אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 24/09/2024
פסוק | ביאור | |
---|---|---|
א | ביום ההוא נקרא בספר משה באזני העם ונמצא כתוב בו אשר לא-יבוא עמני ומאבי בקהל האלהים עד-עולם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ב | כי לא קדמו את-בני ישראל בלחם ובמים וישכר עליו את-בלעם לקללו ויהפך אלהינו הקללה לברכה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ג | ויהי כשמעם את-התורה ויבדילו כל-ערב מישראל. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ד | ולפני מזה אלישיב הכהן נתון בלשכת בית-אלהינו קרוב לטוביה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ה | ויעש לו לשכה גדולה ושם היו לפנים נתנים את-המנחה הלבונה והכלים ומעשר הדגן התירוש והיצהר מצות הלוים והמשררים והשערים ותרומת הכהנים. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ו | ובכל-זה לא הייתי בירושלם כי בשנת שלשים ושתים לארתחשסתא מלך-בבל באתי אל-המלך ולקץ ימים נשאלתי מן-המלך. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ז | ואבוא לירושלם ואבינה ברעה אשר עשה אלישיב לטוביה לעשות לו נשכה בחצרי בית האלהים. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ח | וירע לי מאד ואשליכה את-כל-כלי בית-טוביה החוץ מן-הלשכה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ט | ואמרה ויטהרו הלשכות ואשיבה שם כלי בית האלהים את-המנחה והלבונה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
י | ואדעה כי-מניות הלוים לא נתנה ויברחו איש-לשדהו הלוים והמשררים עשי המלאכה. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יא | ואריבה את-הסגנים ואמרה מדוע נעזב בית-האלהים ואקבצם ואעמדם על-עמדם. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יב | וכל-יהודה הביאו מעשר הדגן והתירוש והיצהר לאוצרות. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יג | ואוצרה על-אוצרות שלמיה הכהן וצדוק הסופר ופדיה מן-הלוים ועל-ידם חנן בן-זכור בן-מתניה כי נאמנים נחשבו ועליהם לחלק לאחיהם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יד | זכרה-לי אלהי על-זאת ואל-תמח חסדי אשר עשיתי בבית אלהי ובמשמריו. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
טו | בימים ההמה ראיתי ביהודה דרכים-גתות בשבת ומביאים הערמות ועמסים על-החמרים ואף-יין ענבים ותאנים וכל-משא ומביאים ירושלם ביום השבת ואעיד ביום מכרם ציד. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
טז | והצרים ישבו בה מביאים דאג וכל-מכר ומכרים בשבת לבני יהודה ובירושלם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יז | ואריבה את חרי יהודה ואמרה להם מה-הדבר הרע הזה אשר אתם עשים ומחללים את-יום השבת. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יח | הלוא כה עשו אבתיכם ויבא אלהינו עלינו את כל-הרעה הזאת ועל העיר הזאת ואתם מוסיפים חרון על-ישראל לחלל את-השבת. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יט | ויהי כאשר צללו שערי ירושלם לפני השבת ואמרה ויסגרו הדלתות ואמרה אשר לא יפתחום עד אחר השבת ומנערי העמדתי על-השערים לא-יבוא משא ביום השבת. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כ | וילינו הרכלים ומכרי כל-ממכר מחוץ לירושלם פעם ושתים. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כא | ואעידה בהם ואמרה אליהם מדוע אתם לנים נגד החומה אם-תשנו יד אשלח בכם מן-העת ההיא לא-באו בשבת. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כב | ואמרה ללוים אשר יהיו מטהרים ובאים שמרים השערים לקדש את-יום השבת גם-זאת זכרה-לי אלהי וחוסה עלי כרב חסדך. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כג | גם בימים ההם ראיתי את-היהודים השיבו נשים אשדודיות עמוניות מואביות. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כד | ובניהם חצי מדבר אשדודית ואינם מכירים לדבר יהודית וכלשון עם ועם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כה | ואריב עמם ואקללם ואכה מהם אנשים ואמרטם ואשביעם באלהים אם-תתנו בנתיכם לבניהם ואם-תשאו מבנתיהם לבניכם ולכם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כו | הלוא על-אלה חטא-שלמה מלך ישראל ובגוים הרבים לא-היה מלך כמהו ואהוב לאלהיו היה ויתנהו אלהים מלך על-כל-ישראל גם-אותו החטיאו הנשים הנכריות. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כז | ולכם הנשמע לעשת את כל-הרעה הגדולה הזאת למעל באלהינו להשיב נשים נכריות. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כח | ומבני יוידע בן-אלישיב הכהן הגדול חתן לסנבלט החרני ואבריחהו מעלי. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כט | זכרה להם אלהי על גאלי הכהנה וברית הכהנה והלוים. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ל | וטהרתים מכל-נכר ואעמידה משמרות לכהנים וללוים איש במלאכתו. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
לא | ולקרבן העצים בעתים מזמנות ולבכורים זכרה-לי אלהי לטובה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |