כן ולא

קוד: כן ולא בתנ"ך

סוג: מאמר

מאת: חגי הופר

אל:

במדבר כז7: "כן בנות צלפחד דברת"
זו יכולה להיות סיסמת החשיבה החיובית, מלבד סיסמת הכנות שהיא גם-כן יכולה להיות.
מנגד, 'דובון לא-לא' אנו מוצאים בפסוק -
שופטים יב6: "(ויאמרו לו אמר נא שבלת ויאמר סבלת) ולא יכין לדבר כן"

אגב, בתנ"ך מופיעה המילה 'לא' 5097 פעמים, בערך פי עשרה מהמילה 'כן', שמופיעה 565 – וגם זאת לרוב בצירופים, כמו – 'על-כן' וכיוב'. האם זה אומר שהחשיבה השלילית דומיננטית אצלנו יותר? אני חושב שלא, אלא שהמילה 'כן' מובלעת בכל משפט חיובי שאנו אומרים (כמו – בראשית כן ברא אלוהים...) ואילו השלילה מצריכה הזכרה מיוחדת.


תגובות