ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 24/09/2024

כל הספרים > ספר דניאל > פרק ד

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א אנה נבוכדנצר שלה הוית בביתי ורענן בהיכלי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ב חלם חזית וידחלנני והרהרין על-משכבי וחזוי ראשי יבהלנני. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ג ומני שים טעם להנעלה קדמי לכל חכימי בבל די-פשר חלמא יהודענני. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ד באדין עללין חרטמיא אשפיא כשדיא וגזריא וחלמא אמר אנה קדמיהון ופשרה לא-מהודעין לי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ה ועד אחרין על קדמי דניאל די-שמה בלטשאצר כשם אלהי ודי רוח-אלהין קדישין בה וחלמא קדמוהי אמרת. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ו בלטשאצר רב חרטמיא די אנה ידעת די רוח אלהין קדישין בך וכל-רז לא-אנס לך חזוי חלמי די-חזית ופשרה אמר. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ז וחזוי ראשי על-משכבי חזה הוית ואלו אילן בגוא ארעא ורומה שגיא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ח רבה אילנא ותקף ורומה ימטא לשמיא וחזותה לסוף כל-ארעא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ט עפיה שפיר ואנבה שגיא ומזון לכלא-בה תחתוהי תטלל חיות ברא ובענפוהי ידרון צפרי שמיא ומנה יתזין כל-בשרא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
י חזה הוית בחזוי ראשי על-משכבי ואלו עיר וקדיש מן-שמיא נחת. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יא קרא בחיל וכן אמר גדו אילנא וקצצו ענפוהי אתרו עפיה ובדרו אנבה תנד חיותא מן-תחתוהי וצפריא מן-ענפוהי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יב ברם עקר שרשוהי בארעא שבקו ובאסור די-פרזל ונחש בדתאא די ברא ובטל שמיא יצטבע ועם-חיותא חלקה בעשב ארעא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יג לבבה מן-אנושא ישנון ולבב חיוה יתיהב לה ושבעה עדנין יחלפון עלוהי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יד בגזרת עירין פתגמא ומאמר קדישין שאלתא עד-דברת די ינדעון חייא די-שליט עליא במלכות אנושא ולמן-די יצבא יתננה ושפל אנשים יקים עליה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
טו דנה חלמא חזית אנה מלכא נבוכדנצר ואנתה בלטשאצר פשרא אמר כל-קבל די כל-חכימי מלכותי לא-יכלין פשרא להודעתני ואנתה כהל די רוח-אלהין קדישין בך. יש ביאור - קראו וערכו אותו
טז אדין דניאל די-שמה בלטשאצר אשתומם כשעה חדה ורעינהי יבהלנה ענה מלכא ואמר בלטשאצר חלמא ופשרא אל-יבהלך ענה בלטשאצר ואמר מראי חלמא לשנאיך ופשרה לעריך. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יז אילנא די חזית די רבה ותקף ורומה ימטא לשמיא וחזותה לכל-ארעא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יח ועפיה שפיר ואנבה שגיא ומזון לכלא-בה תחתוהי תדור חיות ברא ובענפוהי ישכנן צפרי שמיא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יט אנתה-הוא מלכא די רבית ותקפת ורבותך רבת ומטת לשמיא ושלטנך לסוף ארעא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כ ודי חזה מלכא עיר וקדיש נחת מן-שמיא ואמר גדו אילנא וחבלוהי ברם עקר שרשוהי בארעא שבקו ובאסור די-פרזל ונחש בדתאא די ברא ובטל שמיא יצטבע ועם-חיות ברא חלקה עד די-שבעה עדנין יחלפון עלוהי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כא דנה פשרא מלכא וגזרת עליא היא די מטת על-מראי מלכא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כב ולך טרדין מן-אנשא ועם-חיות ברא להוה מדרך ועשבא כתורין לך יטעמון ומטל שמיא לך מצבעין ושבעה עדנין יחלפון עליך עד די-תנדע די-שליט עליא במלכות אנשא ולמן-די יצבא יתננה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כג ודי אמרו למשבק עקר שרשוהי די אילנא מלכותך לך קימה מן-די תנדע די שלטן שמיא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כד להן מלכא מלכי ישפר עליך וחטיך בצדקה פרק ועויתך במחן ענין הן תהוא ארכה לשלותך. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כה כלא מטא על-נבוכדנצר מלכא.

יש ביאור - קראו וערכו אותו
כו לקצת ירחין תרי-עשר על-היכל מלכותא די בבל מהלך הוה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כז ענה מלכא ואמר הלא דא-היא בבל רבתא די-אנה בניתה לבית מלכו בתקף חסני וליקר הדרי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כח עוד מלתא בפם מלכא קל מן-שמיא נפל לך אמרין נבוכדנצר מלכא מלכותה עדת מנך. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כט ומן-אנשא לך טרדין ועם-חיות ברא מדרך עשבא כתורין לך יטעמון ושבעה עדנין יחלפון עליך עד די-תנדע די-שליט עליא במלכות אנשא ולמן-די יצבא יתננה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ל בה-שעתא מלתא ספת על-נבוכדנצר ומן-אנשא טריד ועשבא כתורין יאכל ומטל שמיא גשמה יצטבע עד די שערה כנשרין רבה וטפרוהי כצפרין. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לא ולקצת יומיה אנה נבוכדנצר עיני לשמיא נטלת ומנדעי עלי יתוב ולעליא ברכת ולחי עלמא שבחת והדרת די שלטנה שלטן עלם ומלכותה עם-דר ודר. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לב וכל-דארי ארעא כלה חשיבין וכמצביה עבד בחיל שמיא ודארי ארעא ולא איתי די-ימחא בידה ויאמר לה מה עבדת. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לג בה-זמנא מנדעי יתוב עלי וליקר מלכותי הדרי וזוי יתוב עלי ולי הדברי ורברבני יבעון ועל-מלכותי התקנת ורבו יתירה הוספת לי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לד כען אנה נבוכדנצר משבח ומרומם ומהדר למלך שמיא די כל-מעבדוהי קשט וארחתה דין ודי מהלכין בגוה יכל להשפלה.

יש ביאור - קראו וערכו אותו