תּוֹרַת מֹשֶׁה עַבְדִּי אֲשֶׁר צִוִּיתִי אוֹתוֹ בְחֹרֵב עַל כָּל יִשְׂרָאֵל חֻקִּים וּמִשְׁפָּטִים: הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת
אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם יְהֹוָה הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא: וְהֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם פֶּן אָבוֹא וְהִכֵּיתִי אֶת הָאָרֶץ חֵרֶם:
"
מי עלה שמים וירד = מלאך אלהים שנמצא בקרבנו [ובאחרית הימים ירד הנביא אליהו התשבי הגלעדי, כי מאז כבר עלה לשמים , ויגלום באדרתו, כי צרר מים בשמלה ].
מי אסף רוח בחפניו = האיש מלא רוח אלהים בחפני ידיו, כי כן "
יהוה צלך על יד ימינך
", וגם על כל היד השמאלית, לאמור מלא חפניו רוח.
מי צרר מים בשמלה = הוא האיש אשר בו [רוח אלהים מרחפת על פני המים] מים בשמלה [כי השמלה היא הגוף עצמו, לאמור מלבוש לנשמת רוח אלהים].
מי הקים כל אפסי ארץ = הוא האיש המחדש פני אדמה, "
תתחדש כנשר נעורייכי
", וכן גם אליהו הנביא אשר ימנע מהכות את הארץ חרם, ולמעשה מקים כל אפסי ארץ.
מה שמו ומה שם בנו כי תדע = הוא איש האלהים ובנו בן-אלהים.
הוא מזרע אהרן הכהן הלוי
"
כִּי שִׂפְתֵי כֹהֵן יִשְׁמְרוּ דַעַת וְתוֹרָה יְבַקְשׁוּ מִפִּיהוּ כִּי מַלְאַךְ יְהֹוָה צְבָאוֹת הוּא
"