ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 24/09/2024

כל הספרים > ספר דניאל > פרק ו

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א ודריוש מדיא קבל מלכותא כבר שנין שתין ותרתין. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ב שפר קדם דריוש והקים על-מלכותא לאחשדרפניא מאה ועשרין די להון בכל-מלכותא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ג ועלא מנהון סרכין תלתא די דניאל חד-מנהון די-להון אחשדרפניא אלין יהבין להון טעמא ומלכא לא-להוא נזק. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ד אדין דניאל דנה הוא מתנצח על-סרכיא ואחשדרפניא כל-קבל די רוח יתירא בה ומלכא עשית להקמותה על-כל-מלכותא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ה אדין סרכיא ואחשדרפניא הוו בעין עלה להשכחה לדניאל מצד מלכותא וכל-עלה ושחיתה לא-יכלין להשכחה כל-קבל די-מהימן הוא וכל-שלו ושחיתה לא השתכחת עלוהי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ו אדין גבריא אלך אמרין די לא נהשכח לדניאל דנה כל-עלא להן השכחנה עלוהי בדת אלהה.

יש ביאור - קראו וערכו אותו
ז אדין סרכיא ואחשדרפניא אלן הרגשו על-מלכא וכן אמרין לה דריוש מלכא לעלמין חיי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ח אתיעטו כל סרכי מלכותא סגניא ואחשדרפניא הדבריא ופחותא לקימה קים מלכא ולתקפה אסר די כל-די-יבעה בעו מן-כל-אלה ואנש עד-יומין תלתין להן מנך מלכא יתרמא לגב אריותא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ט כען מלכא תקים אסרא ותרשם כתבא די לא להשניה כדת-מדי ופרס די-לא תעדא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
י כל-קבל דנה מלכא דריוש רשם כתבא ואסרא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יא ודניאל כדי ידע די-רשים כתבא על לביתה וכוין פתיחן לה בעליתה נגד ירושלם וזמנין תלתה ביומא הוא ברך על-ברכוהי ומצלא ומודא קדם אלהה כל-קבל די-הוא עבד מן-קדמת דנה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יב אדין גבריא אלך הרגשו והשכחו לדניאל בעא ומתחנן קדם אלהה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יג באדין קריבו ואמרין קדם-מלכא על-אסר מלכא הלא אסר רשמת די כל-אנש די-יבעה מן-כל-אלה ואנש עד-יומין תלתין להן מנך מלכא יתרמא לגוב אריותא ענה מלכא ואמר יציבא מלתא כדת-מדי ופרס די-לא תעדא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יד באדין ענו ואמרין קדם מלכא די דניאל די מן-בני גלותא די יהוד לא-שם עליך מלכא טעם ועל-אסרא די רשמת וזמנין תלתה ביומא בעא בעותה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
טו אדין מלכא כדי מלתא שמע שגיא באש עלוהי ועל דניאל שם בל לשיזבותה ועד מעלי שמשא הוא משתדר להצלותה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
טז באדין גבריא אלך הרגשו על-מלכא ואמרין למלכא דע מלכא די-דת למדי ופרס די-כל-אסר וקים די-מלכא יהקים לא להשניה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יז באדין מלכא אמר והיתיו לדניאל ורמו לגבא די אריותא ענה מלכא ואמר לדניאל אלהך די אנתה פלח-לה בתדירא הוא ישיזבנך. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יח והיתית אבן חדה ושמת על-פם גבא וחתמה מלכא בעזקתה ובעזקת רברבנוהי די לא-תשנא צבו בדניאל. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יט אדין אזל מלכא להיכלה ובת טות ודחון לא-הנעל קדמוהי ושנתה נדת עלוהי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כ באדין מלכא בשפרפרא יקום בנגהא ובהתבהלה לגבא די-אריותא אזל. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כא וכמקרבה לגבא לדניאל בקל עציב זעק ענה מלכא ואמר לדניאל דניאל עבד אלהא חיא אלהך די אנתה פלח-לה בתדירא היכל לשיזבותך מן-אריותא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כב אדין דניאל עם-מלכא מלל מלכא לעלמין חיי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כג אלהי שלח מלאכה וסגר פם אריותא ולא חבלוני כל-קבל די קדמוהי זכו השתכחת לי ואף קדמיך מלכא חבולה לא עבדת. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כד באדין מלכא שגיא טאב עלוהי ולדניאל אמר להנסקה מן-גבא והסק דניאל מן-גבא וכל-חבל לא-השתכח בה די הימן באלהה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כה ואמר מלכא והיתיו גבריא אלך די-אכלו קרצוהי די דניאל ולגב אריותא רמו אנון בניהון ונשיהון ולא-מטו לארעית גבא עד די-שלטו בהון אריותא וכל-גרמיהון הדקו. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כו באדין דריוש מלכא כתב לכל-עממיא אמיא ולשניא די-דארין בכל-ארעא שלמכון ישגא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כז מן-קדמי שים טעם די בכל-שלטן מלכותי להון זאעין ודחלין מן-קדם אלהה די-דניאל די-הוא אלהא חיא וקים לעלמין ומלכותה די-לא תתחבל ושלטנה עד-סופא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כח משיזב ומצל ועבד אתין ותמהין בשמיא ובארעא די שיזיב לדניאל מן-יד אריותא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כט ודניאל דנה הצלח במלכות דריוש ובמלכות כורש פרסיא.

יש ביאור - קראו וערכו אותו