ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 24/09/2024

כל הספרים > ספר עזרא > פרק ד

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א וישמעו צרי יהודה ובנימן כי-בני הגולה בונים היכל ליהוה אלהי ישראל. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ב ויגשו אל-זרבבל ואל-ראשי האבות ויאמרו להם נבנה עמכם כי ככם נדרוש לאלהיכם ולא אנחנו זבחים מימי אסר חדן מלך אשור המעלה אתנו פה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ג ויאמר להם זרבבל וישוע ושאר ראשי האבות לישראל לא-לכם ולנו לבנות בית לאלהינו כי אנחנו יחד נבנה ליהוה אלהי ישראל כאשר צונו המלך כורש מלך-פרס. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ד ויהי עם-הארץ מרפים ידי עם-יהודה ומבלהים אותם לבנות. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ה וסכרים עליהם יועצים להפר עצתם כל-ימי כורש מלך פרס ועד-מלכות דריוש מלך-פרס. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ו ובמלכות אחשורוש בתחלת מלכותו כתבו שטנה על-ישבי יהודה וירושלם.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ז ובימי ארתחששתא כתב בשלם מתרדת טבאל ושאר כנותו על-ארתחששתא מלך פרס וכתב הנשתון כתוב ארמית ומתרגם ארמית.

יש ביאור - קראו וערכו אותו
ח רחום בעל-טעם ושמשי ספרא כתבו אגרה חדה על-ירושלם לארתחששתא מלכא כנמא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ט אדין רחום בעל-טעם ושמשי ספרא ושאר כנותהון דיניא ואפרסתכיא טרפליא אפרסיא ארכוי בבליא שושנכיא דהוא עלמיא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
י ושאר אמיא די הגלי אסנפר רבא ויקירא והותב המו בקריה די שמרין ושאר עבר-נהרה וכענת. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יא דנה פרשגן אגרתא די שלחו עלוהי על-ארתחששתא מלכא עבדיך אנש עבר-נהרה וכענת.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יב ידיע להוא למלכא די יהודיא די סלקו מן-לותך עלינא אתו לירושלם קריתא מרדתא ובאישתא בנין ושורי אשכללו ואשיא יחיטו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יג כען ידיע להוא למלכא די הן קריתא דך תתבנא ושוריה ישתכללון מנדה-בלו והלך לא ינתנון ואפתם מלכים תהנזק. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יד כען כל-קבל די-מלח היכלא מלחנא וערות מלכא לא אריך-לנא למחזא על-דנה שלחנא והודענא למלכא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טו די יבקר בספר-דכרניא די אבהתך ותהשכח בספר דכרניא ותנדע די קריתא דך קריא מרדא ומהנזקת מלכין ומדנן ואשתדור עבדין בגוה מן-יומת עלמא על-דנה קריתא דך החרבת. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טז מהודעין אנחנה למלכא די הן קריתא דך תתבנא ושוריה ישתכללון לקבל דנה חלק בעבר נהרא לא איתי לך.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יז פתגמא שלח מלכא על-רחום בעל-טעם ושמשי ספרא ושאר כנותהון די יתבין בשמרין ושאר עבר-נהרה שלם וכעת.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יח נשתונא די שלחתון עלינא מפרש קרי קדמי. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יט ומני שים טעם ובקרו והשכחו די קריתא דך מן-יומת עלמא על-מלכין מתנשאה ומרד ואשתדור מתעבד-בה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כ ומלכין תקיפין הוו על-ירושלם ושליטין בכל עבר נהרה ומדה בלו והלך מתיהב להון. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כא כען שימו טעם לבטלא גבריא אלך וקריתא דך לא תתבנא עד-מני טעמא יתשם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כב וזהירין הוו שלו למעבד על-דנה למה ישגא חבלא להנזקת מלכין.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כג אדין מן-די פרשגן נשתונא די ארתחששתא מלכא קרי קדם-רחום ושמשי ספרא וכנותהון אזלו בבהילו לירושלם על-יהודיא ובטלו המו באדרע וחיל.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כד באדין בטלת עבידת בית-אלהא די בירושלם והות בטלא עד שנת תרתין למלכות דריוש מלך-פרס.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש