והעיר שושן נבוכה = 77 יום

קוד: והעיר שושן נבוכה = 77 יום בתנ"ך

סוג: מאמר

מאת: רמי ניר

אל:

טְוָח זְמָן של "77 יוֹם" מתועד = (מגילת אסתר ג' 12 - 15 + ח' 9) = "וְהָעִיר שׁוּשָׁן נָבוֹכָה" = "מַאֲבָק מָרְדֳּכָי - הָמָן" שנמשך "77 יוֹם"...
כאמור... בין יום חתימת "אִגֶּרֶת הָמָן" = [י"ג נִיסָן] + [77 יוֹם] = [כ"ג סִיוָן] = יום חתימת "אִגֶּרֶת מָרְדֳּכָי"...

ובתווך, (אפשר להאמין) התקיים יום ניצחונה של "אֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה" = "הִפּוּךְ הִיסְטוֹרִי בְּיוֹם 33 לִסְפִירַת הָעוֹמֶר" = [י"ח אִיָּר] = [ל"ג בָּעוֹמֶר].

אפשר אם-כן להסכים כי "הַנִּבְזֶה הָמָן בֶּן-הַמְּדָתָא הָאֲגָגִי" ידע את תאריך "יוֹם הֻלָּדְתּוֹ שֶׁל יוֹסֵף" וגם ידע, כי השביט "האלֵי"="כּוֹכָב יַעֲקֹב" מסמל "חוֹתָם" על "קֶצֶב הַדּוֹרוֹת". לכן "זִיּיֵף" = "הִפִּיל"... פּוּר להשמדת כל היהודים עם התרחקות השביט מכדור הארץ וכאשר הסתיים "[חוֹתָם]=[4]=1444 שָׁנָה"...
כי ללא ספק, חיבור זה בין הסמלים הוכיח "לַחֲכָמִים יוֹדְעֵי הָעִתִּים בְּשׁוּשַׁן" את משמעותו...


כנראה בימי "אָחָז בֶּן-יוֹתָם" הכתיב "יְשַׁעְיָהוּ בֶן-אָמוֹץ טְוָח זְמָן מְכֻוָּן שֶׁל 65 שָׁנָה" = "וּבְעוֹד שִׁשִּׁים וְחָמֵשׁ שָׁנָה יֵחַת אֶפְרַיִם מֵעָם": (ישעיה ז' 8). ואמנם, השם "יְהוּדִים": = (מגילת אסתר ג' 6) = מתועד פעם ראשונה בהיסטוריה להקיף את כל זרע ישראל - רק "בִּמְגִלַּת אֶסְתֵּר"...
כלומר, בסיכום התגשם גורל "קֵץ אֶפְרַיִם"... "65 שָׁנָה" לאחר "חוּרְבָּן מִקְדָּשׁ I"...
והתיעוד "הָהִיסְטוֹרִי" מתאר אם-כן "בִּמְגִלַּת אֶסְתֵּר", ניצחון גדול ורק של "יְהוּדִים" ואמנם "אֶפְרַיִם" אינו מוזכר יותר...

אפשר לכן להעריך, כי "יוֹם הֻלָּדְתּוֹ שֶׁל יוֹסֵף" = "בִּשְׁלוֹשָׁה עָשָׂר לְחוֹדֶשׁ אֲדָר" [בִּשְׁנַת ב/קצ"ט] ידוע היה גם "לְהָמָן". כפי שידע על קנאת זרעו מאז = "וַתֵּלֶד לֶאֱלִיפַז אֶת-עֲמָלֵק": (בראשית לה' 12) = שטיפחה זעם על זכות שלטונו של "יוֹסֵף" במצרים. כלומר, "עֲמָלֵק" שהוא נכדו של "עֵשָׂו", וודאי מצא את עצמו מושפל לבוא למצרים ולבקש את - "לֶחֶם יוֹסֵף" - מבנו של "יַעֲקֹב", שהוא אחיו התאום של "עֵשָׂו" סבו...

מובנת אם-כן, תקוות "הָמָן" שהיה "נִבְזֶה עַל-כַּנּוֹ" לבזות את זרע ישראל = "וַיִּבֶז בְּעֵינָיו לִשְׁלוֹחַ יָד בְּמָרְדֳּכַי לְבַדּוֹ--כִּי-הִגִּידוּ לוֹ אֶת-עַם מָרְדֳּכָי": = (מגילת אסתר ג' 6). ומובנת לכן תאוות נקמתו = "וַיְבַקֵּשׁ הָמָן לְהַשְׁמִיד בְּיוֹם אֶחָד אֶת-כָּל-הַיְּהוּדִים" בתאריך אשר (אולי) לדעתו, ייתן עוצמה שבכוחה "לַעֲקוֹף" ולבטל את "נְבוּאַת בִּלְעָם" על זרע "עֲמָלֵק" = "וְאַחֲרִיתוֹ עֲדֵי אוֹבֵד": (במדבר כד' 20).

תכנית השמדה זו, "בְּיוֹם אֶחָד" שהוא "יוֹם הֻלָּדְתּוֹ שֶׁל יוֹסֵף בִּשְׁנַת שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה לַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ" ללא ספק גם הגדילה את הנאתו של "הָמָן הַנִּבְזֶה" לדעת כי (במשך 11 חודשים) היהודים יהיו מודעים לגורלם שחרץ הוא במרמה ובזיוף ואין להם מוצא מפני יום מותם המתוכנן...

כלומר, התיעוד "וְהָעִיר שׁוּשָׁן נָבוֹכָה" מתאר את הלך הרוחות ושאט הנפש של אנשי תרבות, בני העם הפרסי, מפני חרפת הזיוף שכפה עליהם "הָמָן הַנִּבְזֶה" במשך כל 77 ימי המאבק ההיסטורי = "מַאֲבָק מָרְדֳּכָי - הָמָן"...

***

(הדברים הובאו במאמר "תולדות אחשוורוש כמביזס" וכאן הם מובאים לייתר דיוק בתיקון טעות)

תגובות