ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 24/09/2024

כל הספרים > ספר קהלת > פרק ג

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א לכל זמן ועת לכל-חפץ תחת השמים.

יש ביאור - קראו וערכו אותו
ב עת ללדת ועת למות עת לטעת ועת לעקור נטוע.
יש ביאור - קראו וערכו אותו
ג עת להרוג ועת לרפוא עת לפרוץ ועת לבנות.
אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ד עת לבכות ועת לשחוק עת ספוד ועת רקוד.
אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ה עת להשליך אבנים ועת כנוס אבנים עת לחבוק ועת לרחק מחבק.
אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ו עת לבקש ועת לאבד עת לשמור ועת להשליך.
אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ז עת לקרוע ועת לתפור עת לחשות ועת לדבר.
אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ח עת לאהב ועת לשנא עת מלחמה ועת שלום.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ט מה-יתרון העושה באשר הוא עמל. יש ביאור - קראו וערכו אותו
י ראיתי את-הענין אשר נתן אלהים לבני האדם לענות בו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יא את-הכל עשה יפה בעתו גם את-העלם נתן בלבם מבלי אשר לא-ימצא האדם את-המעשה אשר-עשה האלהים מראש ועד-סוף. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יב ידעתי כי אין טוב בם כי אם-לשמוח ולעשות טוב בחייו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יג וגם כל-האדם שיאכל ושתה וראה טוב בכל-עמלו מתת אלהים היא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יד ידעתי כי כל-אשר יעשה האלהים הוא יהיה לעולם עליו אין להוסיף וממנו אין לגרע והאלהים עשה שיראו מלפניו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טו מה-שהיה כבר הוא ואשר להיות כבר היה והאלהים יבקש את-נרדף. יש ביאור - קראו וערכו אותו
טז ועוד ראיתי תחת השמש מקום המשפט שמה הרשע ומקום הצדק שמה הרשע. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יז אמרתי אני בלבי את-הצדיק ואת-הרשע ישפט האלהים כי-עת לכל-חפץ ועל כל-המעשה שם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יח אמרתי אני בלבי על-דברת בני האדם לברם האלהים ולראות שהם-בהמה המה להם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יט כי מקרה בני-האדם ומקרה הבהמה ומקרה אחד להם כמות זה כן מות זה ורוח אחד לכל ומותר האדם מן-הבהמה אין כי הכל הבל. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כ הכל הולך אל-מקום אחד הכל היה מן-העפר והכל שב אל-העפר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כא מי יודע רוח בני האדם העלה היא למעלה ורוח הבהמה הירדת היא למטה לארץ. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כב וראיתי כי אין טוב מאשר ישמח האדם במעשיו כי-הוא חלקו כי מי יביאנו לראות במה שיהיה אחריו.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש