אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 24/09/2024
פסוק | ביאור | |
---|---|---|
א | בשנת חדה לבלאשצר מלך בבל דניאל חלם חזה וחזוי ראשה על-משכבה באדין חלמא כתב ראש מלין אמר. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ב | ענה דניאל ואמר חזה הוית בחזוי עם-ליליא וארו ארבע רוחי שמיא מגיחן לימא רבא. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ג | וארבע חיון רברבן סלקן מן-ימא שנין דא מן-דא. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ד | קדמיתא כאריה וגפין די-נשר לה חזה הוית עד די-מריטו גפיה ונטילת מן-ארעא ועל-רגלין כאנש הקימת ולבב אנש יהיב לה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ה | וארו חיוה אחרי תנינה דמיה לדב ולשטר-חד הקמת ותלת עלעין בפמה בין שניה וכן אמרין לה קומי אכלי בשר שגיא. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ו | באתר דנה חזה הוית וארו אחרי כנמר ולה גפין ארבע די-עוף על-גביה וארבעה ראשין לחיותא ושלטן יהיב לה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ז | באתר דנה חזה הוית בחזוי ליליא וארו חיוה רביעיה דחילה ואימתני ותקיפא יתירא ושנין די-פרזל לה רברבן אכלה ומדקה ושארא ברגליה רפסה והיא משניה מן-כל-חיותא די קדמיה וקרנין עשר לה. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ח | משתכל הוית בקרניא ואלו קרן אחרי זעירה סלקת ביניהון ותלת מן-קרניא קדמיתא אתעקרו מן-קדמיה ואלו עינין כעיני אנשא בקרנא-דא ופם ממלל רברבן. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ט | חזה הוית עד די כרסון רמיו ועתיק יומין יתב לבושה כתלג חור ושער ראשה כעמר נקא כרסיה שביבין די-נור גלגלוהי נור דלק. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
י | נהר די-נור נגד ונפק מן-קדמוהי אלף אלפים ישמשונה ורבו רבון קדמוהי יקומון דינא יתב וספרין פתיחו. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יא | חזה הוית באדין מן-קל מליא רברבתא די קרנא ממללה חזה הוית עד די קטילת חיותא והובד גשמה ויהיבת ליקדת אשא. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יב | ושאר חיותא העדיו שלטנהון וארכה בחיין יהיבת להון עד-זמן ועדן. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יג | חזה הוית בחזוי ליליא וארו עם-ענני שמיא כבר אנש אתה הוה ועד-עתיק יומיא מטה וקדמוהי הקרבוהי. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
יד | ולה יהיב שלטן ויקר ומלכו וכל עממיא אמיא ולשניא לה יפלחון שלטנה שלטן עלם די-לא יעדה ומלכותה די-לא תתחבל. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
טו | אתכרית רוחי אנה דניאל בגוא נדנה וחזוי ראשי יבהלנני. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
טז | קרבת על-חד מן-קאמיא ויציבא אבעא-מנה על-כל-דנה ואמר-לי ופשר מליא יהודענני. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יז | אלין חיותא רברבתא די אנין ארבע ארבעה מלכין יקומון מן-ארעא. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יח | ויקבלון מלכותא קדישי עליונין ויחסנון מלכותא עד-עלמא ועד עלם עלמיא. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יט | אדין צבית ליצבא על-חיותא רביעיתא די-הות שניה מן-כלהון דחילה יתירה שניה די-פרזל וטפריה די-נחש אכלה מדקה ושארא ברגליה רפסה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כ | ועל-קרניא עשר די בראשה ואחרי די סלקת ונפלו מן-קדמיה תלת וקרנא דכן ועינין לה ופם ממלל רברבן וחזוה רב מן-חברתה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כא | חזה הוית וקרנא דכן עבדה קרב עם-קדישין ויכלה להון. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כב | עד די-אתה עתיק יומיא ודינא יהב לקדישי עליונין וזמנא מטה ומלכותא החסנו קדישין. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כג | כן אמר חיותא רביעיתא מלכו רביעיא תהוא בארעא די תשנא מן-כל-מלכותא ותאכל כל-ארעא ותדושנה ותדקנה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כד | וקרניא עשר מנה מלכותה עשרה מלכין יקמון ואחרן יקום אחריהון והוא ישנא מן-קדמיא ותלתה מלכין יהשפל. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כה | ומלין לצד עליא ימלל ולקדישי עליונין יבלא ויסבר להשניה זמנין ודת ויתיהבון בידה עד-עדן ועדנין ופלג עדן. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
כו | ודינא יתב ושלטנה יהעדון להשמדה ולהובדה עד-סופא. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כז | ומלכותה ושלטנא ורבותא די מלכות תחות כל-שמיא יהיבת לעם קדישי עליונין מלכותה מלכות עלם וכל שלטניא לה יפלחון וישתמעון. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כח | עד-כה סופא די-מלתא אנה דניאל שגיא רעיוני יבהלנני וזיוי ישתנון עלי ומלתא בלבי נטרת. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |