כחומר ביד היוצר

מאת: רמי ניר

אל:

נכתב ב: 02:01:57  13.11.2009, כתוספת/תגובה ל: ירמיהו יח

נובע מדברי ירמיה כי יכולת הבריאה האלוהית בלתי מוגבלת היא - כמתועד:

הֲכַיּוֹצֵר הַזֶּה לֹא-אוּכַל לַעֲשׂוֹת לָכֶם בֵּית יִשְׂרָאֵל--נְאֻם-יְהוָה
הִנֵּה כַחוֹמֶר בְּיַד הַיּוֹצֵר כֵּן-אַתֶּם בְּיָדִי בֵּית יִשְׂרָאֵל...
(ירמיה יח' 6)

כלומר, אם רוצה אלהים לברוא בריאה חדשה, של גוי חדש ו/או יהודי חדש,
אין הדבר מנוע ממנו ואין מחסום העומד בפניו,
אלא הכל עניין של זמן מתאים לטובת "האמת ההיסטורית" = "נצח ישראל"...

ואמנם מתועד - כדלקמן:

רֶגַע אֲדַבֵּר עַל-גּוֹי וְעַל-מַמְלָכָה לִנְתוֹשׁ וְלִנְתוֹץ וּלְהַאֲבִיד
וְשָׁב הַגּוֹי הַהוּא מֵרָעָתוֹ אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי עָלָיו
וְנִחַמְתִּי עַל-הָרָעָה אֲשֶׁר חָשַׁבְתִּי לַעֲשׂוֹת לוֹ...

וְרֶגַע אֲדַבֵּר עַל-גּוֹי וְעַל-מַמְלָכָה לִבְנוֹת וְלִנְטוֹעַ
וְעָשָׂה הרעה (הָרַע) בְּעֵינַי לְבִלְתִּי שְׁמוֹעַ בְּקוֹלִי
וְנִחַמְתִּי עַל-הַטּוֹבָה אֲשֶׁר אָמַרְתִּי לְהֵיטִיב אוֹתוֹ...
(ירמיה יח' 7 - 10)

אולם, המציאות ההיסטורית מוכיחה כי העניין האלוהי התרכז
בסגולתם של היהודים לבחור בעצמם ללכת על דרך הישר:
"דֶּרֶךְ שְׁבִילֵי עוֹלָם לָלֶכֶת נְתִיבוֹת דֶּרֶךְ סְלוּלָה"...

אך למגינת לבו של אלהים בחרו היהודים בדרכי הזדון ולא שבו מדרכם הרעה
ועל-כן נאלץ אלהים להשיב להם כגמולם - "הִנֵּה אָנוֹכִי יוֹצֵר עֲלֵיכֶם רָעָה"
אלא אם אכן - "וְשָׁב הַגּוֹי הַהוּא מֵרָעָתוֹ"...

ועל-כך מתועד:

וְעַתָּה אֱמָר-נָא אֶל-אִישׁ-יְהוּדָה וְעַל-יוֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלִַם לֵאמוֹר
כֹּה אָמַר יְהוָה הִנֵּה אָנוֹכִי יוֹצֵר עֲלֵיכֶם רָעָה וְחוֹשֵׁב עֲלֵיכֶם מַחֲשָׁבָה
שׁוּבוּ נָא אִישׁ מִדַּרְכּוֹ הָרָעָה וְהֵיטִיבוּ דַרְכֵיכֶם וּמַעַלְלֵיכֶם
וְאָמְרוּ נוֹאָשׁ:
כִּי-אַחֲרֵי מַחְשְׁבוֹתֵינוּ נֵלֵךְ
וְאִישׁ שְׁרִרוּת לִבּוֹ-הָרָע נַעֲשֶׂה...
(ירמיה יח' 11 - 12)

אם-כן, נובע מדברי ירמיה, כי כך גם בימינו,
אם נאלץ האלהים לשוב ולייצר דרך רעה ליהודים -
הלא עקב זאת מוכח כי היהודים עודם ממשיכים לבחור "דֶּרֶךְ לֹא סְלוּלָה"
וממשיכים היהודים גם היום ללכת אחרי מחשבותיהם הרעות "וְאִישׁ שְׁרִרוּת לִבּוֹ-הָרָע נַעֲשֶׂה"...

אולם, לעת קץ הכתובה לימינו ולזמנים של "האמת ההיסטורית" = "נצח ישראל"
התנבא הנביא יחזקאל - כדלקמן:

לָכֵן אֱמוֹר לְבֵית-יִשְׂרָאֵל
כֹּה אָמַר אֲדוֹנָי יְהוִה
לֹא לְמַעַנְכֶם אֲנִי עוֹשֶׂה בֵּית יִשְׂרָאֵל
כִּי אִם-לְשֵׁם-קָדְשִׁי אֲשֶׁר חִלַּלְתֶּם בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר-בָּאתֶם שָׁם
וְקִדַּשְׁתִּי אֶת-שְׁמִי הַגָּדוֹל הַמְחֻלָּל בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר חִלַּלְתֶּם בְּתוֹכָם
וְיָדְעוּ הַגּוֹיִם כִּי-אֲנִי יְהוָה
נְאֻם אֲדוֹנָי יְהוִה
בְּהִקָּדְשִׁי בָכֶם לְעֵינֵיהֶם...

וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן-הַגּוֹיִם
וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל-הָאֲרָצוֹת
וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל-אַדְמַתְכֶם
וְזָרַקְתִּי עֲלֵיכֶם מַיִם טְהוֹרִים וּטְהַרְתֶּם
מִכֹּל טֻמְאוֹתֵיכֶם וּמִכָּל-גִּלּוּלֵיכֶם אֲטַהֵר אֶתְכֶם
וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב חָדָשׁ וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם...

וַהֲסִרוֹתִי אֶת-לֵב הָאֶבֶן מִבְּשַׂרְכֶם
וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב בָּשָׂר
וְאֶת-רוּחִי אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם
וְעָשִׂיתִי אֵת אֲשֶׁר-בְּחֻקַּי תֵּלֵכוּ וּמִשְׁפָּטַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם
וִישַׁבְתֶּם בָּאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַתִּי לַאֲבוֹתֵיכֶם
וִהְיִיתֶם לִי לְעָם
וְאָנוֹכִי אֶהְיֶה לָכֶם לֵאלוֹהִים...

וְהוֹשַׁעְתִּי אֶתְכֶם מִכֹּל טֻמְאוֹתֵיכֶם
וְקָרָאתִי אֶל-הַדָּגָן וְהִרְבֵּיתִי אוֹתוֹ
וְלֹא-אֶתֵּן עֲלֵיכֶם רָעָב
וְהִרְבֵּיתִי אֶת-פְּרִי הָעֵץ וּתְנוּבַת הַשָּׂדֶה
לְמַעַן אֲשֶׁר לֹא תִקְחוּ עוֹד חֶרְפַּת רָעָב--בַּגּוֹיִם...

וּזְכַרְתֶּם אֶת-דַּרְכֵיכֶם הָרָעִים וּמַעַלְלֵיכֶם אֲשֶׁר לֹא-טוֹבִים וּנְקוֹטוֹתֶם בִּפְנֵיכֶם עַל עֲו‍וֹנוֹתֵיכֶם וְעַל תּוֹעֲבוֹתֵיכֶם...

לֹא לְמַעַנְכֶם אֲנִי-עוֹשֶׂה
נְאֻם אֲדוֹנָי יְהוִה--יִוָּדַע לָכֶם
בּוֹשׁוּ וְהִכָּלְמוּ מִדַּרְכֵיכֶם בֵּית יִשְׂרָאֵל...
(יחזקאל לו' 22 - 32)

כלומר, אחרי המלחמה האחרונה אשר תסתיים בניפוץ "אבן השתייה"
ובפרוק כספת האבן אשר ייסד עם חורבן המקדש הראשון הכוהן הגדול "שְׂרָיָה כּוֹהֵן הָרוֹאשׁ"
כדי לקבור את "לוחות הברית" למשמרת היסטורית...

ולאחר שיוצאו "לוחות הברית" מקברם וייבנה המקדש האחרון
או אז - "כִּי-כַחוֹמֶר בְּיַד הַיּוֹצֵר כֵּן-אַתֶּם בְּיָדִי בֵּית יִשְׂרָאֵל"

יברא אלהים בריאה חדשה של יהודי חדש - "וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב חָדָשׁ וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם"...

או אז כנבואת (ישעיה סה' 17 - 18):

כִּי-הִנְנִי בוֹרֵא שָׁמַיִם חֲדָשִׁים וָאָרֶץ חֲדָשָׁה
וְלֹא תִזָּכַרְנָה הָרִאשׁוֹנוֹת
וְלֹא תַעֲלֶינָה עַל-לֵב
כִּי-אִם-שִׂישׂוּ וְגִילוּ עֲדֵי-עַד
אֲשֶׁר אֲנִי בוֹרֵא
כִּי הִנְנִי בוֹרֵא אֶת-יְרוּשָׁלִַם
גִּילָה וְעַמָּהּ מָשׂוֹשׂ...

תגובות