לא יהיה בך עקר ועקרה ובבהמתך

מאת: מורה לתורה משה דין

אל: DAIAN1 @ 013.NET

נכתב ב: 15:08:13  15.02.2011, כתוספת/תגובה ל: דברים ז

ספר דברים פרק ז (יד) בָּרוּךְ תִּהְיֶה מִכָּל הָעַמִּים לֹא יִהְיֶה בְךָ עָקָר וַעֲקָרָה וּבִבְהֶמְתֶּךָ:
לכן לא לאיש ולאשתו להשתמש באמצעי מניעה כדי לא ליצור עקרות וגם לא עקרות זמנית כי משכב איש ואשתו למטרת מצוות פרו ורבו והתשוקה הנלווית לסיפור זה בונוס גדול אך אם שמים למטרה את התשוקה ותאוות הבשרים ומשמידים את מטרת הפרו ורבו אז לא לזה פיללו אבותינו הקדושים
כל עוד שכבת עם אשתך מאהבה למטרת פרו ורבו ולא יצא מזה תינוק אז לא חטאת כאשר גם יצחק אבינו שכב עם אשתו רבקה כעשרים שנה ולא היה להם זרע עד שיצחק אבינו עתר ליהוה ככתוב בספר בראשית פרק כה (כא) וַיֶּעְתַּר יִצְחָק לַיהֹוָה לְנֹכַח אִשְׁתּוֹ כִּי עֲקָרָה הִוא וַיֵּעָתֶר לוֹ יְהֹוָה וַתַּהַר רִבְקָה אִשְׁתּוֹ:
יצחק אבינו ידע שעקרות זה לא דבר מבורך לכן עתר ליהוה
על פי ספר שמואל ב פרק יב (ג) וְלָרָשׁ אֵין כֹּל כִּי אִם כִּבְשָׂה אַחַת קְטַנָּה אֲשֶׁר קָנָה וַיְחַיֶּהָ וַתִּגְדַּל עִמּוֹ וְעִם בָּנָיו יַחְדָּו מִפִּתּוֹ תֹאכַל וּמִכֹּסוֹ תִשְׁתֶּה וּבְחֵיקוֹ תִשְׁכָּב וַתְּהִי לוֹ כְּבַת:
כאמור נתן הנביא מדבר על אוריה החתי כאיש טוב האוהב את אשתו כבת לאמור כי דואג לה ויקרה לו גם מבלי תאוות בשרים
בספר בראשית פרק לח כתוב:
(ז) וַיְהִי עֵר בְּכוֹר יְהוּדָה רַע בְּעֵינֵי יְהֹוָה וַיְמִתֵהוּ יְהֹוָה:
(ח) וַיֹּאמֶר יְהוּדָה לְאוֹנָן בֹּא אֶל אֵשֶׁת אָחִיךָ וְיַבֵּם אֹתָהּ וְהָקֵם זֶרַע לְאָחִיךָ:
(ט) וַיֵּדַע אוֹנָן כִּי לֹּא לוֹ יִהְיֶה הַזָּרַע וְהָיָה אִם בָּא אֶל אֵשֶׁת אָחִיו וְשִׁחֵת אַרְצָה לְבִלְתִּי נְתָן זֶרַע לְאָחִיו:
(י) וַיֵּרַע בְּעֵינֵי יְהֹוָה אֲשֶׁר עָשָׂה וַיָּמֶת גַּם אֹתוֹ:
לכן אם שכבת עם אשתך וְשִׁחֵתת את זרעך ארצה הלא זה כמעשה אונן אשר רע בעיני יהוה
רק זונה קדשה יכולה להשתמש באמצעי מניעה כדי שלא תהיה הָרָה לִזְנוּנִים
גם אשה אשר בעלה מתעמר בה ושוכב עמה בשנאה אז יכולה האשה להשתמש באמצעי מניעה כי גם ככה פרי הזרע לא יהיה מאהבה [אבל מוטב שלא תשכב עמו כלל]
אך אם איש ואשתו שוכבים מאהבה אז טוב מאד יהיה לראות את פרי האהבה הזה מגיע לעולם ומקרין מאורו

תגובות