אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 24/09/2024
פסוק | ביאור | |
---|---|---|
א | באדין דריוש מלכא שם טעם ובקרו בבית ספריא די גנזיא מהחתין תמה בבבל. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ב | והשתכח באחמתא בבירתא די במדי מדינתה מגלה חדה וכן-כתיב בגוה דכרונה. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ג | בשנת חדה לכורש מלכא כורש מלכא שם טעם בית-אלהא בירושלם ביתא יתבנא אתר די-דבחין דבחין ואשוהי מסובלין רומה אמין שתין פתיה אמין שתין. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ד | נדבכין די-אבן גלל תלתא ונדבך די-אע חדת ונפקתא מן-בית מלכא תתיהב. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ה | ואף מאני בית-אלהא די דהבה וכספא די נבוכדנצר הנפק מן-היכלא די-בירושלם והיבל לבבל יהתיבון ויהך להיכלא די-בירושלם לאתרה ותחת בבית אלהא. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ו | כען תתני פחת עבר-נהרה שתר בוזני וכנותהון אפרסכיא די בעבר נהרה רחיקין הוו מן-תמה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ז | שבקו לעבידת בית-אלהא דך פחת יהודיא ולשבי יהודיא בית-אלהא דך יבנון על-אתרה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ח | ומני שים טעם למא די-תעבדון עם-שבי יהודיא אלך למבנא בית-אלהא דך ומנכסי מלכא די מדת עבר נהרה אספרנא נפקתא תהוא מתיהבא לגבריא אלך די-לא לבטלא. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ט | ומה חשחן ובני תורין ודכרין ואמרין לעלון לאלה שמיא חנטין מלח חמר ומשח כמאמר כהניא די-בירושלם להוא מתיהב להם יום ביום די-לא שלו. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
י | די-להון מהקרבין ניחוחין לאלה שמיא ומצלין לחיי מלכא ובנוהי. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יא | ומני שים טעם די כל-אנש די יהשנא פתגמא דנה יתנסח אע מן-ביתה וזקיף יתמחא עלהי וביתה נולו יתעבד על-דנה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יב | ואלהא די שכן שמה תמה ימגר כל-מלך ועם די ישלח ידה להשניה לחבלה בית-אלהא דך די בירושלם אנה דריוש שמת טעם אספרנא יתעבד. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יג | אדין תתני פחת עבר-נהרה שתר בוזני וכנותהון לקבל די-שלח דריוש מלכא כנמא אספרנא עבדו. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יד | ושבי יהודיא בנין ומצלחין בנבואת חגי נביאה וזכריה בר-עדוא ובנו ושכללו מן-טעם אלה ישראל ומטעם כורש ודריוש וארתחששתא מלך פרס. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
טו | ושיציא ביתה דנה עד יום תלתה לירח אדר די-היא שנת-שת למלכות דריוש מלכא. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
טז | ועבדו בני-ישראל כהניא ולויא ושאר בני-גלותא חנכת בית-אלהא דנה בחדוה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יז | והקרבו לחנכת בית-אלהא דנה תורין מאה דכרין מאתין אמרין ארבע מאה וצפירי עזין לחטיא על-כל-ישראל תרי-עשר למנין שבטי ישראל. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יח | והקימו כהניא בפלגתהון ולויא במחלקתהון על-עבידת אלהא די בירושלם ככתב ספר משה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יט | ויעשו בני-הגולה את-הפסח בארבעה עשר לחדש הראשון. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כ | כי הטהרו הכהנים והלוים כאחד כלם טהורים וישחטו הפסח לכל-בני הגולה ולאחיהם הכהנים ולהם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כא | ויאכלו בני-ישראל השבים מהגולה וכל הנבדל מטמאת גוי-הארץ אלהם לדרש ליהוה אלהי ישראל. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כב | ויעשו חג-מצות שבעת ימים בשמחה כי שמחם יהוה והסב לב מלך-אשור עליהם לחזק ידיהם במלאכת בית-האלהים אלהי ישראל. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |