אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 24/09/2024
פסוק | ביאור | |
---|---|---|
א | ויהי בשלשים שנה ברביעי בחמשה לחדש ואני בתוך-הגולה על-נהר-כבר נפתחו השמים ואראה מראות אלהים. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ב | בחמשה לחדש היא השנה החמישית לגלות המלך יויכין. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ג | היה היה דבר-יהוה אל-יחזקאל בן-בוזי הכהן בארץ כשדים על-נהר-כבר ותהי עליו שם יד-יהוה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ד | וארא והנה רוח סערה באה מן-הצפון ענן גדול ואש מתלקחת ונגה לו סביב ומתוכה כעין החשמל מתוך האש. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ה | ומתוכה דמות ארבע חיות וזה מראיהן דמות אדם להנה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ו | וארבעה פנים לאחת וארבע כנפים לאחת להם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ז | ורגליהם רגל ישרה וכף רגליהם ככף רגל עגל ונצצים כעין נחשת קלל. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ח | וידו אדם מתחת כנפיהם על ארבעת רבעיהם ופניהם וכנפיהם לארבעתם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ט | חברת אשה אל-אחותה כנפיהם לא-יסבו בלכתן איש אל-עבר פניו ילכו. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
י | ודמות פניהם פני אדם ופני אריה אל-הימין לארבעתם ופני-שור מהשמאול לארבעתן ופני-נשר לארבעתן. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יא | ופניהם וכנפיהם פרדות מלמעלה לאיש שתים חברות איש ושתים מכסות את גויתיהנה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יב | ואיש אל-עבר פניו ילכו אל אשר יהיה-שמה הרוח ללכת ילכו לא יסבו בלכתן. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יג | ודמות החיות מראיהם כגחלי-אש בערות כמראה הלפדים היא מתהלכת בין החיות ונגה לאש ומן-האש יוצא ברק. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יד | והחיות רצוא ושוב כמראה הבזק. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
טו | וארא החיות והנה אופן אחד בארץ אצל החיות לארבעת פניו. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
טז | מראה האופנים ומעשיהם כעין תרשיש ודמות אחד לארבעתן ומראיהם ומעשיהם כאשר יהיה האופן בתוך האופן. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יז | על-ארבעת רבעיהן בלכתם ילכו לא יסבו בלכתן. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יח | וגביהן וגבה להם ויראה להם וגבתם מלאת עינים סביב לארבעתן. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יט | ובלכת החיות ילכו האופנים אצלם ובהנשא החיות מעל הארץ ינשאו האופנים. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כ | על אשר יהיה-שם הרוח ללכת ילכו שמה הרוח ללכת והאופנים ינשאו לעמתם כי רוח החיה באופנים. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כא | בלכתם ילכו ובעמדם יעמדו ובהנשאם מעל הארץ ינשאו האופנים לעמתם כי רוח החיה באופנים. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כב | ודמות על-ראשי החיה רקיע כעין הקרח הנורא נטוי על-ראשיהם מלמעלה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כג | ותחת הרקיע כנפיהם ישרות אשה אל-אחותה לאיש שתים מכסות להנה ולאיש שתים מכסות להנה את גויתיהם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כד | ואשמע את-קול כנפיהם כקול מים רבים כקול-שדי בלכתם קול המלה כקול מחנה בעמדם תרפינה כנפיהן. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כה | ויהי-קול מעל לרקיע אשר על-ראשם בעמדם תרפינה כנפיהן. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כו | וממעל לרקיע אשר על-ראשם כמראה אבן-ספיר דמות כסא ועל דמות הכסא דמות כמראה אדם עליו מלמעלה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כז | וארא כעין חשמל כמראה-אש בית-לה סביב ממראה מתניו ולמעלה וממראה מתניו ולמטה ראיתי כמראה-אש ונגה לו סביב. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כח | כמראה הקשת אשר יהיה בענן ביום הגשם כן מראה הנגה סביב הוא מראה דמות כבוד-יהוה ואראה ואפל על-פני ואשמע קול מדבר. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |