הנה העלמה הרה = אשתו של הנביא, ולא מרים הבתולה

קוד: הנה העלמה הרה = אשתו של הנביא, ולא מרים הבתולה בתנ"ך

סוג: דיון1

מאת: חגי הופר

אל:

"לכן יתן אדני הוא לכם אות הנה העלמה הרה וילדת בן וקראת שמו עמנו אל" (ישעיה, ז', 14).
הנוצרים מבססים על פסוק זה את תיאוריית לידת-הבתולה שלהם מאם ישוע מרים. רבו הויכוחים האם עלמה היא בחורה צעירה, כדעת המפרשים היהודים, או בתולה, כדעתם, הנסמכת על תרגום מילה זו בתרגום השבעים - עליו, בין היתר, צמנו זה עתה בעשרה בטבת, ואולי עתה מובן יותר למה.

והאמת - לפי דעתי גזורה המילה עלם מן הביטוי 'עול ימים', כך ששורש הבסיס של עלם ושל עולל הוא זהה. ועל כן, אין זו בתולה, אלא נערה צעירה, שברגיל היא גם בתולה.

ורק נותר לשאול של האמור ב שיר השירים ו8: "שִׁשִּׁים הֵמָּה מְּלָכוֹת וּשְׁמֹנִים פִּילַגְשִׁים וַעֲלָמוֹת אֵין מִסְפָּר" - מה היה תפקידן של אלה בארמון שלמה, אם לא למשכב-דודים.

ומלבד זאת, יש לציין, כי יש לקרוא את כל הפרק בהקשרו הנכון ולא כמדרש, כשיטת הנוצרים. העלמה - היא אשת הנביא, כפי שמוכיחים "הילדים" האחרים שנולדו לו - שאר ישוב ועמנואל, והקטע בכללו מדבר על בואו הקרוב של מלך אשור, כפי שנכתב מפורשות.

תגובות