ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 24/09/2024

כל הספרים > ספר דניאל > פרק ה

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א בלשאצר מלכא עבד לחם רב לרברבנוהי אלף ולקבל אלפא חמרא שתה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ב בלשאצר אמר בטעם חמרא להיתיה למאני דהבא וכספא די הנפק נבוכדנצר אבוהי מן-היכלא די בירושלם וישתון בהון מלכא ורברבנוהי שגלתה ולחנתה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ג באדין היתיו מאני דהבא די הנפקו מן-היכלא די-בית אלהא די בירושלם ואשתיו בהון מלכא ורברבנוהי שגלתה ולחנתה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ד אשתיו חמרא ושבחו לאלהי דהבא וכספא נחשא פרזלא אעא ואבנא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ה בה-שעתה נפקו אצבען די יד-אנש וכתבן לקבל נברשתא על-גירא די-כתל היכלא די מלכא ומלכא חזה פס ידה די כתבה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ו אדין מלכא זיוהי שנוהי ורעינהי יבהלונה וקטרי חרצה משתרין וארכבתה דא לדא נקשן. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ז קרא מלכא בחיל להעלה לאשפיא כשדיא וגזריא ענה מלכא ואמר לחכימי בבל די כל-אנש די-יקרה כתבה דנה ופשרה יחונני ארגונא ילבש והמונכא די-דהבא על-צוארה ותלתי במלכותא ישלט. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ח אדין עללין כל חכימי מלכא ולא-כהלין כתבא למקרא ופשרא להודעה למלכא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ט אדין מלכא בלשאצר שגיא מתבהל וזיוהי שנין עלוהי ורברבנוהי משתבשין. יש ביאור - קראו וערכו אותו
י מלכתא לקבל מלי מלכא ורברבנוהי לבית משתיא עללת ענת מלכתא ואמרת מלכא לעלמין חיי אל-יבהלוך רעיונך וזיויך אל-ישתנו. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יא איתי גבר במלכותך די רוח אלהין קדישין בה וביומי אבוך נהירו ושכלתנו וחכמה כחכמת-אלהין השתכחת בה ומלכא נבכדנצר אבוך רב חרטמין אשפין כשדאין גזרין הקימה אבוך מלכא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יב כל-קבל די רוח יתירה ומנדע ושכלתנו מפשר חלמין ואחוית אחידן ומשרא קטרין השתכחת בה בדניאל די-מלכא שם-שמה בלטשאצר כען דניאל יתקרי ופשרה יהחוה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יג באדין דניאל העל קדם מלכא ענה מלכא ואמר לדניאל אנתה-הוא דניאל די-מן-בני גלותא די יהוד די היתי מלכא אבי מן-יהוד. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יד ושמעת עליך די רוח אלהין בך ונהירו ושכלתנו וחכמה יתירה השתכחת בך. יש ביאור - קראו וערכו אותו
טו וכען העלו קדמי חכימיא אשפיא די-כתבה דנה יקרון ופשרה להודעתני ולא-כהלין פשר-מלתא להחויה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
טז ואנה שמעת עליך די-תוכל פשרין למפשר וקטרין למשרא כען הן תוכל כתבא למקרא ופשרה להודעתני ארגונא תלבש והמונכא די-דהבא על-צוארך ותלתא במלכותא תשלט. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יז באדין ענה דניאל ואמר קדם מלכא מתנתך לך להוין ונבזביתך לאחרן הב ברם כתבא אקרא למלכא ופשרא אהודענה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יח אנתה מלכא אלהא עליא מלכותא ורבותא ויקרא והדרה יהב לנבכדנצר אבוך. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יט ומן-רבותא די יהב-לה כל עממיא אמיא ולשניא הוו זאעין ודחלין מן-קדמוהי די-הוה צבא הוא קטל ודי-הוה צבא הוה מחא ודי-הוה צבא הוה מרים ודי-הוה צבא הוה משפיל. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כ וכדי רם לבבה ורוחה תקפת להזדה הנחת מן-כרסא מלכותה ויקרה העדיו מנה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כא ומן-בני אנשא טריד ולבבה עם-חיותא שוי ועם-ערדיא מדורה עשבא כתורין יטעמונה ומטל שמיא גשמה יצטבע עד די-ידע די-שליט אלהא עליא במלכות אנשא ולמן-די יצבה יהקים עליה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כב ואנתה ברה בלשאצר לא השפלת לבבך כל-קבל די כל-דנה ידעת. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כג ועל מרא-שמיא התרוממת ולמאניא די-ביתה היתיו קדמיך ואנתה ורברבניך שגלתך ולחנתך חמרא שתין בהון ולאלהי כספא-ודהבא נחשא פרזלא אעא ואבנא די לא-חזין ולא-שמעין ולא ידעין שבחת ולאלהא די-נשמתך בידה וכל-ארחתך לה לא הדרת. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כד באדין מן-קדמוהי שליח פסא די-ידא וכתבא דנה רשים. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כה ודנה כתבא די רשים מנא מנא תקל ופרסין. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כו דנה פשר-מלתא מנא מנה-אלהא מלכותך והשלמה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כז תקל תקילתה במאזניא והשתכחת חסיר. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כח פרס פריסת מלכותך ויהיבת למדי ופרס. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כט באדין אמר בלשאצר והלבישו לדניאל ארגונא והמונכא די-דהבא על-צוארה והכרזו עלוהי די-להוא שליט תלתא במלכותא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ל בה בליליא קטיל בלאשצר מלכא כשדיא.

יש ביאור - קראו וערכו אותו