אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 24/09/2024
פסוק | ביאור | |
---|---|---|
א | אשירה נא לידידי שירת דודי לכרמו כרם היה לידידי בקרן בן-שמן. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ב | ויעזקהו ויסקלהו ויטעהו שרק ויבן מגדל בתוכו וגם-יקב חצב בו ויקו לעשות ענבים ויעש באשים. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ג | ועתה יושב ירושלם ואיש יהודה שפטו-נא ביני ובין כרמי. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ד | מה-לעשות עוד לכרמי ולא עשיתי בו מדוע קויתי לעשות ענבים ויעש באשים. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ה | ועתה אודיעה-נא אתכם את אשר-אני עשה לכרמי הסר משוכתו והיה לבער פרץ גדרו והיה למרמס. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ו | ואשיתהו בתה לא יזמר ולא יעדר ועלה שמיר ושית ועל העבים אצוה מהמטיר עליו מטר. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ז | כי כרם יהוה צבאות בית ישראל ואיש יהודה נטע שעשועיו ויקו למשפט והנה משפח לצדקה והנה צעקה. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ח | הוי מגיעי בית בבית שדה בשדה יקריבו עד אפס מקום והושבתם לבדכם בקרב הארץ. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ט | באזני יהוה צבאות אם-לא בתים רבים לשמה יהיו גדלים וטובים מאין יושב. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
י | כי עשרת צמדי-כרם יעשו בת אחת וזרע חמר יעשה איפה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יא | הוי משכימי בבקר שכר ירדפו מאחרי בנשף יין ידליקם. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יב | והיה כנור ונבל תף וחליל ויין משתיהם ואת פעל יהוה לא יביטו ומעשה ידיו לא ראו. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יג | לכן גלה עמי מבלי-דעת וכבודו מתי רעב והמונו צחה צמא. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יד | לכן הרחיבה שאול נפשה ופערה פיה לבלי-חק וירד הדרה והמונה ושאונה ועלז בה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
טו | וישח אדם וישפל-איש ועיני גבהים תשפלנה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
טז | ויגבה יהוה צבאות במשפט והאל הקדוש נקדש בצדקה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יז | ורעו כבשים כדברם וחרבות מחים גרים יאכלו. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יח | הוי משכי העון בחבלי השוא וכעבות העגלה חטאה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יט | האמרים ימהר יחישה מעשהו למען נראה ותקרב ותבואה עצת קדוש ישראל ונדעה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כ | הוי האמרים לרע טוב ולטוב רע שמים חשך לאור ואור לחשך שמים מר למתוק ומתוק למר. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כא | הוי חכמים בעיניהם ונגד פניהם נבנים. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כב | הוי גבורים לשתות יין ואנשי-חיל למסך שכר. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
כג | מצדיקי רשע עקב שחד וצדקת צדיקים יסירו ממנו. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
כד | לכן כאכל קש לשון אש וחשש להבה ירפה שרשם כמק יהיה ופרחם כאבק יעלה כי מאסו את תורת יהוה צבאות ואת אמרת קדוש-ישראל נאצו. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כה | על-כן חרה אף-יהוה בעמו ויט ידו עליו ויכהו וירגזו ההרים ותהי נבלתם כסוחה בקרב חוצות בכל-זאת לא-שב אפו ועוד ידו נטויה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כו | ונשא-נס לגוים מרחוק ושרק לו מקצה הארץ והנה מהרה קל יבוא. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כז | אין-עיף ואין-כושל בו לא ינום ולא יישן ולא נפתח אזור חלציו ולא נתק שרוך נעליו. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כח | אשר חציו שנונים וכל-קשתתיו דרכות פרסות סוסיו כצר נחשבו וגלגליו כסופה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כט | שאגה לו כלביא ושאג ככפירים וינהם ויאחז טרף ויפליט ואין מציל. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ל | וינהם עליו ביום ההוא כנהמת-ים ונבט לארץ והנה-חשך צר ואור חשך בעריפיה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |