קוד: יהושע ב - תמליל שיעורשת בתנ"ך
סוג: פרטים2
מאת: נריה קליין
אל: תמליל שיעורשת מוצ"ש ט"ז כסלו ה'תשס"ו
אביעד: למה הוא שולח?
אראל: לי יש שאלה: מה אנחנו יכולים ללמוד מהפרק הזה לימינו?...
איילת: למה רחב מחביאה אותם?
אביעד: מז"א "ובחומה היא יושבת"? (איפה בחומה?)
אסתי ונריה:
יפה - רחב מסתכנת בכך שהיא מחביאה את המרגלים.
אביעד - לא לגלות הכל עכשיו.
אסתי ונריה: ובקשר לשאלה של אראל - ברור שיש, אבל בשביל זה צריך קודם להבין מה הפרק בכלל אומר!
אביעד:
למה דווקא חוט שני?
אסתי ונריה:
V
אסתי ונריה: טוב, אם אין לאף אחד עוד שאלות.... אני אשאל אתכם: מתי לדעתכם ארעה שליחת המרגלים (ביחס לפרק א' וג')
אביעד: באותם שלושת ימים שהוא אומר לשוטרים בפרק הבא.. (או בפרק הקודם לא זוכר..)
אסתי ונריה: יש קשר. בפרק א', יהושע מצווה את השוטרים לעבור בקרב העם, כי בעוד 3 ימים עוברים את הירדן. אביעד מציע שבתוך 3 ימים אלו יהושע שולח את המרגלים...
כי תצא: nire li she'ze kore daka lifnei perek vav..
אסתי ונריה: אז תוכלי לומר לי, על פי סוף הפרק שלנו, מה אנחנו יודעים על זמן מעבר הירדן?
[20:09:20] "כי תצא למלחמה על אויביך וראית סוס ורכב עם רב ממך לא תירא מהם כי ה' אלוקיך עמך...":
ah she'hem lo avru...
[20:09:38] "כי תצא למלחמה על אויביך וראית סוס ורכב עם רב ממך לא תירא מהם כי ה' אלוקיך עמך...":
aval ulay ha'yta lahem machane b'ever ha'yarden afilu acharei she'hem avru?
[20:10:07] אסתי ונריה:
האמת - ברור שהיה! שניים וחצי השבטים!
[20:10:42] אסתי ונריה:
אבל התכוונתי למשהו אחר. אביעד אמר שלדעתו המרגלים נשלחו בתוך 3 הימים שלפני מעבר הירדן.
[20:10:55] אסתי ונריה:
אבל זה לא יתכן.
[20:10:59] אביעד:
למה?
[20:11:00] אסתי ונריה:
השאלה היא: למה?
[20:11:14] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
שניים וחצי השבטים היו בעבר הירדן המזרחי וגבולות של שבט ראובן וחצי שבט מנשה.
[20:11:40] אסתי ונריה:
נכון... זה בסדר, זה לא קשור לשאלה...
[20:11:52] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
ה הבטחת ה' בגלל התנהגות כלב?
[20:12:07] אסתי ונריה:
???
[20:13:33] אסתי ונריה:
אם תעיינו בסוף פרק ב' ותחילת פרק ג', תוכלו לומר לי כמה זמן עבר מאז יציאת המרגלים ועד שבני ישראל עברו את הירדן?
[20:13:42] אסתי ונריה:
שאלה פתוחה לכולם...
[20:14:35] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
משהו עם חלקי הארץ הנשארת(חלקים שעדיין לא נכבשו..)?
[20:14:36] אביעד:
לא יודע כמה זמן זה,אבל אולי מהזמן שהם היו בשיטים,לזמן שהם עוזבים את השיטים?
[20:15:04] אסתי ונריה:
זאת עם האדום - את בטוחה שאת בספר הנכון?
[20:15:33] אסתי ונריה:
זה נשמע שאת בתחילת שופטים.
[20:15:35] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
?
[20:15:40] אסתי ונריה:
אנחנו ביהושע....
[20:15:47] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
אני בלי ספר אם אתה מדבר אליי
[20:16:06] אסתי ונריה:
מוזר...
[20:16:13] הלל joins conversation
[20:16:20] אסתי ונריה:
אז איך מה שאת אמרת עונה על השאלה?
[20:16:36] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
אין לי מוסג...
[20:16:43] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
ניחשתי
[20:16:50] אסתי ונריה:
להזכיר לכולם: אנחנו מנסים להבין מתי המרגלים נשלחו.
[20:16:51] דבורה-שיעורשת הערב ב19:30, כווולם באים!!! joins conversation
[20:16:59] לא נשכח ולא נסלח - נזכור ונחזור! joins conversation
[20:17:05] אסתי ונריה:
דבורה:
[20:17:05] adi joins conversation
[20:17:09] אביגיל!... joins conversation
[20:17:15] סרגיי joins conversation
[20:17:24] אסתי ונריה:
טוב, אני רואה שיש פה כמה פנים חדשות.
[20:17:29] שי joins conversation
[20:17:39] אסתי ונריה:
אז נעשה סיכום של הכלום שהתקדמנו בינתיים:
[20:17:39] הלל leaves conversation
[20:17:47] הלל joins conversation
[20:17:54] adi:
חחחחחחחחחח אני בדיוק קוראת^^
[20:18:02] adi:
מה על הפרק?
[20:18:04] דבורה-שיעורשת הערב ב19:30, כווולם באים!!! leaves conversation
[20:18:37] אסתי ונריה:
אנחנו מנסים להבין כמה זמן לפני שעברו ישראל את הירדן, שלח יהושע את המרגלים ליריחו.
[20:19:02] אסתי ונריה:
למישהו יש רעיון? הצעתי שאנשים יעיינו בסוף פרק ב' ותחילת פרק ג'.
[20:19:07] הלל leaves conversation
[20:19:33] adi:
אתם תכעסו אם לא אשתתף כל כך?:P
[20:19:49] אסתי ונריה:
את משתתפת הכי הרבה....
[20:19:56] adi:
אני הבטחתי לעצמי לסיים את בראשית עד סוף היום:P
[20:20:05] adi:
אז בוא נדבר על בראשית
[20:20:07] אסתי ונריה:
אני מניח שאת לומדת לחידון...
[20:20:14] adi:
קראתי היום כתבה ממש יפה
[20:20:20] adi:
בידיעות אחרונות
[20:20:27] אסתי ונריה:
על הרב מדן?
[20:20:31] adi:
כן
[20:20:52] adi:
איזה כיף לקרוא על דברים כאלה
[20:21:00] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
באותו יום?
[20:21:11] אסתי ונריה:
אנשים עדיין בעניינים או שלא?
[20:21:25] אביעד:
כן..,אבל למה לא מדברים על יהושע?
[20:21:26] אסתי ונריה:
באותו יום? על סמך מה?
[20:21:35] אסתי ונריה:
אני אנסה לחזור.
[20:21:47] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
תשא-ל שוב
[20:21:52] אסתי ונריה:
אני אעשה שאלון קצר.
[20:22:09] אסתי ונריה:
השאלה המרכזית (לא מרכזית, אבל גזלה מספיק זמן)
[20:22:19] אסתי ונריה:
"מתי נשלחו המרגלים?"
[20:22:39] אסתי ונריה:
ניסיתי לומר שהם נשלחו עוד לפני פרק א'.
[20:22:49] אביעד:
לא אמרת את זה...
[20:22:57] אסתי ונריה:
עכשיו ננסה להוכיח את זה.
[20:23:14] אסתי ונריה:
בפרק א' מוזכר לנו איזהו אלמנט של זמן?
[20:23:22] אביעד:
מות משה
[20:23:40] עדן-שבי תתחבר leaves conversation
[20:23:40] אסתי ונריה:
מות משה לא מוזכר, אלא "אחרי מות משה".
[20:23:52] אביעד:
(התכוונתי לזה)
[20:24:11] אסתי ונריה:
רש"י אומר שמדובר ביום שבו נגמרו 30 היום של האבל, אבל לא חייבים להבין כך את הפסוק.
[20:24:20] אסתי ונריה:
אני מחפש אלמנט זמן אחר.
[20:24:55] adi:
בפרק האחרון של דברים
[20:25:09] אסתי ונריה:
גם משם קשה להוכיח משהו חד משמעי.
[20:25:35] אסתי ונריה:
שם כתוב שאחרי מות משה יהושע הופך למנהיג.
[20:25:35] adi:
ביכו את משה 30 יום,ואז באמת תה תקופת האבל
[20:26:01] adi:
בדיוק
[20:26:04] אסתי ונריה:
כן, אבל לא מוכרחים לומר שספר יהושע מתחיל רק לאחר סוף האירועים של ספר דברים.
[20:26:20] אסתי ונריה:
וא,א לומר משם משהו מדויק.
[20:26:30] adi:
נכון
[20:26:36] adi:
אבל רגע,מה המטרה של מציאת זמן המדויק?
[20:26:37] אסתי ונריה:
אני מתכוון לדברי יהושע לשוטרי העם.
[20:26:39] adi:
את מה זה ישרת?
[20:26:49] אסתי ונריה:
לדעת מתי המרגלים נשלחו.
[20:26:49] adi:
אה טוב
[20:26:57] אסתי ונריה:
מה כתוב שם?
[20:27:06] אסתי ונריה:
(בדברי יהושע)
[20:27:06] adi:
שעוד שלושה ימים הם הולכים
[20:27:08] adi:
לרגל
[20:27:14] אסתי ונריה:
לרגל???
[20:27:24] adi:
לא
[20:27:26] adi:
לעבור את הירדן
[20:27:33] אסתי ונריה:
נון.
[20:27:36] אסתי ונריה:
*נכון
[20:27:44] adi:
השאלה היא מתי הם נשלחו
[20:27:46] adi:
לא כתוב לרגל
[20:27:49] אסתי ונריה:
נכון.
[20:28:05] adi:
ו?
[20:28:35] אסתי ונריה:
האם האנשים נשלחו לאחר אירועי פרק א'<?
[20:28:57] אסתי ונריה:
מישהו חוץ מעדי? לא שיש לי בעיה,...
[20:28:59] אביעד:
יכול להיות..
[20:29:11] אסתי ונריה:
אני רוצה לומר שלא יכול להיות.
[20:29:15] אסתי ונריה:
ומדוע?
[20:29:29] אסתי ונריה:
לאחר שהמרגלים נשלחו, כמה זמן עבר עד מעבר הירדן?
[20:29:32] adi:
פרק א' מדבר על שוטרי עם
[20:29:36] אביעד:
3 ימים
[20:29:49] אסתי ונריה:
לא, אבל השאלה היא מדוע.
[20:30:01] אסתי ונריה:
עיינו בסוף פרק ב' ותחילת ג', כמו שאמרתי
[20:30:05] adi:
לא נכון,הוא אמר להם שעוד שלושה ימים הם אמורים ללכת.
מנריה הבנתי שכנראה והם לא הלכו
[20:30:11] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
מדוע מה?
[20:30:13] adi:
בעצם לא יודעת.
[20:30:32] אסתי ונריה:
מה שיהושע אומר בפרק א' הוא לא לאנשים שנשלחו לרגל.
[20:30:35] אילת leaves conversation
[20:30:40] adi:
כן
[20:30:48] adi:
בפרק ב' מדובר על המרגלים
[20:30:53] אסתי ונריה:
אבל מדברי יהושע ועד מעבר הירדן אנו אמורים לראות שעברו 3 ימים, נכון?
[20:31:02] שי leaves conversation
[20:31:02] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
אבל הם התגלו..
[20:31:06] adi leaves conversation
[20:31:13] אסתי ונריה:
ואז -
[20:31:33] אביעד:
אולי לאחר שהם עברו המרגלים הגיעו ודיווחו לו שכולם מפחדים מהם
[20:31:39] אסתי ונריה:
(עוד אנשים יכולים להשתתף)
[20:31:50] adi joins conversation
[20:31:58] אסתי ונריה:
תגיד לי אתה: למה לא?
[20:32:01] דבורה-שיעורשת הערב ב19:30, כווולם באים!!! joins conversation
[20:32:09] adi:
תדוה
[20:32:10] adi:
תודה*
[20:32:26] adi:
מה לא?:S
[20:32:39] אביעד:
כי היו כבר כותבים את זה אח"כ..
[20:32:45] אסתי ונריה:
זה לוקח יותר מדי זמן, אז אני אוביל למסקנה.
[20:33:05] אסתי ונריה:
כמה זמן עבר מאז שהמרגלים נשלחו ועד חזרתם?
[20:33:17] אסתי ונריה:
רמז: פסוק כ"ב
[20:33:26] adi:
שלושה ימים
[20:33:37] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
כל זמםןן הכיבוש
[20:33:47] אסתי ונריה:
ואחרי שהם חזרו: כמה זמן עבר עד שבנ"י עברו את הירדן?
[20:33:57] אביעד:
לילה
[20:34:04] אסתי ונריה:
זמן הכיבוש? הוא עוד לא התחיל אז...
[20:34:12] אסתי ונריה:
לילה ועוד.
[20:34:36] אסתי ונריה:
אז מרגע שהמרגלים נשלחו ועד חציית הירדן עברו לפחות 4-5 ימים.
[20:34:40] adi:
רגע,שלושה ימים רחב אמרה להם להתחבאות בהר
[20:35:09] אביעד:
אז אין סיכוי שהם הגיעו בדיוק בזמן,אם הם יצאו שלושה ימים לפני..
[20:35:13] אסתי ונריה:
ומכיון שכך, ברור שהם נשלחו לפני פרק א', שבו יהושע אומר לשוטרים שיש עוד 3 ימים עד למעבר הירדן.
[20:35:22] adi:
מקרה המרגלים קדם או היה בזמן שיהושע ציווה על שוטרי העם
[20:35:23] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
שלושה ימים
[20:35:27] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם! leaves conversation
[20:35:41] אסתי ונריה:
פרק ב' ללא ספק קדם לפרק א'.
[20:35:47] אסתי ונריה:
זוהי המסקנה.
[20:35:52] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם! joins conversation
[20:35:56] אביעד:
אז יהושע הוא לא כורנולוגי?
[20:35:59] adi:
אין מוקדם או מאוחר בתורה
[20:36:02] אסתי ונריה:
רשמתם בראש...? נמשיך.
[20:36:04] adi:
למרות שיהושע לא בתורה:P
[20:36:22] אביעד:
*כרונולוגי
[20:36:31] דבורה-שיעורשת הערב ב19:30, כווולם באים!!! leaves conversation
[20:36:48] אסתי ונריה:
הנושא העיקרי של השיעור הוא ה"שבועה" שהמרגלים נשבעו לרחב.
[20:37:23] אסתי ונריה:
מישהו/י יכול/ה לומר בקצרה מה רחב עשתה למרגלים ומה הם השיבו לה טובה?
[20:37:34] adi:
הסתירה אותם
[20:37:41] אביעד:
והם הצילו אותה
[20:38:10] אסתי ונריה:
בשילוב שתי התשובות, רחב החביאה את המרגלים ולכן הם הצילו אותה.
[20:38:44] אסתי ונריה:
האם הצלת רחב, לדעתכם, היתה גמילת חסד או פרעון חוב?
[20:38:54] adi:
הם לא היו חייבים לה כלום
[20:38:57] אסתי ונריה:
למה לא?
[20:39:01] adi:
בעצם הם נשבעו
[20:39:02] אסתי ונריה:
אולי את חייהם?
[20:39:11] אביעד:
אולי גם וגם..
[20:39:14] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
הם נשבעווו להציל אותה ואת המשפחה שלה
[20:39:14] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
בתנאי שהיא לא תספר
[20:39:14] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
והם ישהוו בביתה בזמן הכיבוש
[20:39:31] adi:
שבועה לא אמרה הרבה בתקופה הזו
[20:39:34] אסתי ונריה:
מי ישהה בביתה בזמן הכיבוש?
[20:39:34] שי joins conversation
[20:39:42] adi:
היא וכל בית אביה
[20:39:51] אסתי ונריה:
נכון.
[20:39:56] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
המשפחה שלה[,
[20:40:00] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
נראה לי[
[20:40:30] adi:
משפחה מורחבת:P
[20:40:36] אסתי ונריה:
איך רחב מגדירה את הענין: האם הם גומלים איתה חסד או פשוט פורעים את מה שחייבים לה?
[20:40:49] adi:
הם תיארו את זה כשבועה בלבד
[20:40:52] אסתי ונריה:
עיינו בפסוקים
[20:40:55] adi:
"נקים אנו משבועתך"
[20:41:01] אביעד:
חסד
[20:41:03] אסתי ונריה:
לפני זה.
[20:41:12] אביעד:
"ועשינו איתך חסד ואמת"
[20:41:21] אביעד:
*עימך
[20:41:32] אסתי ונריה:
האמת, במקום "פרעון חוב" נוכל לשים מילה אחרת המופיעה בפסוקים.
[20:41:33] adi:
הם נשבעו בחיים שלהם
[20:41:37] אסתי ונריה:
איזו?
[20:42:02] adi:
שבוע
[20:42:03] adi:
ה
[20:42:13] אסתי ונריה:
עדי - האם בפסוק שאמרת מוזכרת בדרך כלשהי לשון שבועה?
[20:42:29] adi:
קודם הייתה מוזכרת
[20:42:36] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
שהם יצילו אוןתה ואת משפחתה?
[20:42:43] adi:
פה מעלים אותה שוב,המילה שבועה חוזרת על עצמה יותר מ10 פעמים
[20:42:55] אסתי ונריה:
מה?
[20:42:57] אביעד:
אין פה שבועעה שלהם
[20:43:01] אביעד:
*שבועה
[20:43:05] adi:
בטח שכן,בהתחלה.
[20:43:06] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
אהה טוב
[20:43:19] אסתי ונריה:
היא מופיעה 4 פעמים, לדעתי.
[20:43:21] אביעד:
איפה?
[20:43:25] adi:
"ויאמרו לה הנאשים נפשנו ת חתיכם"
[20:43:35] אביעד:
הם לא נשבעים,היא משביעה אותם
[20:43:37] אסתי ונריה:
זו לא לשון שבועה.
[20:43:40] אסתי ונריה:
בדיוק!
[20:43:50] אסתי ונריה:
אם נעשה כאן סדר:
[20:44:02] adi:
גם אחר כך הם מזכירים באמת שהיא השביעה אותם
[20:44:12] אביעד:
"נקים אנחנו משבועתך הזה אשר השבעתנו"
[20:44:17] adi:
זה משנה אם היא השביעה אותם?אם הם הסכיו,הם נשבעו לה.
[20:44:23] adi:
הסכימו*
[20:44:26] אסתי ונריה:
הביטו בפסוק י"ב.
[20:44:40] אסתי ונריה:
רחב מבקשת 2-3 דברים.
[20:44:45] אסתי ונריה:
מהם?
[20:44:52] אביעד:
הם אמורים להישבע,והם לא נשבעים?
[20:45:00] adi:
שיתנו לה גם אות אמת
[20:45:02] adi:
חוט השני
[20:45:06] Erel Segal:
חסד
[20:45:14] אסתי ונריה:
חוט השני לא מופיע בפסוק י"ב.
[20:45:22] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
שהיא תסמן את ביתה בחוט שני.
[20:45:22] אביעד:
א.שישבעו לה.ב.שיחיו אותה.ג.אות אמת
[20:45:24] adi:
"נתתם לי אות אמת"
[20:45:47] אסתי ונריה:
עדי - איזה מספר בקשה היא זו? (בפסוק?)
[20:45:58] adi:
שלישית
[20:46:01] אסתי ונריה:
נכון.
[20:46:05] אסתי ונריה:
אז מה השניה?
[20:46:07] adi:
אתה מדבר על סוג של סדר עדיפויות?
[20:46:11] אסתי ונריה:
לא.
[20:46:16] adi:
לעשות עם בית אביה ואיתה חסד
[20:46:22] אסתי ונריה:
אני מדבר על הפרדה בין 2 דברים:
[20:46:35] אסתי ונריה:
דייקי בלשונך: עם מי לעשות חסד?
[20:46:44] adi:
עם בית אביה
[20:46:46] adi:
לא איתה..
[20:46:48] אביעד:
היא עשתה איתם
[20:46:48] אסתי ונריה:
נכון.
[20:46:51] אסתי ונריה:
ומה לעשות לה?
[20:47:00] אסתי ונריה:
"אות אמת". כבר ענית על זה.
[20:47:12] adi:
היא לא מבקשת שיצילו אותה,אלא את משפחתה
[20:47:25] אסתי ונריה:
במידת מה זה נכון, אבל תיכף.
[20:47:32] אביעד:
להישבע
[20:47:33] אסתי ונריה:
עכשיו שאלה, למרות שכבר ענינו עליה.
[20:47:44] אסתי ונריה:
(להישבע זה הראשון, נכון.)
[20:47:48] אסתי ונריה:
שאלה:
[20:48:05] אפרת:
יש לי שאלה(לא קשורה ליהושע)
[20:48:07] אסתי ונריה:
מה ההבדל (כבר אמרנו) בין "חסד" ו"אמת"?
[20:48:22] אפרת:
אופס לא לכם
[20:48:28] אסתי ונריה:
טוב.
[20:48:29] adi:
אוי..
[20:48:32] adi:
אממ
[20:48:33] אסתי ונריה:
למישהו יש תשובה?
[20:48:37] adi:
להביא מילון?
[20:48:39] adi:
חחח
[20:48:40] אביעד:
אמת,זה אולי ה"פירעון חוב".
[20:48:43] אסתי ונריה:
לא רק עדי ואביעד?
[20:48:53] אסתי ונריה:
אמת זה ה"פרעון חוב". למה?
[20:48:55] adi:
חסד זה במובן של משו שהוא בקשה,האמת זה יותר חובה?
[20:48:56] Erel Segal:
אמת - קיום ההבטחה, חסד - מעבר להבטחה
[20:49:14] אסתי ונריה:
אראל אומר משהו נכון, אבל אני אחדד אותו.
[20:49:17] Erel Segal:
(מלבי"ם)
[20:49:21] אסתי ונריה:
אראל - תגיד לי אם אתה מסכים.
[20:49:57] סרגיי leaves conversation
[20:50:13] אסתי ונריה:
חסד: עשיית טובה למישהו שאתה לא חייב לו טובה (גומל איתו חסד).
אמת: עשיית טובה למישהו שאתה חייב לו טובה, ובכך אתה בעצם עושה את מה שהאמת מחייבת.
[20:50:24] adi:
לזה התכוונתי
[20:50:25] אסתי ונריה:
מסכים/מסכימים?
[20:50:29] אביעד:
מסכים
[20:50:30] Erel Segal:
נכון
[20:50:32] adi:
מסכימה
[20:50:35] אסתי ונריה:
יפה.
[20:51:00] אסתי ונריה:
אם כן, עיינו שוב בפסוק י"ב.
[20:51:03] אסתי ונריה:
כעת ברור:
[20:51:28] אסתי ונריה:
לעשות חסד עם בית אביה, שהרי הם לא חייבים להם כלום, כי רחב היא שהצילה אותם ולא בית אביה.
[20:51:39] אסתי ונריה:
אבל לתת לרחב, שהצילה אותם, אות "אמת".
[20:51:54] Erel Segal:
(y)
[20:52:13] אסתי ונריה:
בקשר לשבועה, ברור שהם נשבעים למרות שלא כתוב...
[20:52:26] אסתי ונריה:
נמשיך בפסוקים.
[20:52:41] אסתי ונריה:
מה האנשים עונים לה על בקשתה?
[20:52:48] אסתי ונריה:
פסוק י"ד.
[20:53:01] adi:
"תח תיכם"כולל אותה
[20:53:22] אביעד:
שהם יעשו איתה חסד ויצילו אותה
[20:53:23] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
הם עשו איתה תנאים
[20:53:33] אסתי ונריה:
הם מסכימים בתנאי ש:
[20:53:34] אסתי ונריה:
?
[20:53:44] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
שהיא לא תפרסם את הדבר
[20:53:45] adi:
אם היא לתגיד דבריהם
[20:53:50] adi:
לא*
[20:54:05] אסתי ונריה:
"אם לא תגידו את דברנו זה" - את מה?
[20:54:14] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
ומשהו עם חוט שני נראה לי קוראים לו..
[20:54:23] אסתי ונריה:
זה אחר כך.
[20:54:25] אביעד:
אולי שהם הולכים לתקוף את הארץ?
[20:54:46] אסתי ונריה:
זה לא תנאי..
[20:55:03] אסתי ונריה:
הרי זה ברור שהם הולכים לכבוש את הארץ.
[20:55:09] אסתי ונריה:
להזכירכם:
[20:55:36] אסתי ונריה:
כמה חודשים לפני כן עשה משה מסע כיבוש שכל כיבושי יהושע בארץ כנען לא ישוו לו!
[20:55:45] אסתי ונריה:
נראה לי שכולם מבינים מה הולך לקרות....
[20:56:01] אסתי ונריה:
מה אם כן, אסור לרחב ובית אביה לומר?
[20:56:15] אסתי ונריה:
אני יכול להעלות בדעתי 2 תשובות.
[20:56:19] adi:
שהם היו אצלה
[20:56:19] אסתי ונריה:
...
[20:56:26] אסתי ונריה:
זה אחד.
[20:56:29] אסתי ונריה:
ועוד אפשרות?
[20:56:44] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
שהיא לא תספרר מה שהיא יודעת
[20:56:45] אסתי ונריה:
אתם לא אמורים לדעת אותה, כי עוד לא הגענו אליה.
[20:57:10] אסתי ונריה:
אז כעת נתייחס רק לראשונה. - מה שעדי אמרה.
[20:57:20] adi:
שהם לא יגלו את הדברים על חוט השני
[20:57:23] adi:
בין י"ח לכ'
[20:57:36] אסתי ונריה:
נכון, אבל: שששששש!!!!
[20:57:36] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם!:
טוב.. ביי אני זזתי...
[20:57:41] אסתי ונריה:
ביי.
[20:58:08] אסתי ונריה:
האם ניתן לומר שאסור לרחב לספר שהם היו אצלה?
[20:58:18] אסתי ונריה:
או במילים אחרות: תוכיחו שלא.
[20:58:38] הלחנתיי שירר חדשש בגיטרהה מרוב שיעמום.. והקור לשיר קוראים.."סימן שמשעמם" אוהבת אותכם! leaves conversation
[20:59:07] אסתי ונריה:
אין מצב? לתת רמז?
[20:59:52] אסתי ונריה:
תגידו לי אתם: האם באמת ף אחד לא יודע שהם היו אצלה?
[21:00:01] אסתי ונריה:
תראו בתחילת הפרק.
[21:00:16] adi:
אויש רגע חח
[21:00:23] אסתי ונריה:
?
[21:00:29] adi:
מלך יריחו
[21:00:50] adi:
הוא ידע שיש אצלה את האנשים
[21:00:54] אסתי ונריה:
תקנו אותי אם אני טועה, אבל נכון לחלק הזה של הסיפור כולם יודעים שהם היו אצלה...
[21:00:56] frieda1@walla.com leaves conversation
[21:01:13] adi:
מי זה כולם?
[21:01:20] אסתי ונריה:
לפחות כל העיר....
[21:01:32] Erel Segal:
לא נכון, הם חושבים שהם כבר יצאו והלכו
[21:02:16] adi:
הם ידעו מבחינתם שהאנשים היו אצלה,אבל חושבים שהם הלכו
[21:02:18] אסתי ונריה:
נכון, אבל גם אז זה לא משנה אם רחב תגיד שהם היו אצלה. הדבר היחיד שזה עלול לגרום זה שהיא תיענש...
[21:02:25] אסתי ונריה:
נכון?
[21:02:33] adi:
יותר מזה
[21:02:41] אסתי ונריה:
כן...
[21:02:56] adi:
היא גם שיתפה פעולה
[21:02:57] adi:
שיקרה
[21:03:06] אסתי ונריה:
בדיוק - אז יש חשש שהיא תגלה?
[21:03:12] אסתי ונריה:
לא נראה לי...
[21:03:46] אסתי ונריה:
אז נמשיך בפסוקים.
[21:04:25] אסתי ונריה:
מה רחב עושה?
[21:04:48] אסתי ונריה:
פסוק ט"ו ט"ז.
[21:05:08] adi:
מורידה אותם מהחלון
[21:05:13] adi:
ונותנת להם הנחיות
[21:05:18] אסתי ונריה:
נכון.
[21:05:37] אסתי ונריה:
למה היא מורידה אותם בעד החלון? נגיע לזה אח"כ.
[21:05:46] אסתי ונריה:
נמשיך: מה הם עונים לה.
[21:05:48] אסתי ונריה:
?
[21:05:56] אסתי ונריה:
מישהו פה עוד חוץ מעדי?
[21:06:14] adi:
שהם נקיים מהשבועה
[21:06:22] אסתי ונריה:
מה אמרת?
[21:06:29] אסתי ונריה:
הרגע הם נשבעו לה!
[21:06:37] אסתי ונריה:
למה הם כבר משנים?
[21:06:45] adi:
כי את שלהם הם קיבלו
[21:06:48] adi:
יצאו כבר החוצה
[21:07:00] אסתי ונריה:
מה, נארה לך שהם היו כאלה רעים?
[21:07:05] adi:
הם עכשיו מזכירים את התנאי
[21:07:11] אסתי ונריה:
בדיוק.
[21:07:24] adi:
הם נקיים משבועה אם היא לא תעשה בדיוק מה שהם אומרים
[21:07:36] אסתי ונריה:
נכון, אבל לא בדיוק.
[21:08:16] אסתי ונריה:
הם מוסיפים עכשיו פתאום, שהיא צריכה לתלות איזשהו חוט שני בחלון.... ולהכניס את כולם הביתה ולא להוציא...
[21:08:19] אסתי ונריה:
מה זה?
[21:08:27] אסתי ונריה:
מין פולחן עתיק...?
[21:08:41] אסתי ונריה:
למה חייבים להציל את רחב וביתה בצורה כזו מוזרה?
[21:08:45] פרידה joins conversation
[21:09:09] אסתי ונריה:
ושוב, אולי זה לא ייראה לכם מוזר, אבל זה רק כי אתם כבר רגילים לסיפור.. זה באמת מוזר.
[21:09:13] אסתי ונריה:
מישהו?
[21:09:42] adi:
תסלח לי על הדיליי
[21:09:43] Erel Segal:
זה כמו סרט כתום
[21:09:54] adi:
הם מציבים מלא תנאים פתאום
[21:09:58] אסתי ונריה:
מאיזו בחינה?
[21:09:58] adi:
מראים לה שזו שבועה בלבד
[21:10:03] adi:
אם הם ירצו באמת להציל
[21:10:06] adi:
הם יודעים איפה היא גרה
[21:10:07] אסתי ונריה:
שזו שבועה בלבד?
[21:10:17] אסתי ונריה:
שבועה זה לא דבר פעוט!
[21:10:26] אסתי ונריה:
שבועה בשם ה'!
[21:10:28] Erel Segal:
מבטא הזדהות
[21:10:32] adi:
נוא
[21:10:43] adi:
טוב
[21:10:45] אסתי ונריה:
הזדהות עם מה?
[21:10:46] adi:
אז לא שבועה בלבד
[21:10:55] adi:
זו שבועה גדולה והכל
[21:10:57] adi:
נכון
[21:11:05] אסתי ונריה:
לא כולם יחד...
[21:11:06] adi:
אבל הם מציבים קווים והנחיות לשבועה הזו
[21:11:09] Erel Segal:
עם תומכי הכיבוש...
[21:11:39] אסתי ונריה:
עדי: ברור שאנחנו צריכים להבין למה הם מציבים תנאים. אבל זה לא מפחים מערך של שבועה.
[21:11:51] אסתי ונריה:
אראל: תסביר את עצמך.
[21:12:22] adi:
השבועה היא שבועת אמת
[21:12:26] adi:
שלא עוברים עליה
[21:12:39] אסתי ונריה:
נכון. ואנחנו עוד נבין למה הם מציבים "תנאים"
[21:13:07] Erel Segal:
הנה: http://ledavid.com/deot/viewtopic.php?t=172
[21:13:15] אסתי ונריה:
סתם ככה, לפני שנתקדם - מי עוד פה?
[21:13:22] "כי תצא למלחמה על אויביך וראית סוס ורכב עם רב ממך לא תירא מהם כי ה' אלוקיך עמך...":
ye
[21:13:46] אסתי ונריה:
את פה, דינה? אז אולי ניעזר בך עוד מעט...
[21:14:24] אסתי ונריה:
אראל - אתה לא מתכוון ברצינות...
[21:15:37] אסתי ונריה:
בכל אופן, ברצוני גם להוסיף שזה לדעתי לא בדיוק שהם כבר ירדו מהחבל והם אומרים לה מה לעשות כי היא לא יכולה לומר להם כלום.
[21:16:08] אסתי ונריה:
לדעתי היא עוד תופסת בחבל והם נתונים בידיה.
[21:16:15] אסתי ונריה:
אם תשימו לב:
[21:16:18] פרידה leaves conversation
[21:16:23] Erel Segal:
\u05d1\u05e1\u05e4\u05e8 \u05e9\u05e2\u05e8
\u05d4\u05db\u05d5\u05d5\u05e0\u05d5\u05ea \u05dc\u05e8\u05d1\u05d9
\u05d7\u05d9\u05d9\u05dd \u05d5\u05d5\u05d9\u05d8\u05dc
\u05ea\u05dc\u05de\u05d9\u05d3 \u05d4\u05d0\u05e8\u05d9
\u05de\u05d1\u05d0\u05e8 \u05e9\u05d4\u05e6\u05d1\u05e2
\u05d4\u05d0\u05d3\u05d5\u05dd \u05d4\u05d5\u05d0
\u05d2\u05d1\u05d5\u05e8\u05d5\u05ea \u05d5\u05d0\u05d9\u05dc\u05d5
\u05e6\u05d1\u05e2 \u05ea\u05d5\u05dc\u05e2\u05ea
\u05d4\u05e9\u05e0\u05d9 \u05d4\u05d5\u05d0
\u05d2\u05d1\u05d5\u05e8\u05d5\u05ea \u05e2\u05dd
\u05d7\u05e1\u05d3\u05d9\u05dd
[21:16:32] Erel Segal:
סליחה, העתקתי מהאינטרנט
[21:16:38] adi:
לדעתך,היא יכולה להחזיק שני גברים לבד בחבל?
[21:16:54] אסתי ונריה:
לא נחשב את זה מדעית, אבל כן.
[21:17:09] adi:
ותוך כדי שהם יורדים היא מדברת איתם והם איתה..?
[21:17:17] אסתי ונריה:
וכמו שרש"י אומר, זה אותו החבל שבו היא הורידה את הנואפים שבאו אליה כל פעם.
[21:17:23] אסתי ונריה:
לעדי: כן.
[21:17:43] אסתי ונריה:
ותראו: עפ"י הפסוקים, היא מורידה אותם, הם מדברים ואז:
[21:18:00] אסתי ונריה:
"ותאמר כדבריכם כן הוא, ותשלחם וילכו".
[21:18:07] Erel Segal:
איך הם לא פחדו שהיא תעזוב את החבל והם יפלו?!
[21:18:14] אסתי ונריה:
כשהיא מאשרת את הענין, היא "נותנת להם" ללכת.
[21:18:19] adi:
הם כבר יצאו מהחלון
[21:18:45] Erel Segal:
הרי היא היתה יכולה להיבהל מהתנאי החדש, לספוק את כפיה ולומר "מה?!"
[21:18:49] adi:
נפילה מחלון,שהוא על חומה,שהיא מקסימום 3-4 מטרים,לא כל כך נוראית
[21:18:51] אביגיל!...:
חחח....כנראה שמו לב שהיא לא כל כך רעה...
[21:19:08] אסתי ונריה:
לדעתי, הם דיברו בזמן שהיא שלשלה אותם דרך החלון, לאט לאט, כדי שלא ישמעו.
[21:19:36] אסתי ונריה:
השאלה של "איך בדיוק זה קרה" פחות משמעותית וכל אחד יכול למצוא לה תשובה לבד...
[21:20:44] אסתי ונריה:
אני רוצה לבוא ולומר, שהאנשים רצו לעשות עם רחב "חסד ואמת" (הצלת בית אביה והצלתה היא) בצורה של מידה כנגד מידה.
[21:20:46] adi:
נכון
[21:21:01] אסתי ונריה:
ולכן הם היו צריכים לעשות את הטס המוזר הזה.
[21:21:05] אסתי ונריה:
אני אסביר.
[21:21:29] אסתי ונריה:
אם נחזור לתחילת הפרק, נשאל את עצמנו: דרך איפה המרגלים נכנסו לבית רחב?
[21:21:41] אסתי ונריה:
אף פעם לא שאלתם את עצמכם את זה?
[21:21:56] אסתי ונריה:
איך בדיוק זה היה בנוי?
[21:22:02] אסתי ונריה:
מה קרה שם בפועל?
[21:22:11] אסתי ונריה:
ועוד כהנה וכהנה....
[21:22:22] אסתי ונריה:
אז מה אנחנו כבר יודעים?
[21:22:31] אסתי ונריה:
ביתה של רחב בקיר החומה.
[21:22:34] אסתי ונריה:
מה זה אומר?
[21:22:52] Erel Segal:
שהם נכנסו דרך החומה?
[21:23:02] אסתי ונריה:
לדעתי, בפשטות, קיר אחד מהבית שלה היה החומה.
[21:23:13] adi:
לא נכון
[21:23:18] אסתי ונריה:
אולי, אראל, אבל רגע.
[21:23:23] adi:
היא לא תשים לב שזרים נדחפים לה לבית..?
[21:23:37] אסתי ונריה:
לא סביר לומר שהם נכנסו דרך השער הראשי...
[21:23:47] אסתי ונריה:
כי אז היו מגלים אותם.
[21:23:50] אסתי ונריה:
נכון?
[21:23:55] adi:
הם באו חרש
[21:23:59] adi:
נכנסו לעיר
[21:24:03] אסתי ונריה:
מה זה אומר?
[21:24:14] adi:
באו בסתר
[21:24:35] אסתי ונריה:
יתכן, אך לא חייבים להסביר כך.... אבל גם אם כן...
[21:25:29] אסתי ונריה:
לדעתי היה לבית רחב שער לכיון חוץ ליריחו, דרך החומה, ודרכו היו באים הנואפים/סוחרים.
[21:26:05] אסתי ונריה:
אם תסתכלו טוב, כשבאים לרחב ומבקשים ממנה להוציא את האנשים שבאו לביתה,
[21:26:37] אסתי ונריה:
רחב אומרת שהאנשים הלכו לפני כן, לפני שסגרו את השער.
[21:27:24] adi:
אולי הבית שלה לא היה בשער העיר
[21:27:27] אסתי ונריה:
יתכן ולחלק מהבתים שהיו עם קיר בחומה, היה שער החוצה, וכללילה היה עובר מישהו ודואג שכולם יסגרו את השערים.
[21:27:33] adi:
הוא יכל להיות בסוף ההעיקר גם
[21:27:39] adi:
העיר*
[21:27:44] אסתי ונריה:
השער שלה בבירור לא היה בשער העיר.
[21:27:54] adi:
נו,כנראה שער צדדי
[21:28:07] אסתי ונריה:
אבל היה עוד שערים לעיר, כניסות לבתים שיש להם קיר בחומה.
[21:28:10] אסתי ונריה:
נכון.
[21:28:35] adi:
הם מרגלים,הם באו בבסתר,הם בוודאי לא יכנסו דרך השער הראשי
[21:28:38] אסתי ונריה:
זה יכול להסביר פסוק מוזר (תחבירית): פסוק ז'.
[21:28:59] אסתי ונריה:
אחרי שהרודפים הלכו: מי סגר את השער?
[21:29:22] adi:
שומרי העיר
[21:29:24] adi:
בטח שלא רחב
[21:29:35] adi:
כי אז השומרים של המלך לא יכלו להכנס
[21:29:44] adi:
הם רדפו אחריהם עוד ממעברות הירדן
[21:30:04] אסתי ונריה:
או שלא. אם אני הייתי הרודפים, הייתי יוצא דרך השער של רחב, כי ודאי משם יצאו האנשים ויהיה יותר קל למצוא עקבות.
[21:31:15] אסתי ונריה:
ואחרי זה יתכן לומר (רד"ק מעלה את האפשות הזו) שהמרגלים עצמם עם רחב סגרו
את הדלתות. וגם אם לא - ברור שהמרגלים לא יכולים לצאת דרך השער משום שדבר
זה "יש לו קול" וכל העיר תדע על זה...
[21:31:24] אסתי ונריה:
עד כאן יש הסכמה?
[21:31:53] אסתי ונריה:
לא כולם יחד...
[21:31:55] adi:
נניח
[21:32:33] אסתי ונריה:
גם אם נאמר שלא מדובר בשער שלה, עדיין אין מצב שהם יוכלו לצאת דרך השער, לא שלה ולא אחר, נכון?
[21:32:43] אסתי ונריה:
ברור שלא דרך השער הראשי.
[21:33:12] Erel Segal:
הרודפים בטח סגרו את השער שלה אחרי שהם יצאו
[21:33:18] Erel Segal:
"ויריחו סוגרת ומסוגרת..."
[21:33:29] Erel Segal:
היה אסור להשאיר שער פתוח בלילה
[21:33:43] adi:
אמרו שזה היה לפני שסגרו את השערים
[21:33:48] אסתי ונריה:
ברור! זה כתוב בפירוש בפסוק.
[21:34:06] adi:
"ויהי השער לסגור בחושך"
[21:34:12] אסתי ונריה:
אם כן, המרגלים נכנסו אל רחב "דרך הדלת", ואח"כ לא יכולים לצאת דרך הדלת.
[21:34:16] אסתי ונריה:
נכון.
[21:34:22] אסתי ונריה:
יש אישור?
[21:34:37] אסתי ונריה:
שתיקה כהודאה?
[21:34:48] adi:
חחחחח
[21:34:55] adi:
תן זמן לקרואא
[21:34:59] Erel Segal:
נכון
[21:35:04] אסתי ונריה:
לא כתבתי כל כך הרבה...
[21:35:13] אסתי ונריה:
טוב, ואיך הם יוצאים?
[21:35:18] adi:
לא,אני מעיינת בפרק
[21:35:20] adi:
דרך החלון
[21:35:21] אסתי ונריה:
טוב...
[21:35:48] אסתי ונריה:
דרך החלון, על ידי חבל.
[21:36:28] אסתי ונריה:
כעת נגיע לדברי המרגלים: מה הם אומרים לה לקשור בחלון?
[21:36:34] אסתי ונריה:
תדייקו בפסוק.
[21:36:35] adi:
קו חוט שני
[21:36:40] adi:
תקוות חוט שני
[21:36:45] אסתי ונריה:
איזה?
[21:36:52] adi:
יח
[21:37:11] אסתי ונריה:
כן, אבל איזה "תקוות חוט שני"?
[21:37:21] adi:
זה שהם הביאו לה
[21:37:30] אסתי ונריה:
מניין לך?
[21:37:35] adi:
"הזה"
[21:37:40] אסתי ונריה:
ומניין שיהיה להם חוט שני???
[21:37:42] adi:
לאו דווקא שהביאו לה
[21:37:48] אסתי ונריה:
אבל דייקת נכון.
[21:38:08] adi:
זה הרי ידוע שלכל מי שיוצא לרגל,יש איתו פקעת חוט שני,זה תמיד מועיל.
[21:38:16] אסתי ונריה:
"הזה" - אני מבין שהכוונה לחוט המדובר, ונראה לי שאני יכול להצביע ולומר איזה חוט.
[21:38:24] <adi> כלומר הם לא היו בבית
[21:38:37] adi:
הם כנראה הביאו לה אחד
[21:38:43] <adi> כי חבל לא יכול להיות עשוי מחוט שני
[21:38:49] <adi> זה דבר דק
[21:38:53] <אסתי ונריה> הפסוק הזה הוא במידה מסוימת דו משמעי, כי אפשר להבין את המילים "אשר הורדתנו בו" כמתייחס ל- 2 דברים.
[21:39:12] <adi> אולחוט או לחלון
[21:39:13] <אסתי ונריה> עדי - את מניחה הנחות...
[21:39:46] <אסתי ונריה> לדעתי, הפסוק הזה בא לומר בכוונה את שתי האפשרויות.
[21:40:12] <אסתי ונריה> האנשים אומרים לה: תקשרי את החוט הזה, אשר הורדתנו בו, לחלון אשר הורדתנו בו.
[21:40:31] adi:
אתה צודק
[21:40:36] adi:
ייתכן גם שזה החבל
[21:40:39] <adi> כי לא רשום חוט שני
[21:40:40] <אסתי ונריה> (הערה: ברור לפי זה למה היא קושרת את זה אחרי שהם יורדים לה מהחבל.
[21:40:41] <adi> אלא תקוות
[21:41:03] <אסתי ונריה> יתכן שמדובר בחבל שמלופף בו גם חוט שני...
[21:41:07] <אסתי ונריה> זה יותר "רומנטי".
[21:41:10] <adi> או שזירה של חוט שני,או פקעת של חוט שני
[21:41:12] <אסתי ונריה> אבל זה לא משמעותי.
[21:41:31] <אסתי ונריה> היא מצילה את האנשים ע,י חבל זה, דרך חלון זה.
[21:41:40] <adi> נכון
[21:41:47] <אסתי ונריה> עכשיו שניה.
[21:41:52] <אסתי ונריה> שוב ספירת מלאי:
[21:42:02] <אסתי ונריה> מי פה, חוץ מעדי ואראל?
[21:42:14] <אסתי ונריה> המצב קשה...
[21:42:23] <adi> בכלל לא
[21:42:26] <אסתי ונריה> למה?
[21:42:33] <Erel Segal> אתה יודע לנדנד?
[21:42:35] <adi> קבוצה קטנה אך איכותית:P
[21:42:46] <אסתי ונריה> אני לא יכול לנדנד... יש לי אחד ישן מדי...
[21:42:59] <אסתי ונריה> אביגיל!
[21:43:06] <אסתי ונריה> עוד מישהו...
[21:43:12] <אביגיל!...> טוב....הקבוצה קטנה רק בגלל שיש שבת נח"ת...
[21:43:16] <adi> אראל סגל
[21:43:21] <Erel Segal> כולם עכשיו בדרך הביתה
[21:43:32] <אסתי ונריה> אני מתכוון לקבוצה קטנה ביחס לי שהיה פה מהתחלה...
[21:43:37] <אביגיל!...> (מכירים אותי)?
[21:43:44] <אסתי ונריה> נראה לי..
[21:43:45] <adi> כן^^
[21:43:53] <אסתי ונריה> בכל אופן - רוצים להתקדם?
[21:43:58] <אביגיל!...> כן
[21:44:02] <adi> אביגיל אחות של דוד?:P
[21:44:07] <adi> סליחה,תמשיך
[21:44:08] <אביגיל!...> לא
[21:44:19] <Erel Segal> קבוצה קטנה אבל פרושה על שטח מאד גדול...
[21:44:19] <אביגיל!...> מבלגיה
[21:44:23] <אסתי ונריה> אביגיל שלא אחות של דוד?
[21:44:29] <אביגיל!...> כן
[21:44:29] <אסתי ונריה> אז מי את?
[21:44:35] <אסתי ונריה> אביגיל מה?
[21:44:45] <אסתי ונריה> אהההה...
[21:44:54] <אסתי ונריה> אז את מכירה את.. טוב, אחר כך...
[21:45:00] <אביגיל!...> אביגיל מבלגיה!!! באתי לפעילות סוכות!!! ממש בושה שאתם לא זוכרים!
[21:45:05] <adi> אפשר להמשיך?עוד 10 דקות אני חייבת לזוז פשוט..
[21:45:11] <אסתי ונריה> חבר'ה - ממשיכים.
[21:46:02] <אסתי ונריה> האנשים עושים מידה כנגד מידה, אבל כמו שכבר
הסברנו - הם לא יכולים לעשות זאת עם רחב, כי היא עשתה איתם חסד והם עתה
יכולים לעשות איתה רק,אמת".
[21:46:06] <אסתי ונריה> נכון?
[21:46:25] <אביגיל!...> נכון
[21:46:32] <adi> כן
[21:46:56] <אסתי ונריה> אז אם כן, ה"מידה כנגד מידה" נעשית עם בית
אביה של רחב, ולכן אנחנו נראה שאיתם קורה אותה צורה של הצלה כמו עם האנשים
המרגלים.
[21:47:07] <אסתי ונריה> מה המרגלים אומרים:
[21:47:31] <אסתי ונריה> את כל משפחתך תכניסי לבית (אני מניח שדרך הדלת)
[21:47:39] <adi> כן..
[21:48:09] <אסתי ונריה> וכמו שהאנשים לא יכולים לצאת אח,כ דרך הדלת, כך מי שיצא מדלתי ביתה של רחב דמו בראשו.
[21:48:20] <אסתי ונריה> עד כאן זה כמו המרגלים.
[21:48:29] <adi> כן
[21:48:32] <Erel Segal> אז הם יוכלו לצאת דרך החלון?
[21:48:46] <adi> נכון
[21:48:56] <אסתי ונריה> וכמובן שמה שמציל אותם בסוף זה אותו חבל/תקוות חוט שני שנמצא באותו חלון.
[21:49:36] <אסתי ונריה> ברור שא"א לומר להם לצאת דרך החלון באמצע המלחמה (גם אם המרגלים עוד לא יודעים שהחומה הולכת ליפול)
[21:49:57] <אסתי ונריה> וכך, לדעתי, המרגלים גומלים בדיוק מידה כנגד מידה.
[21:50:03] <Erel Segal> רגע, אם החומה נפלה, איפה בדיוק היה החוט?
[21:50:11] <Erel Segal> הוא בטח לא היה באותו חלון...
[21:50:19] לא נשכח ולא נסלח - נזכור ונחזור! leaves conversation
[21:50:24] <adi> זו שבועה שתקויים בגלל שהיא שבועה,ולא מסיבות של "רצון טוב"
[21:50:40] <אסתי ונריה> נכון.
[21:50:54] <אסתי ונריה> השאלה שלך, אראל, ידועה - ויש לה הרבה תשובות.
[21:51:09] <אסתי ונריה> כמו למשל, שכל החומה נפלה חוץ מקיר ביתה של רחב.
[21:51:36] <אסתי ונריה> או שהקיר נפל אבל חבל ארוך כן יכול להשאר מחוץ להריסות...
[21:51:48] <אסתי ונריה> וכו' וכו', כיד הדמיון הטובה עליכם.
[21:52:08] <אסתי ונריה> וכך גמלו המרגלים לרחב מידה כנגד מידה.
[21:52:12] <אסתי ונריה> ה-ס-ו-ף.
[21:52:18] <אסתי ונריה> שאלות?
[21:52:22] <adi> לא
[21:52:37] <Erel Segal> אז כל הסיבוך הזה היה רק כדי שתהיה "מידה כנגד מידה"?
[21:52:38] <אביגיל!...> ישר כח!
[21:52:46] <adi> אה נגמר?
[21:52:47] <אביגיל!...> בנראה
[21:52:48] <אסתי ונריה> כן, לדעתי.
[21:52:50] <adi> היה שיעור מעולה
[21:52:58] <אסתי ונריה> תודה!
[21:53:00] <Erel Segal> רגע, מה אם השאלה ששאלתי בתחילת השיעור?
[21:53:13] <Erel Segal> מה המשמעות המעשית של הפרק - שצריך לסבך אנישם כדי שיהיה "מידה כנגד מידה"?
[21:53:17] <אסתי ונריה> מה זה יכול לתת לימינו?
[21:53:23] <אסתי ונריה> לא.
[21:53:53] <adi> לא יודעת אם זה קשור,היה פה עניין של"כבדהו וחשדהו"
[21:54:51] <אסתי ונריה> אחד המסרים שניתן להוציא מהפרק הוא מה שאני אמרתי - ללמוד מאנשים אלו מהי באמת מידה כנגד מידה - א"א להחזיר למישהו שהציל את חייך בכך שתציל את חייו, זוהי "אמת" שגם אותה צריך לעשות, אבל זו חובה ולא חסד שאתה עושה.
[21:55:14] <אסתי ונריה> חסד אמיתי הוא כזה שבו אתה באמת נותן לשני משהו שלא היה מחויב לקבל.
[21:55:21] <אסתי ונריה> איך זה בתור מסר?
[21:55:23] <adi> נכון
[21:55:35] <אסתי ונריה> יפה.
[21:55:42] <אסתי ונריה> עדי,
[21:55:47] <adi> כן?
[21:55:52] <אסתי ונריה> מאיפה את??
[21:55:57] <adi> ראשון לציון
[21:56:04] <אסתי ונריה> את מגיעה לנח"ת?
[21:56:12] <adi> אני מאוד בספק שאתה מכיר אותי חח
[21:56:14] <adi> לצערי לא
[21:56:17] <Erel Segal> יפה!
[21:56:23] <אסתי ונריה> אני לא חושב שאני מכיר אותך...
[21:56:38] <אביגיל!...> אתם באמת לא זוכרים אותי???
[21:56:43] <אסתי ונריה> אראל אהב את המסר?
[21:56:48] <adi> אלא אם כן היית בשבתביום ההכנה לחידון הארצי
[21:56:52] <Erel Segal> אבל אין בזה איסור ריבית?
[21:56:55] <אסתי ונריה> אביגיל - את מכירה את בניה טרבלסי, נכון?
[21:57:05] <אביגיל!...> ברור!
[21:57:07] <אסתי ונריה> יכול להיות שהייתי...
[21:57:27] <אסתי ונריה> עדי - אולי נמשיך לדבר בחלון אחר (לא זה שהורדתנו בו)
[21:57:32] <אביגיל!...> איך ידעת??
[21:57:35] <אסתי ונריה> רוצה להוסיף אותנו?
[21:57:39] <Erel Segal> טוב, במקרה הזה זו לא בעיה כי לגויים מותר לתת ריבית...
[21:57:42] <אסתי ונריה> אביגיל,
[21:57:52] <אסתי ונריה> ידעתי כי הוא החברותא הצעיר שלי.
[21:57:58] <אביגיל!...> חחח*
[21:58:25] <אביגיל!...> אבל איך אתה יודע שהוא מכיר אותי?
[21:58:30] <אסתי ונריה> כי אני יודע.
[21:58:38] <אסתי ונריה> היית בעולמי, לא?
[21:58:50] <adi> לא כל כך
[21:58:53] <adi> P:
[21:59:03] <אסתי ונריה> לא את, עדי.
[21:59:07] <אביגיל!...> כן
[21:59:12] <אסתי ונריה> את עלית למחוזי, לא?
[21:59:25] <אסתי ונריה> נו, אז אני הייתי בעולמי בתשס"ג...
[21:59:32] <אסתי ונריה> ואראל היה בתשנ"ג.
[21:59:38] <אביגיל!...> חחח
[21:59:45] ליאורה-לא נשכח ולא נסלח!!!עם הנ-צ-ח לא מפחד מדרך
ארוכה!!! נ-צ-ח ישראל לא ישקר ולא ינחם כי לא אדם
הוא להנחם!!! leaves conversation
[22:00:19] <אביגיל!...> לא הייתי במחוזי
[22:00:24] <אביגיל!...> אני מבלגיה
[22:00:38] <אסתי ונריה> לא את..
[22:00:52] <אסתי ונריה> אביגיל היתה בעולמי, ועדי עלתה למחוזי...
[22:01:01] <אביגיל!...> כן
[22:01:08] <אסתי ונריה> עדי:
[22:01:10] <adi> כן..הייתי בארצי..
[22:01:14] <אסתי ונריה> יש לך מסנג'ר?
[22:01:19] <אביגיל!...> למי?
[22:01:22] <אסתי ונריה> ואת ניגשת השנה שוב?
[22:01:27] <adi> כן
[22:01:28] <אביגיל!...> מי??
[22:01:30] <אסתי ונריה> לעדי.
[22:01:31] <adi> צירפת אותי לא?
[22:01:33] <אביגיל!...> אה
[22:01:35] <אסתי ונריה> לך אני יודע שיש...
[22:01:40] <אסתי ונריה> לא יודע...
[22:01:58] <adi> תגידו,מי שמשתתף פה,גם לכם יש טיול מחוזי לעמק האלה?
[22:02:06] <אסתי ונריה> מתי?
[22:02:26] <adi> לי יש ב5.1
[22:02:30] <אביגיל!...> תגידו,למה לא הלכתם לשבת??????
[22:02:37] <אסתי ונריה> כי אני נשוי...
[22:02:42] <אסתי ונריה> ואין לי כח
[22:02:43] <adi> אין כסף או זמן..
[22:02:53] <אביגיל!...> הבנתי
[22:03:04] <אסתי ונריה> ואת?
[22:03:17] <אביגיל!...> אני כ"כ רציתי ללכת.......רק ש.........ממש קשה...כי אני בכלל לא בארץ
[22:03:19] <adi> כי היא גרה בבלגיה,אולי:P
[22:03:35] <אסתי ונריה> אני יודע....;)
[22:03:42] <adi> אני חייבת לזוז
[22:03:44] <אביגיל!...> עצוב נכון?
[22:03:48] <adi> היה שיעור מעולה,תודה נריה
[22:03:53] <adi> תודה לכולם:)
[22:03:55] <אסתי ונריה> שהיא חייבת לזוז? כן...
[22:03:59] <אסתי ונריה> בכיף.
[22:04:03] <adi> שבוע טוב:]
[22:04:10] <Erel Segal> תודה, ושבוע טוב!
[22:04:11] <אביגיל!...> שבוע טוב
[22:04:16] <"כי תצא למלחמה על אויביך וראית סוס ורכב עם רב ממך לא
תירא מהם כי ה' אלוקיך עמך..."> toda toda raba shavua tov gam ani
chayevet lazuz
[22:04:28] <אסתי ונריה> שלום גם לך!
[22:04:39] <אסתי ונריה> אני סוגר את העסק...
[22:04:44] <אביגיל!...> טוב
[22:04:50] "כי תצא למלחמה על אויביך וראית סוס ורכב עם רב ממך לא תירא מהם כי ה' אלוקיך עמך..." leaves conversation
[22:05:01] אסתי ונריה leaves conversation
[22:05:46] adi leaves conversation