קוד: נמצא מאד בתנ"ך
סוג: פרטים1
מאת: חגי הופר
אל: hoffer1 @ netvision.net.il
אלוהים, אומרים לנו, 'נמצא מאד', לא רק נמצא. אם כך, התשובה לשאלה - האם יש אלוהים? היא לא כן, אלא מאוד כן. אפשר גם שזו המשמעות של השם 'יהוה' - הנמצא מאוד, בעבר בהווה ובעתיד.
ועל האדם, הנברא 'בצלם אלהים', לנסות להידמות לאלוהים עד כמה שיוכל, הווה אומר, בהקשר זה - להיות נוכח, לא נעדר (כמו בהקראת שמות בכיתה). כביכול אפשר לומר שבכל מקרה אנו נמצאים, אך לא תמיד אנו נמצאים בהווה במלוא הווייתנו. נשתדל אם כך לחיות את הרגע במלואו ולא להתנתק מהדברים שאנו חווים, להיות 'נמצאים מאוד'.
אין זה אומר, כמובן, שעלינו להתנתק מהעבר ומהעתיד שלנו, שהרי, כפי שראינו, שם הויה מחובר לכל הרבדים האלה. אלא אדרבא, חיי ההווה המלאים הם דווקא אלה שכן מחוברים בקו אל מה שקודם להם ואל מה שאחריהם. זה מה שנותן משמעות לנוכחות, שאפשר להרגיש בחוש שלעיתים היא מורגשת יותר ולעיתים פחות.
אפשר עוד לומר, שבניגוד לאלוהים האדם נולד ומת, אך אנו רוצים להאמים שיש באדם גם משהו נצחי, שזה רעיון שחוזר בכל הדתות. והתחברות אל אותו גורם נצחי היא זו שמעצימה את הימצאותנו.