מספד הדד-רמון בבקעת מגדון

מאת: חגי הופר

נכתב ב: 01:09:31  02.02.2011, כתוספת/תגובה ל: זכריה יב

דברי הימים ב לה
22 ולא-הסב יאשיהו פניו ממנו כי להלחם-בו התחפש ולא שמע אל-דברי נכו מפי אלהים ויבא להלחם בבקעת מגדו. 23 וירו הירים למלך יאשיהו ויאמר המלך לעבדיו העבירוני כי החליתי מאד. 24 ויעבירהו עבדיו מן-המרכבה וירכיבהו על רכב המשנה אשר-לו ויוליכהו ירושלם וימת ויקבר בקברות אבתיו וכל-יהודה וירושלם מתאבלים על-יאשיהו.
25 ויקונן ירמיהו על-יאשיהו ויאמרו כל-השרים והשרות בקינותיהם על-יאשיהו עד-היום ויתנום לחק על-ישראל והנם כתובים על-הקינות. 26 ויתר דברי יאשיהו וחסדיו ככתוב בתורת יהוה. 27 ודבריו הראשנים והאחרנים הנם כתובים על-ספר מלכי-ישראל ויהודה.

נראה שזהו המספד המתואר בפסוק:

זכריה יב11: "ביום ההוא יגדל המספד בירושלם כמספד הדד רמון בבקעת מגדון"

על אף שרש"י מקשר אותו משום מה לאחאב:

כמספד הדדרמון בבקעת מגדון - אין ענין הדדרימון בבקעת מגדון אלא שני מספדות הן כמספדא דאחאב בר עמרי דקטל יתיה הדדרמון בר טברימון ברמות גלעד שנאמר (מלכים א כב) ותעבור הרנה במחנה והוא הספד וכמספדא דיאשיהו בר אמון דקטל יתיה פרעה חגיירא בבקעת מגידון שנאמר (דברי הימים ב ל"ה) ויקונן שם ירמיהוו וגו' ויאמרו כל השרים והשרות בקינותיהם וגו'

מישהו מבין למה ומה הקשר לאחאב?


תגובות