יש לחשוב לחיוב ולא לחיוב

מאת: חגי הופר

אל: hagaihof @ gmail.com

נכתב ב: 13:53:11  11.04.2013, כתוספת/תגובה ל: תהלים נ

ירמיהו יב6: "כי גם אחיך ובית אביך גם המה בגדו בך גם המה קראו אחריך מלא אל תאמן בם כי ידברו אליך טובות".

איזו מחשבה נוראית זו! מותר לחשוב כך רק כאשר יש ראיות ברורות לכך או בהנחיית רוח הקודש, שנבדלת מרוח השקר בעובדה שהיא מונחית על-ידי אהבה!

כי מנגד ישנם הפסוקים אודות הרשע, המדבר כנגד אחיו:
תהילים נ:
טז וְלָרָשָׁע, אָמַר אֱלֹהִים, מַה-לְּךָ, לְסַפֵּר חֻקָּי; וַתִּשָּׂא בְרִיתִי עֲלֵי-פִיךָ.
יז וְאַתָּה, שָׂנֵאתָ מוּסָר; וַתַּשְׁלֵךְ דְּבָרַי אַחֲרֶיךָ.
יח אִם-רָאִיתָ גַנָּב, וַתִּרֶץ עִמּוֹ; וְעִם מְנָאֲפִים חֶלְקֶךָ.
יט פִּיךָ, שָׁלַחְתָּ בְרָעָה; וּלְשׁוֹנְךָ, תַּצְמִיד מִרְמָה.
כ תֵּשֵׁב, בְּאָחִיךָ תְדַבֵּר; בְּבֶן-אִמְּךָ, תִּתֶּן-דֹּפִי.
כא אֵלֶּה עָשִׂיתָ, וְהֶחֱרַשְׁתִּי-- דִּמִּיתָ, הֱיוֹת-אֶהְיֶה כָמוֹךָ;
אוֹכִיחֲךָ וְאֶעֶרְכָה לְעֵינֶיךָ.

המסקנה: יש לחשוב לחיוב (חיובי) ולא לחיוב (ההפך מזכות).
ומסקנה נוספת: קשה להיות נביא.

תגובות