מאת: מורה לתורה משה דין
אל: daian1 @ 013.net
נכתב ב: 04:11:46 07.10.2010, כתוספת/תגובה ל: שמות יד
אבל אלה שלא האמינו בדרך תורת משה(יא) וַיֹּאמְרוּ אֶל משֶׁה הֲמִבְּלִי אֵין קְבָרִים בְּמִצְרַיִם לְקַחְתָּנוּ לָמוּת בַּמִּדְבָּר מַה זֹּאת עָשִׂיתָ לָּנוּ לְהוֹצִיאָנוּ מִמִּצְרָיִם:(יב) הֲלֹא זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר דִּבַּרְנוּ אֵלֶיךָ בְמִצְרַיִם לֵאמֹר חֲדַל מִמֶּנּוּ וְנַעַבְדָה אֶת מִצְרָיִם כִּי טוֹב לָנוּ עֲבֹד אֶת מִצְרַיִם מִמֻּתֵנוּ בַּמִּדְבָּר:
ספר תהילות פרק קו כתוב:
ובסופו של דבר כולם האמינו ביהוה ובמשה עבדו
(לא) וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת הַיָּד הַגְּדֹלָה אֲשֶׁר עָשָׂה יְהֹוָה בְּמִצְרַיִם וַיִּירְאוּ הָעָם אֶת יְהֹוָה וַיַּאֲמִינוּ בַּיהֹוָה וּבְמשֶׁה עַבְדּוֹ:
כעת כל אדם מבני ישראל ישאל את עצמו שאלה לאיזה חלק הוא מתאים האם לאלה שהאמינו מההתחלה ועד הסוף או לאלה שהאמינו רק בסוף
וכי כתבתי לכם זאת למען תדעו כי כל החכמה והברכה זה להאמין מראש בתחילה ועד סוף
וכי מה הטעם לחיות את החיים ללא אמונה ויראה ורק במות לראות את האלהים כאשר טבעו המצרים בים סוף הלא גם המצרים המתים בסוף ידעו את יהוה אבל כל החכמה היא לדעת את יהוה פה בחיים ולזה יקרא קדושת החיים
ונזכיר גם את יוסף הצדיק שפתר החלומות לשר המשקים שהאמין כבר בתחילה לדבר יהוה מפי יוסף אך האופה שלא האמין בתחילה ורק לאחר שיוסף פתר את החלום נכונה לשר המשקים אז גם האופה האמין ובמה נחשבת אמונתו אם לא האמין בדבר יהוה מתחילה לכן נחשב האופה לרשע ועל כן נגזר עליו מות כדבר יהוה מפי יוסף אשר תלה אותו על עץ פרעה