מגילת אסתר - שאלות ותשובות

קוד: מגילת אסתר - שאלות ותשובות בתנ"ך

סוג: התאמה2

מאת: אראל

אל:

תגובה ל: תגובה ל: תוספת ל: אסתר שנכתבה ב20:15:03  16.03.2005


כתבת "בסוף המגילה כתוב "הלא הם כתובים על ספר דברי הימים למלכי פרס ומדי" ולא מצינו דבר כזה בספריהם", מדבריך נראה שיש בידך "ספר דברי הימים למלכי פרס ומדי", ושקראת את כולו וראית שסיפור המגילה לא מופיע שם. האם תוכל להשאיל לי אותו, או לסרוק חלק ממנו ולהעלות לאתר? אני רוצה לבדוק את דבריך ברצינות.

"7 הנערות הראויות. בשנת 7 למלכותו. מה למלך פרס ולמספר 7?" - העולם נברא בשבעה ימים, בוודאי נשארו רמזים לכך גם בטבע וגם בתרבויות של עמים אחרים. המספר 7 אינו "המצאה" של עם ישראל.

"אסתר נלקחה לבית המלך... אע"פ שזה ביהרג ולא יעבור" - זה לא "ייהרג ואל יעבור" במקרה זה, ע' במאמר שכתבתי בנושא זה כאן . ובכל מקרה אסתר נלקחה ע"י פקידי המלך - "ותלקח אסתר"; פקידי המלך לא היו צריכים לבקש רשות ממרדכי.

""בחודש הראשון הוא חודש ניסן" אחשוירוש מנה לפי הלוח שלנו??" - עד כמה שידוע לי, השם "ניסן" הוא דווקא שם פרסי, אנחנו למדנו את שמות החודשים מהפרסים ולא להיפך. הפסוק מציין את שני השמות של החודש - "חודש ניסן" לפי הלוח הפרסי, שנקרא "החודש הראשון" בלוח היהודי. הספר נכתב ליהודים, ולכן הכותב הוסיף הערה שמסבירה מהו חודש ניסן בלוח שלנו.

"במה אשם ויזתא?" - כנראה שקוראי המגילה ידעו טוב מאד מיהו ויזתא ובמה הוא אשם, ולכן לא היה צורך לכתוב זאת בפירוש במגילה. וכך גם לגבי שאר ההרוגים. גם במלחה"ע השניה לא העמידו למשפט כל גרמני שנהרג בהפגזות, וטוב שכך.

"ומדוע עשתה ושתי משתה לנשים בלבד? האם הייתה חרדית?" - לא רק חרדים עושים מסיבות "לנשים בלבד". מדי פעם מתפרסמות ברחוב מודעות על "ערבי נשים" בלתי חרדים בעליל.

"כל משתאות המלכים נעשו על בסיס נשים ויין" - במשתה של אחשורוש בוודאי היו גם נשים וגם גברים (לא כתוב שהוא עשה "משתה גברים"). אבל במשתה של ושתי היו רק נשים. מה לא ברור?

תגובות