קוד: תשובה לחגי הופר: והצלעות צלע אל - צלע שלוש ושלשים פעמים בתנ"ך
סוג: מאמר
מאת: רמי ניר
אל:
רמי ניר שלום, אני פונה אליך בבקשה:
פרסמת כאן כמה מאמרים עם שרטוטים גיאומטריים
האם אתה יכול להסביר אותם, כך שגם האדם הפשוט יוכל להבינם?
האם יש לך תגלית חדשה בתחום הגיאומטריה?
ומה הקשר של כל זה לתנ"ך?
(סוף ציטוט)
וזו תשובתי:
הנביא יחזקאל (מ' 3) נפגש עם מלאך - כמתועד:
"וְהִנֵּה-אִישׁ מַרְאֵהוּ כְּמַרְאֵה נְחוֹשֶׁת"...
ואמנם, הנביא יחזקאל (מא' 4 - 8) הביא לפנינו הקוראים בתנ"ך דבר מפי אותו מלאך - כדלקמן:
וַיָּמָד אֶת-אָרְכּוֹ עֶשְׂרִים אַמָּה וְרוֹחַב עֶשְׂרִים אַמָּה--אֶל-פְּנֵי הַהֵיכָל וַיּוֹאמֶר אֵלַי זֶה קוֹדֶשׁ הַקֳּדָשִׁים
וַיָּמָד קִיר-הַבַּיִת שֵׁשׁ אַמּוֹת וְרוֹחַב הַצֵּלָע אַרְבַּע אַמּוֹת סָבִיב סָבִיב לַבַּיִת--סָבִיב
וְהַצְּלָעוֹת צֵלָע אֶל-צֵלָע שָׁלוֹשׁ וּשְׁלוֹשִׁים פְּעָמִים
וּבָאוֹת בַּקִּיר אֲשֶׁר-לַבַּיִת לַצְּלָעוֹת סָבִיב סָבִיב--לִהְיוֹת אֲחוּזִים וְלֹא-יִהְיוּ אֲחוּזִים בְּקִיר הַבָּיִת
וְרָחֲבָה וְנָסְבָה לְמַעְלָה לְמַעְלָה לַצְּלָעוֹת כִּי מוּסַב-הַבַּיִת לְמַעְלָה לְמַעְלָה סָבִיב סָבִיב לַבַּיִת
עַל-כֵּן רוֹחַב-לַבַּיִת לְמָעְלָה וְכֵן הַתַּחְתּוֹנָה יַעֲלֶה עַל-הָעֶלְיוֹנָה לַתִּיכוֹנָה
וְרָאִיתִי לַבַּיִת גּוֹבַהּ סָבִיב סָבִיב מיסודות הַצְּלָעוֹת מְלוֹ הַקָּנֶה שֵׁשׁ אַמּוֹת אַצִּילָה...
כלומר, בקטע הנ"ל (בשפה העברית) מובאות מידות רציונליות מעצם התכנית הגיאומטרית של המקדש שיבנה (לא רחוק הוא היום)...
כמתועד (חגי ב' 9): "גָּדוֹל יִהְיֶה כְּבוֹד הַבַּיִת הַזֶּה הָאַחֲרוֹן מִן-הָרִאשׁוֹן--אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת וּבַמָּקוֹם הַזֶּה אֶתֵּן שָׁלוֹם נְאֻם יְהוָה צְבָאוֹת"...
לפי-כך, מדובר במבנה של כיפה - כאמור (יחזקאל מא' 9): "בֵּית צְלָעוֹת אֲשֶׁר לַבָּיִת"...
ובספר עמוס נקראת כיפה זו "סוכת דוד" (עמוס ט' 11): "בַּיּוֹם הַהוּא אָקִים אֶת-סֻכַּת דָּוִיד הַנּוֹפֶלֶת"...
והלא, היא הסוכה שסוככה ונפלה והיא אשר תקום ותבנה ותהיה מסוככת מעל "קודש הקודשים"...
כידוע, מנתונים המתארים את המקדש הראשון אשר בנה המלך שלמה - במרכז "קודש הקודשים" יהיו שמורים ארון הברית ובו מונחים יהיו לוחות הברית...
אם-כן, לא מדובר בתגלית גיאומטרית חדשה אלא מדובר בפיענוח של "דברי המלאך" המתארים לנביא יחזקאל צורה גיאומטרית של כיפה רציונלית מובהקת...
כאמור, מתחייב כי המידות הרציונליות של בסיס הכיפה יהיו מידות של חלקים שווים במעגל רציונלי והחיבור ביניהם מסכם מבנה אחד שלם ורציונלי: "וְהַצְּלָעוֹת צֵלָע אֶל-צֵלָע שָׁלוֹשׁ וּשְׁלוֹשִׁים פְּעָמִים"...
לפי-כך, השירטוטים הגיאומטריים שהבאתי מציגים את החלוקה הרציונלית של היקף המעגל ושל שטח העיגול...
ומעצם החיבור (בין החלקים השווים) המשלים להיות מבנה שלם אחד של מעגל ועיגול - אמנם החלקים כולם רציונליים הם...
נכון הוא - כאמת היסטורית - כי אחרי פגישת יחזקאל והמלאך שהתקיימה ביום הכיפורים - כמתועד (יחזקאל מ' 1 - 3):
בְּעֶשְׂרִים וְחָמֵשׁ שָׁנָה לְגָלוּתֵנוּ בְּרוֹאשׁ הַשָּׁנָה בֶּעָשׂוֹר לַחוֹדֶשׁ בְּאַרְבַּע עֶשְׂרֵה שָׁנָה אַחַר אֲשֶׁר הֻכְּתָה הָעִיר--בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה
הָיְתָה עָלַי יַד-יְהוָה וַיָּבֵא אוֹתִי שָׁמָּה בְּמַרְאוֹת אֱלוֹהִים הֱבִיאַנִי אֶל-אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
וַיְנִיחֵנִי אֶל-הַר גָּבוֹהַּ מְאוֹד וְעָלָיו כְּמִבְנֵה-עִיר מִנֶּגֶב
וַיָּבֵיא אוֹתִי שָׁמָּה וְהִנֵּה-אִישׁ מַרְאֵהוּ כְּמַרְאֵה נְחוֹשֶׁת וּפְתִיל-פִּשְׁתִּים בְּיָדוֹ וּקְנֵה הַמִּדָּה וְהוּא עוֹמֵד בַּשָּׁעַר...
כן... נכון הוא, כי עד אותה פגישה מופלאה היה מובן וברור - גם לדוד המלך וגם לשלמה המלך - וכן לכל אדם פשוט כי המעגל רציונלי הוא ומידותיו רציונליות...
כן... נכון הוא, כי לאחר אותה פגישה מופלאה - הפלא ופלא - עד ימינו (וגם בימינו אלה) מוסכם ומקובל על דעת כל מלך ועל דעת כל אדם פשוט כי המעגל הוא אי-רציונלי והיחס בין מידותיו, אי-רציונלי, וזאת למרות היותו מעגל שלם רציונלי אחד...
מכאן... (אם רוצים) אפשר לקרוא לפיענוח הנ"ל תגלית חדשה (של תמונה עתיקה) בתחום הגיאומטרייה...