יותר קל להבין רעיון "מפסוקו בקטע" הרחב על הקשריו

מאת: רמי ניר

אל:

נכתב ב: 13:22:18  18.03.2007, כתוספת/תגובה ל: חלקת מחקק

"וּלְגָד אָמַר"
"בָּרוּךְ מַרְחִיב גָּד"
"כְּלָבִיא שָׁכֵן"
"וְטָרַף זְרוֹעַ אַף-קָדְקֹד"

"וַיַּרְא רֵאשִׁית לוֹ"
"כִּי-שָׁם חֶלְקַת מְחֹקֵק סָפוּן"
"וַיֵּתֵא רָאשֵׁי עָם"
"צִדְקַת יְהוָה עָשָׂה"
"וּמִשְׁפָּטָיו עִם-יִשְׂרָאֵל"...
(דברים לג' 21-20)


"מַרְחִיב גָּד"...כלומר, גד יתרחב בזכות היותו לוחם מלידה "כְּלָבִיא"...בעל גוף חסון ויכולת זריזות..."וְטָרַף זְרוֹעַ אַף-קָדְקֹד"...

"חֶלְקַת מְחֹקֵק סָפוּן"...כלומר, "רֵאשִׁית" גד...על "סִפּוֹ" חוק ומשפט..."וּמִשְׁפָּטָיו עִם-יִשְׂרָאֵל"...


יש אפשרות להבין..."וַיֵּתֵא"..."וַיֵּצֵא"...

לפי-כך..."וַיֵּתֵא רָאשֵׁי עָם"...כלומר, "וַיֵּצֵא רָאשֵׁי עָם"...יהיה מסוגל להוציא ראשי עם לעשות "צִדְקַת יְהוָה"...

וגם יתכן..."וַיֵּתֵא"..."וַיִּתֵּן"...כלומר, "וַיִּתֵּן רָאשֵׁי עָם"...יהיה מסוגל להוביל ראשי עם לעשות "צִדְקַת יְהוָה"...
ומכאן..."וּמִשְׁפָּטָיו עִם-יִשְׂרָאֵל"...



תגובות