צמוחנות לחכמה ובשר לחיים

מאת: מורה לתורה משה דין

אל: daian1 @ 013.net

נכתב ב: 06:46:13  13.07.2010, כתוספת/תגובה ל: איוב כח

בספר איוב פרק כח כתוב:

(יב) וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא וְאֵי זֶה מְקוֹם בִּינָה:

(יג) לֹא יָדַע אֱנוֹשׁ עֶרְכָּהּ וְלֹא תִמָּצֵא בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:

(יד) תְּהוֹם אָמַר לֹא בִי הִיא וְיָם אָמַר אֵין עִמָּדִי:

מי תהום וים = ארץ החיים
לכן רוב היוצאים לחופש נופש מבקשים לעשות חיים בים  

ובהמשך פרק כח כתוב:
(כ) וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תָּבוֹא וְאֵי זֶה מְקוֹם בִּינָה:

(כא) וְנֶעֶלְמָה מֵעֵינֵי כָל חָי וּמֵעוֹף הַשָּׁמַיִם נִסְתָּרָה:

(כב) אֲבַדּוֹן וָמָוֶת אָמְרוּ בְּאָזְנֵינוּ שָׁמַעְנוּ שִׁמְעָהּ:

האדם הראשון היה בעל נפש חיה עם חיי נצח לכן לא היה דרוש לו לאכול מן החי כי כבר היו בתוכו חיים של חיי נצח
ורק כאשר אכל מפרי עץ הדעת ונפקחו עיניו ונגזר עליו מות רק אז אֲבַדּוֹן וָמָוֶת אָמְרוּ בְּאָזְנֵינוּ שָׁמַעְנוּ שִׁמְעָהּ: [את החכמה]
ןכאשר נגזר על האדם מות אז החל לאכול מן החי כדי לקבל חיים החסרים לו אך על פי התורה יש לעשות את המצוות אשר יעשה אותם האדם וחי בהם וכי התורה לא מעדיפה את תאות הבשרים למאכל כדרך לעשות חיים לפצות על חיים חסרים וכי בספר קהלת פרק ד כתוב:וְקָרוֹב לִשְׁמֹעַ מִתֵּת הַכְּסִילִים זָבַח
(יז) שְׁמֹר רַגְלְיךָ {רַגְלְךָ} כַּאֲשֶׁר תֵּלֵךְ אֶל בֵּית הָאֱלֹהִים וְקָרוֹב לִשְׁמֹעַ מִתֵּת הַכְּסִילִים זָבַח כִּי אֵינָם יוֹדְעִים לַעֲשׂוֹת רָע:
המצרים הקדמונים בימי חרטומי פרעה היו חכמים מאד כי היו צמחונים וכי הבשר היה להם תועבה
לאמור כי המצרים הקדמונים לא קיבלו חיים מן הבשר ואם אין חיים אז יש חכמה זה היחס כי אֲבַדּוֹן וָמָוֶת אָמְרוּ בְּאָזְנֵינוּ שָׁמַעְנוּ שִׁמְעָהּ
ובכל זאת בני ישראל גברו על המצרים החכמים מאד כי אֵין חָכְמָה וְאֵין תְּבוּנָה וְאֵין עֵצָה לְנֶגֶד יְהֹוָה ואת יהוה יצגו משה ואהרן אנשי האלהים עבור בני ישראל
לכן מצד אחד אין מקום לצמחונות מלאה טוטלית בלי בשר
אך מצד שני אין מקום להרבות באכילת בשר וזכרו את פרשת קברות התאוה אשר האספסוף התאוה לבשר
לכן אם אוכלים בשר זבח אז מוטב שיהיה רק בקדושה למען החיים הקדושים על כן צוה הקדוש ברוך הוא שבני ישראל יאכלו זבחי שלמים אצל הכהן הלוי שילמדו תורת משה
כי אם זובחים בשר וזה לא מלווה במעשי צדקה וחסד אז זה כצ'ק המחאה ללא כיסוי לאמור לא יכפר עליך 

ספר משלי פרק טז  (ו) בְּחֶסֶד וֶאֱמֶת יְכֻפַּר עָוֹן וּבְיִרְאַת יְהֹוָה סוּר מֵרָע:

כי לגן עדן שבים רק במעשי חסד ואמת ובעולם הא מת אין שחיטת בהמות לכפר על החַיִּים עֲדֶנָה לא נדרש זאת בעולם הבא
כשתמלא הארץ דעה את יהוה כמים לים מכסים אז למעשה יתם חטא עץ הדעת מבני האדם ואז בדעת אלהים מלאה [שלמה ומתוקנת ללא פגם] שבים לגן-עדן ובגן-עדן שם חזון אחרית הימים כל הנפשות מֵאָדָם עַד בְּהֵמָה עַד רֶמֶשׂ וְעַד עוֹף הַשָּׁמָיִם חיים בשלום
ובספר מצוות השבטים בציווי לוי בן יעקב פרק ג כתוב: 
א) ועתה שמע על אודות השמים אשר הראית, ועל כן אלה אשר מתחת כהים הם, כי ראו את כל מעשי רשע בני האדם. 
ב) ועליו אש ושלג וקרח הוכן ליום דין למשפט ה' וצדקו, כי בו כל הרוחות המועדים לנקמת בני האדם. 
ג) וברקיע השני כל כוחות הצבא הערוכים ליום דין, לנקום את נקמתם ברוחות התוהו ובבלייעל, ולמעלה מהם הקדושים. 
ד) ובעליון על כל תשכון התפארת הגדולה למעלה מכל קודש. 
ה) ואחרי השמים האלה כל המלאכים הגדולים המשרתים והמכפרים לפני ה' על כל שגגות הצדיקים. 
ו) והמה יביאו לה' ריח ניחוח למנחה וקורבן ללא דם


תגובות