ותאכל ותשבע ותתר

מאת: מורה לתורה משה דין

אל: DAIAN1 @ 013.NET

נכתב ב: 17:53:03  29.12.2011, כתוספת/תגובה ל: רות ב

ספר מלכים ב פרק ד כתוב:
(מג) וַיֹּאמֶר מְשָׁרְתוֹ מָה אֶתֵּן זֶה לִפְנֵי מֵאָה אִישׁ וַיֹּאמֶר תֵּן לָעָם וְיֹאכֵלוּ כִּי כֹה אָמַר יְהֹוָה אָכוֹל וְהוֹתֵר
(מד) וַיִּתֵּן לִפְנֵיהֶם וַיֹּאכְלוּ וַיּוֹתִרוּ כִּדְבַר יְהֹוָה
על רות המואביה כתוב: וַתֹּאכַל וַתִּשְׂבַּע וַתֹּתַר
ספר משלי פרק יג (כה) צַדִּיק אֹכֵל לְשׂבַע נַפְשׁוֹ וּבֶטֶן רְשָׁעִים תֶּחְסָר
לכן על איש ישראל לאכול עד שהוא שבע ולהותיר את הנותר פן יוסיף לאכול לשוא ויהיה שמן 
רבותי אחרי שבע מגיע שְׁמֹנֶה ולאדם שמן יש תוספת [שומן] לא רצויה ומיותרת כערלה אשר יש להסיר  
ספר דברים פרק לב כתוב: (טו) וַיִּשְׁמַן יְשֻׁרוּן וַיִּבְעָט שָׁמַנְתָּ עָבִיתָ כָּשִׂיתָ וַיִּטּשׁ אֱלוֹהַּ עָשָׂהוּ וַיְנַבֵּל צוּר יְשֻׁעָתוֹ:
האדם הראשון נברא ביום ששי וערב שבת קודש זה היום הראשון לחייו וביום השמני לחייו לאמור ביום שבת הוא חלל את הקודש ולא שמר את דבר אלהים כי לא שמע בקולו וחטא ואכל מפרי עץ הדעת על כן בני ישראל מסירים את הערלה ביום השמני לחיי האדם למען להסיר את חטא הדעת מן הלב כי ברית-המילה ליהוה וכי חטא הדעת בערלת הלב
ובספר ירמיהו פרק ד כתוב:
(ד) הִמֹּלוּ לַיהֹוָה וְהָסִרוּ עָרְלוֹת לְבַבְכֶם אִישׁ יְהוּדָה וְיֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלָם פֶּן תֵּצֵא כָאֵשׁ חֲמָתִי וּבָעֲרָה וְאֵין מְכַבֶּה מִפְּנֵי רֹעַ מַעַלְלֵיכֶם:

תגובות