מאת: רמי ניר
אל:
נכתב ב: 05:25:04 22.11.2007, כתוספת/תגובה ל: אני תמה מדוע דווקא נשים מצדיקות את האנס
התיעוד מגלה כי שכם התאהב בדינה...אחרי שעינה אותה...
שני המרכיבים הללו...גילה של דינה ואהבתו של שכם...מסבירים מציאות לא פשוטה עבור יעקב...
שני המרכיבים הללו...מסבירים את תחושת הזעם של שמעון ולוי...
***
גם כעסו של יעקב...מסביר כי יש בנעלם הגדול...נטישת חלקת השדה שקנה יעקב להיות מקום לקבורת בני משפחתו...מציאות לא פשוטה עבורו (יעקב)...
***
יוסף החזיר לאביו את כבוד הקנייה ההיסטורית...כאשר הכין לעצמו בחלקת שדה זו...קבר מצרי נסתר...בו נקבר בידי יהושע...ומקום קבורתו לא נודע עד היום הזה...
את קברו הכין יוסף לאחר שקבר את יעקב במערת המכפלה...פרט היסטורי חשוב זה מתועד בתולדות ימי פרעה סנווסרת השלישי...אשר כבש את שכם בשנת -1910 לפנה"ס..."זמן אמת" לפטירתו של יעקב...
***
נעלם היסטורי לא פחות חשוב...מי האישיות ההיסטורית שנולדה מאונס דינה...
שמה של דינה מתועד ברשימת 70 הנפש אשר ירדו עם יעקב למצרים...אך לא מתועד שם כל-שהוא של צאצא לדינה...
לפי-כך...לא מן הנמנע...כי צאצא זה של דינה הועבר להתגורר בארץ "עוץ"...והיה מאבותיו של איוב...
***
כדאי לראות בהקשר לנתונים הנ"ל את תמורות ההיסטוריה המתחוללות בימינו...כחלק מהתגשמות הנבואה בברכת יעקב ליהודה:
"עד כי יבוא שילה ולו יקהת עמים"...(בראשית מט' 10)
כאשר המילה..."יקהת"...נגזרת משורש "יקהה" ומשמעותו "אריכות ימים"...
וכאשר זה הזמן..."כי פסו אמונים מבני-אדם"...(תהלים יב' 2)