נכתב ב: 18:12:16 31.08.2005, כתוספת/תגובה ל: תגובה ל: תגובה ל: עקרות ולידה ב
2. אתה כותב כי "לפי חזל רבקה היתה בת 3 ולפי חשבון הגיוני אחר היתה בת 11 בשנישאה. אז איזה קרירה עשתה עד גיל 11?" ראשית אני מאוד מקווה שהיא לא הייתה בת 3 או 11 כאשר היא התחתנה, כי זה הופך את יצחק לפדופיל. אבל גם אם כן, לא טענתי כי הנישואים הם אלו שעמדו בפני הקריירה שלה אלה הילדים, מכיוון שהפרשנות שלי נוגעת לסיבה לעקרות בתנ"ך.
3. אתה טוען ש "אמצעי מניעה קדומים זו אמצאה של הדורשת כאן ולהיפך כל ילדה רצתה להתחתן מוקדם וללדת מיד, ע"י כך היו הבעלים יותר קשורים למשפחה."
בוודאי שלא היה מקובל לא להשריץ ילדים ולכן השתמשו הנשים האלו בעקרות כתירוץ, זאת לא הייתה תקופה שבה היה נהוג להודות בכך שלאישה יש עוד שאיפות בחיים. אני רואה בעקרות תירוץ נוח.
4. אתה טוען ש "שפחות מין היו לפי בקשת שרה ולפי בקשת רחל." כן בטח!!! כל אישה הייתה רוצה שלבעלה יהיו כמה נשים... אבל אני דווקא התכוונתי לשפחות עצמן שאולי לא כ"כ נההנו להאנס על בסיס יום- יומי ולהיות אישה מדרגה ב'.
5."שרה הסתפקה ב-1 כי היתה כבר בת 90. ולרחל נולדו 2 ולא הספיקה יותר כי היא מתה בעת לידתה."
רחל ושרה היו עקרות שנים ובגיל מאוחר ילדו מספר קטן של ילדים (כך גם רבקה), בסה"כ הצעתי פרשנות משלי על כך שהעדיפו לחכות קצת, והסתפקו ב 1-2 ילדים.
לגבי רחל, כאן אני חוזרת בי, יתכן שהייתה ממשיכה ללדת ילדים אם לא הייתה מתה, אבל מצד שני, אילו מראש הייתה מסתפקת בילד אחד היא הייתה נשארת בחיים.