יהוה במשפט יבוא עם-זקני עמו ושריו

מאת: מורה לתורה משה דין

אל: DAIAN1 @ 013.NET

נכתב ב: 12:20:42  24.10.2011, כתוספת/תגובה ל: ישעיהו ג

ספר תהילות פרק קמג כתוב:

(א) מִזְמוֹר לְדָוִד יְהֹוָה שְׁמַע תְּפִלָּתִי הַאֲזִינָה אֶל תַּחֲנוּנָי בֶּאֱמֻנָתְךָ עֲנֵנִי בְּצִדְקָתֶךָ (ב) וְאַל תָּבוֹא בְמִשְׁפָּט אֶת עַבְדֶּךָ כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי

אבל בספר ישעיהו פרק ג כתוב:

(יד) יְהֹוָה בְּמִשְׁפָּט יָבוֹא עִם זִקְנֵי עַמּוֹ וְשָׂרָיו וְאַתֶּם בִּעַרְתֶּם הַכֶּרֶם גְּזֵלַת הֶעָנִי בְּבָתֵּיכֶם

דוד המלך גם יודע, כי בסופו של דבר האלהים כן בא במשפט. אבל מטרתו של דוד במִזְמוֹר זה [קמג] היא להצניע לכת עם האלהים, למען ידעו כָל חָי כי אם יבוא יהוה במשפט אִם יָשִׂים אֵלָיו לִבּוֹ רוּחוֹ וְנִשְׁמָתוֹ אֵלָיו יֶאֱסֹף: יִגְוַע כָּל בָּשָׂר יָחַד וְאָדָם עַל עָפָר יָשׁוּב.   לאמור, כי כל החיים על פני האדמה ימותו, כי אינם צדיקים לפני אלהים.

לכן, מטרתו של דוד המלך, שהחי יתן אל לבו לאמור, כי החיים על פני האדמה ישימו אל לבם, כי אינם צדיקים, ולא תהיה להם גאוה, כי אם ענוה ויראת אלהים.

תגובות