אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 24/09/2024
פסוק | ביאור | |
---|---|---|
א | נבוכדנצר מלכא עבד צלם די-דהב רומה אמין שתין פתיה אמין שת אקימה בבקעת דורא במדינת בבל. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ב | ונבוכדנצר מלכא שלח למכנש לאחשדרפניא סגניא ופחותא אדרגזריא גדבריא דתבריא תפתיא וכל שלטני מדינתא למתא לחנכת צלמא די הקים נבוכדנצר מלכא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ג | באדין מתכנשין אחשדרפניא סגניא ופחותא אדרגזריא גדבריא דתבריא תפתיא וכל שלטני מדינתא לחנכת צלמא די הקים נבוכדנצר מלכא וקאמין לקבל צלמא די הקים נבוכדנצר. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ד | וכרוזא קרא בחיל לכון אמרין עממיא אמיא ולשניא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ה | בעדנא די-תשמעון קל קרנא משרוקיתא קיתרוס סבכא פסנתרין סומפניה וכל זני זמרא תפלון ותסגדון לצלם דהבא די הקים נבוכדנצר מלכא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ו | ומן-די-לא יפל ויסגד בה-שעתא יתרמא לגוא-אתון נורא יקדתא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ז | כל-קבל דנה בה-זמנא כדי שמעין כל-עממיא קל קרנא משרוקיתא קיתרס שבכא פסנטרין וכל זני זמרא נפלין כל-עממיא אמיא ולשניא סגדין לצלם דהבא די הקים נבוכדנצר מלכא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ח | כל-קבל דנה בה-זמנא קרבו גברין כשדאין ואכלו קרציהון די יהודיא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ט | ענו ואמרין לנבוכדנצר מלכא מלכא לעלמין חיי. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
י | אנתה מלכא שמת טעם די כל-אנש די-ישמע קל קרנא משרקיתא קיתרס שבכא פסנתרין וסיפניה וכל זני זמרא יפל ויסגד לצלם דהבא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יא | ומן-די-לא יפל ויסגד יתרמא לגוא-אתון נורא יקדתא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יב | איתי גברין יהודאין די-מנית יתהון על-עבידת מדינת בבל שדרך מישך ועבד נגו גבריא אלך לא-שמו עליך מלכא טעם לאלהיך לא פלחין ולצלם דהבא די הקימת לא סגדין. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יג | באדין נבוכדנצר ברגז וחמה אמר להיתיה לשדרך מישך ועבד נגו באדין גבריא אלך היתיו קדם מלכא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יד | ענה נבכדנצר ואמר להון הצדא שדרך מישך ועבד נגו לאלהי לא איתיכון פלחין ולצלם דהבא די הקימת לא סגדין. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
טו | כען הן איתיכון עתידין די בעדנא די-תשמעון קל קרנא משרוקיתא קיתרס שבכא פסנתרין וסומפניה וכל זני זמרא תפלון ותסגדון לצלמא די-עבדת והן לא תסגדון בה-שעתה תתרמון לגוא-אתון נורא יקדתא ומן-הוא אלה די ישיזבנכון מן-ידי. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
טז | ענו שדרך מישך ועבד נגו ואמרין למלכא נבוכדנצר לא-חשחין אנחנה על-דנה פתגם להתבותך. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יז | הן איתי אלהנא די-אנחנא פלחין יכל לשיזבותנא מן-אתון נורא יקדתא ומן-ידך מלכא ישיזב. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יח | והן לא ידיע להוא-לך מלכא די לאלהיך לא-איתינא פלחין ולצלם דהבא די הקימת לא נסגד. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יט | באדין נבוכדנצר התמלי חמא וצלם אנפוהי אשתנו על-שדרך מישך ועבד נגו ענה ואמר למזא לאתונא חד-שבעה על די חזה למזיה. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
כ | ולגברין גברי-חיל די בחילה אמר לכפתה לשדרך מישך ועבד נגו למרמא לאתון נורא יקדתא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
כא | באדין גבריא אלך כפתו בסרבליהון פטישיהון וכרבלתהון ולבשיהון ורמיו לגוא-אתון נורא יקדתא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
כב | כל-קבל דנה מן-די מלת מלכא מחצפה ואתונא אזה יתירא גבריא אלך די הסקו לשדרך מישך ועבד נגו קטל המון שביבא די נורא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
כג | וגבריא אלך תלתהון שדרך מישך ועבד נגו נפלו לגוא-אתון-נורא יקדתא מכפתין. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
כד | אדין נבוכדנצר מלכא תוה וקם בהתבהלה ענה ואמר להדברוהי הלא גברין תלתא רמינא לגוא-נורא מכפתין ענין ואמרין למלכא יציבא מלכא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
כה | ענה ואמר הא-אנה חזה גברין ארבעה שרין מהלכין בגוא-נורא וחבל לא-איתי בהון ורוה די רביעיא דמה לבר-אלהין. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
כו | באדין קרב נבוכדנצר לתרע אתון נורא יקדתא ענה ואמר שדרך מישך ועבד-נגו עבדוהי די-אלהא עליא פקו ואתו באדין נפקין שדרך מישך ועבד נגו מן-גוא נורא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
כז | ומתכנשין אחשדרפניא סגניא ופחותא והדברי מלכא חזין לגבריא אלך די לא-שלט נורא בגשמהון ושער ראשהון לא התחרך וסרבליהון לא שנו וריח נור לא עדת בהון. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
כח | ענה נבוכדנצר ואמר בריך אלההון די-שדרך מישך ועבד נגו די-שלח מלאכה ושיזב לעבדוהי די התרחצו עלוהי ומלת מלכא שניו ויהבו גשמיהון די לא-יפלחון ולא-יסגדון לכל-אלה להן לאלההון. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
כט | ומני שים טעם די כל-עם אמה ולשן די-יאמר שלה על אלההון די-שדרך מישך ועבד נגוא הדמין יתעבד וביתה נולי ישתוה כל-קבל די לא איתי אלה אחרן די-יכל להצלה כדנה. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ל | באדין מלכא הצלח לשדרך מישך ועבד נגו במדינת בבל. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
לא | נבוכדנצר מלכא לכל-עממיא אמיא ולשניא די-דארין בכל-ארעא שלמכון ישגא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
לב | אתיא ותמהיא די עבד עמי אלהא עליא שפר קדמי להחויה. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
לג | אתוהי כמה רברבין ותמהוהי כמה תקיפין מלכותה מלכות עלם ושלטנה עם-דר ודר. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |