והוא ימשל בך, האומנם?
כתוב - בראשית ג16: "אל האשה אמר הרבה ארבה עצבונך והרנך בעצב תלדי בנים ואל אישך תשוקתך והוא ימשל בך"
אך האם סוף הקללה הזו – שליטת הגבר באישה - מתגשמת?
הנה באברהם ושרה אנו מוצאים ההפך - בראשית כא12: "ויאמר אלהים אל אברהם אל ירע בעיניך על הנער ועל אמתך כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקלה כי ביצחק יקרא לך זרע"
ולא רק בצדיק זה נאמר אלא גם במלך רשע כאחאב - מלכים א כא25: "רַק לֹא הָיָה כְאַחְאָב אֲשֶׁר הִתְמַכֵּר לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי ה', אֲשֶׁר הֵסַתָּה אֹתוֹ אִיזֶבֶל אִשְׁתּוֹ"
כזכור, זה נעשה בסיפור כרם נבות היזרעלי - שם 7: "ותאמר אליו איזבל אשתו אתה עתה תעשה מלוכה על-ישראל קום אכל-לחם ויטב לבך אני אתן לך את-כרם נבות היזרעאלי. 8 ותכתב ספרים בשם אחאב ותחתם בחתמו ותשלח הספרים אל-הזקנים ואל-החרים אשר בעירו הישבים את-נבות".
וגם לשלילה במלך צדיק כשלמה - מלכים א יא4: "וַיְהִי לְעֵת זִקְנַת שְׁלֹמֹה, נָשָׁיו הִטּוּ אֶת לְבָבוֹ אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים, וְלֹא הָיָה לְבָבוֹ שָׁלֵם עִם ה' אֱלֹהָיו כִּלְבַב דָּוִיד אָבִיו"
כך שאנו רואים שהאישה יכולה להוביל את הגבר לחיוב או לשלילה. וכן נאמר - משלי יב4: "אשת חיל עטרת בעלה וכרקב בעצמותיו מבישה" והרבה במשלי מפרטים לנו את האישה הרעה המובילה לאבדון - משלי ז22: "הולך אחריה פתאם כשור אל טבח יבוא וכעכס אל מוסר אויל" מול האישה הטובה המובילה לחיים טובים - משלי יח22: "מצא אשה מצא טוב ויפק רצון מה'".
וגם בעניין השמיעה בקול האישה, לעיתים הדבר מוביל לתוצאה חיובית ולפעמים לשלילית. כך בסיפור אמנון ותמר נאמר - שמואל ב יג14: "ולא אבה לשמע בקולה ויחזק ממנה ויענה וישכב אתה" והסוף היה מר. לעמות יוסף ואשת פוטיפר, שלא שמע להפצרותיה כי ישכב עימה - בראשית לט' 10: "ויהי כדברה אל-יוסף יום יום ולא-שמע אליה לשכב אצלה להיות עמה" וזו נחשבת לו כמעלה חיובית.
אם כך ואם כך, אנו רואים שלנשים יש אחיזה רבה על הגבר והן מצליחות, אולי באופן מחתרתי, להטות את לבבו לכאן ולכאן.
דבר נוסף, ידוע אולי אך כדאי שוב לציינו, הוא ההקבלה שאי אפשר להתעלם ממנה מקללת האישה שהזכרנו למה שנאמר לקין באותו נוסח ממש - בראשית ד7: "הלוא אם תיטיב שאת ואם לא תיטיב לפתח חטאת רבץ ואליך תשוקתו ואתה תמשל בו". נראה שיש הקבלה שלמה בין האישה ובין החטאת. וכן מצאנו - תהלים נא7: "הן בעוון חוללתי ובחטא יחמתני אמי". ואולי חטא האישה הוא ממשלתה הסמויה בגבר, כנגד קללתה וכפי הנאמר - יחזקאל טז30: "מה אמלה לבתך נאם אדני ה' בעשותך את כל אלה מעשה אשה זונה שלטת". מסר לא פמיניסטי בעליל.